کرونا

به دلیل نبود واکسن کافی‏، ایالت ها در حال لغو نوبت‌هایی هستند که برای واکسن زدن به افراد تعیین کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، آمریکا سه هزار و ۹۵۵ مورد مرگ جدید بر اثر کرونا در یک شب ثبت کرد.

با این حال، نشانه‌های مثبتی هم دیده می‌شود. میزان بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها که شاخص مهمی برای رصد است، برای نخستین بار از ماه گذشته به زیر ۱۲۰ هزار نفر رسیده است، (در نمودار) می‌توان روند نزولی قابل توجهی را مشاهده کرد. شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا هم نسبت به اوج شیوع در دوم ژانویه، حدود هفت درصد کاهش یافته است. در زمینه واکسیناسیون هم در حال حاضر این باور وجود دارد که دولت بایدن ممکن است از زمان مناسب سود ببرد.

کریستین هولمز، خبرنگار سی ان ان در گزارشی در این باره گفت: می‌دانیم که دولت بایدن تا همین حالا گام‌هایی برای افزایش تولید برداشته است. ما دیده ایم که او چه فرمان‌های اجرایی امضا کرده است. اما کارشناسان می‌گویند حتی اگر دولت بایدن کار بسیار اندکی انجام دهد، فقط با توجه به زمان به دست گرفتن طرح توزیع واکسن که زمان مناسبی است، ممکن است موفق شود. به خاطر داشته باشید آنها در زمانی این سیستم را به دست می‌گیرند که شرکت‌ها در تولید واکسن روی غلتک افتاده اند و ایالت‌ها وقت کافی برای کار روی اشکالات طرح‌های خود برای توزیع واکسن را داشته اند. ظاهراً (شرکت) فایزر با این امر موافق است و دست کم به یک فرماندار دموکرات اعلام کرده است که افزایش عرضه واکسن در ماه فوریه و مارس را پیش بینی می‌کند. اما هنوز سؤالات زیادی درباره مکان‌های عرضه واکسن وجود دارد. می‌دانیم که دولت بایدن در دوره انتقال قدرت گفته است که هنوز از (جزئیات دقیق) اطلاع ندارند. آنها هنوز در تلاشند از این آمار سر در بیاورند.

ایالت‌ها در حالی که از طرح بزرگ فدرال برای واکسیناسیون حمایت می‌کنند، عملاً در حال لغو نوبت‌هایی هستند که برای واکسن زدن به افراد تعیین کرده اند، چرا که می‌گویند واکسن کافی در اختیار ندارند. هنوز نگرانی‌ها و سردرگمی‌هایی درباره نحوه دقیق تعامل و ارتباط آنها با دولت بایدن وجود دارد، بنابراین روشن است که هنوز اشکالاتی در این سیستم وجود دارد. ما با کاخ تماس گرفتیم و آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند که گوش دادن به ایالت‌ها و همکاری با آن‌ها خیلی مهم است، اما هنوز معلوم نیست این کار دقیقاً چگونه قرار است انجام شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    علی برکت ا ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس