بایدن به دنبال جلوگیری از تکرار حمله سایبری گسترده به آمریکا - کراپ‌شده

رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارد با تقویت امنیت سایبری در دولتش، از تکرار حمله عظیم سایبری ماه گذشته به نهادهای مختلف این کشور جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به ‌دنبال تقویت امنیت سایبری این کشور پس از حملات سنگین ماه گذشته به وزارت‌خانه‌ها و نهادهای حساس است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، همچنان که آمریکا در حال برآورد و ترمیم خسارات ناشی از حملات گسترده سایبری ماه دسامبر است، بایدن در تلاش است گروهی از پیشکسوت‌های امنیت سایبری با تخصص بالا را به کار بگمارد.

«مارک مونتگومری» از کارکنان سابق کنگره آمریکا که در طراحی قانون جدیدی برای تقویت امنیت سایبری آمریکا نقش داشته گفت، طبق این قانون بایدن موظف است دفتری جدید با تمرکز بر مسائل سایبری دایر کند که عملکرد خود را به مدیر سایبری ملی آمریکا گزارش می‌کند.

از سوی دیگر «تام برت» معاون رئیس شرکت ماکروسافت اعلام کرده است که دولت بایدن «متخصصانی در سطح بین‌المللی را در سطوح بالای مدیریتی برگزیده است».

پنج کرسی شورای امنیت ملی دولت بایدن نیز که اولویت‌های امنیتی آمریکا را دنبال می‌کند، به امنیت سایبری اختصاص خواهد یافت.

همچنین موقعیت شغلی جدیدی به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری و تکنولوژی‌های نوظهور در دولت آمریکا ایجاد شده است که «آن نیوبرگر» عهده‌دار آن خواهد بود.

رویترز همچنین به نقل از چهار منبع موثق نوشت، بایدن قصد دارد «راب سیلورز» از مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا را به عنوان مدیر زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا انتخاب کند.

با این حال برخی ناظران می‌گویند حوزه تجربیات این افراد منتخب بایدن، عمدتاً به بخش دولتی محدود می‌شود. یکی از مقامات امنیت سایبری پیشین آمریکا در این خصوص گفت:‌ «دستیابی به تعادلی مناسب میان تجربیات دولتی و تجاری برای حصول موفقیت امری حیاتی محسوب می‌شود».

«کریستوفر کربس»  مدیر سابق زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا، ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) به‌خاطر گزارشی در تأیید امنیت انتخابات ۲۰۲۰ از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور اخراج شد.

اولین بار روز یکشنبه ۲۳ آذر رویترز در گزارشی از حمله یک گروه هکری پیچیده به وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات خبر داد.

اندکی بعد، خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا هم که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی است هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها توانستند به ارتباطات داخلی این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند. رویترز افزود این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

بعد از وزارت خزانه‌داری و تجارت و وزارت امنیت داخلی آمریکا، روزنامه «واشنگتن پست» از حمله سایبری به وزارت خارجه و موسسه ملی سلامت آمریکا (از شاخه‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور) خبر داد.

اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساختی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کارگروه ویژه‌ای برای پاسخ به این حملات پیچیده که آن را قابل توجه و متداوم خوانده‌اند، تشکیل داده‌اند. آن‌ها اعلام کردند: «این وضعیتی فعال است و در تلاش برای درک گستردگی کامل این کارزار هستیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    از این نگرانی بمیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس