کد خبر 1159925
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
تنش زایی در فضای سایبری خطر حمله‌های هسته‌ای را افزایش می‌ دهد

حمله سایبری گسترده علیه نهادهای فدرال آمریکا موجب نگزانی گسترده‌ای در میان مقامات این کشور شده و با گذشت چند روز از افشا شدن این حملات همچنان اطلاعات دقیقی درباره آن منتشر نشده است.

به گزارش مشرق، پایگاه شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا در گزارشی به حملات سایبری اخیر به نهادهای فدرال این کشور پرداخته و آن را مایه نگرانی گسترده برای مقامات آمریکا توصیف می‌کند.

مقامات آمریکایی به شدت نگران حمله سایبری گسترده و مداومی هستند که بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های دولتی شامل وزارت بازرگانی و خزانه داری را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید

شرکت امنیت سایبری اسرائیل هک شد

کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که در ماه مارس گروهی از هکرهای کاملا سازمان یافته از منافذ موجود در محصولات شرکت «سولار ویندز» که محصولات فناوری را برای بسیاری از نهادهای بزرگ و سازمان‌ها مانند مایکروسافت فراهم می‌کند، استفاده کرده و این حمله سایبری را انجام داده اند.

با هک کردن سولار ویندز، هکرها موفق شده اند به اطلاعات حساس بسیاری از شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا مانند وزارت بازرگانی، انرژی و آزمایشگاه «لس آموس» که بر تسلیحات هسته‌ای نظارت دارد، دسترسی پیدا کنند و ارتباط آنها را رصد کنند.

جزئیات درباره این حمله سایبری همچنان در حال انتشار است، اما مقامات آمریکا این هک را یک «حمله» توصیف می‌کنند و بر این عقیده هستند که این حمله از سوی یک دولت خارجی طراحی و سازماندهی شده است.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان در زمینه امنیت سایبری بر این عقیده هستند که حمله سایبری اخیر بسیاری پیچیده بوده و قطعا هکرها از نقص‌ها و آسیب پذیری‌های بیشتری در این حمله سایبری استفاده کرده اند که تاکنون مشخص و شناسایی نشده است.

درباره منشا این حمله سایبری اتهاماتی علیه روسیه مطرح شده و مقامات آمریکا مدعی هستند که روسیه در پشت این حمله سایبری قرار دارد؛ مقامات روسیه این اتهام را در چندین نوبت رد کرده اند.

مایک پمپئو می‌گوید آشکار است که روسیه در پشت این حمله سایبری قرار دارد، اما ترامپ ضمن کم اهمیت جلوه دادن آن، چین را مسئول این حمله سایبری می‌داند.

درباره عمق این حمله سایبری تقریبا تمامی کارشناسان بر این عقیده هستند که تشخییص عمق نفوذ هکرها بسیار دشوار است.

کارشناسان آمریکایی نگران این موضوع هستند خسارت این حمله سایبری شدید و گسترده است و تعدادی از کارشناسان نیز تاثیر این حمله سایبری را در «مقیاس گسترده» توصیف کرده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس