عراق|تاکید بر لزوم مهار نفوذ تروریست‌ها از سمت عربستان/ استقرار گسترده حشد شعبی در دیالی

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز جمعه اعلام کرد نیروهای امنیتی به جنایتکاران دست خواهند یافت.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز جمعه اعلام کرد نیروهای امنیتی به جنایتکاران دست خواهند یافت.

وی افزود: الکاظمی به شدت بر حفظ امنیت شهروندان تاکید کرده است. ارتش حامی نیروهای امنیتی در برقراری امنیت خواهد بود و تلاش‌های اطلاعاتی برای یافتن طراحان حمله تروریستی میدان «الطیران» بغداد، تشدید خواهد شد.

تغییر طرح‌های ویژه عملیات «وعده صادق»

«اکرم صدام مدنف» فرمانده عملیات بصره اعلام کرد: طرحهای مربوط به عملیات «وعده صادق» با توجه به تغییرات امنیتی به منظور اطمینان شهروندان، تغییر خواهد کرد.

داعش | گروه تروریستی داعش , کشور عراق ,

وی افزود: نیروهای امنیتی همه اقدامات امنیتی را به منظور حفظ مراسم ورزشی که بصره میزبان آن خواهد بود، انجام خواهند داد. پس از حادثه بغداد تدابیر امنیتی احتیاطی به عمل آمده است.

مدنف ضمن تاکید برهمکاری شهروندان با نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت خطاب به مردم بصره گفت: بصره امن است و آنچه برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند با هدف برهم زدن اوضاع امنیتی این شهر است.

استقرار گسترده نیروهای حشد شعبی در ۲ ناحیه در استان دیالی

«زحام الجبوری» فرمانده «تیپ نداء دیالی» حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی در ناحیه «العظیم» در هفتاد کیلومتری شمال بعقوبه و نیز در «جلولاء» در هفتاد و پنج کیلومتری بعقوبه در استان دیالی به شکل گسترده مستقر شدند.

وی افزود: هدف این استقرار و اقدامات امانیتی که اولین بار در سال ۲۰۲۱ است با بستن روزنه نفوذ داعش به جلولاء و العظیم و نیز با هدف اطمینان بخشی به ساکنان است.

داعش | گروه تروریستی داعش , کشور عراق ,

الجبوری از نقش مهم حشد شعبی در دفع خطر تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: همکاری مستمری با ساکنان به منظور رصد و انهدام شبکه‌های خفته تروریستی انجام خواهد شد.

رخنه تروریست‌ها از مرزهای عربستان باید بسته شود

«علی الحسینی» مسئول اطلاع رسانی حشد شعبی در محور شمال عراق امروز جمعه گفت: داعش در پس حملات تروریستی میدان «الطیران» بغداد در روز گذشته است که بیش از ۱۴۰ کشته و زخمی برجای گذاشت و بیشتر آنها را کسبه و افراد کم بضاعت تشکیل می دهند. این جنایت تفکر سیاه این گروه تروریستی که همه عراقی‌ها را هدف قرار می دهد، نشان می دهد.

الحسینی تاکید کرد: بغداد به هماهنگی اطلاعاتی و وحدت تلاش‌ها نیاز دارد. باید رصد، ارزیابی و سپس تعقیب و بازداشت با هوشیاری در مرزهای اردن، سوریه  و عربستان به منظور بستن رخنه گروه‌های افراطی انجام گیرد.

کشتار میدان «الطیران» زنگ خطر را به صدا درآورد

«مضر الکروی» نماینده پارلمان عراق گفت: کشتار میدان الطیران در بغداد و قربانی شدن شمار زیادی از کسبه و افراد کم بضاعت به مثابه رخنه امنیتی آشکار و کشتاری علیه افراد بیگناه است که اگر اقدامی جدی با افراطی‌هایی که خواهان انتقام از کل عراقیها بدون استثناء هستند، صورت نگیرد، تکرار خواهد شد.

وی گفت: تغییر در سمت‌های حساس امنیتی باید در همه استان‌ها انجام شود. کشتار میدان «الطیران» بغداد زنگ خطر را به صدا درآورد که باید به آن توجه شود و با کسانی که به دنبال بی ثباتی و امنیت در کشور هستند، مقابله شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس