کد خبر 1171314
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
دولت ژاپن لغو المپیک توکیو را تکذیب کرد

دولت ژاپن ادعای روزنامه انگلیسی مبنی براینکه این کشور تصمیم به لغو بازی های المپیک گرفته است را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد دولت ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده است که بازی های المپیک توکیو لغو شود و تمرکز خود را برای گرفتن میزبانی بازی های ۲۰۳۲ بگذارد. مانابو ساکای معاون دبیر هیات وزیران ژاپن در یک نشست مطبوعاتی چنین ادعایی را تکذیب کرد و گفت: این گزارش واقعیت ندارد و آن را تکذیب می کنیم. البته  که باید شرایط خارج از ژاپن را در نظر بگیریم و براساس آن تصمیم گیری کنیم اما تا آن زمان دولت ژاپن کارهایی که باید انجام شود را انجام می دهد.

 توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک نیز در مورد لغو المپیک توکیو یا تعویق احتمالی آن گفت: ما در این لحظه هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم بازیهای المپیک توکیو در ۲۳ جولای (اول مرداد ۱۴۰۰) در ورزشگاه المپیک توکیو افتتاح نمی شود. هیچ برنامه دیگری نیز برای بازی ها نداریم و کاملا متعهد هستیم این رویداد را در شرایط ایمن برگزار کنیم.

به گزارش Kyodo news، با وجود اینکه دولت ژاپن و کمیته بین المللی المپیک تکرار کردند که المپیک توکیو برگزار می شود اما شیوع ویروس کرونا در ژاپن افزایش پیدا کرده و وضعیت نامشخصی را رقم زده است. دولت مرکزی در هفتم ژانویه در  توکیو وضعیت اضطراری  اعلام کرد و شش روز بعد در  برخی  از استان های بزرگ دیگر از جمله اوزاکا، آیچی و فوکوکا نیز اعلام وضعیت اضطراری کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس