کد خبر 1170956
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
عضو آی.او.سی: تعویق دوباره المپیک توکیو امکان پذیر نیست

عضو ارشد کمیته بین‌المللی المپیک درباره تعویق دوباره المپیک توکیو اعلام کرد: امکان‌پذیر نیست و بازی‌های المپیک یا در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، یا دیگر برگزار نخواهد شد.

به گزارش مشرق، دیک پوند گفت: کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی‌ها به برگزاری المپیک متعهد شده اند، مگر این که دولت ژاپن، و نهادبین المللی ورزشی و سازمان بهداشت جهانی به این جمع‌بندی برسند که برگزاری المپیک کار خطرناک محسوب شود و اکنون تمام برنامه‌ها درحال انجام است.

وی درباره حضور تماشاچیان دراین رویداد توضیح داد: اکنون هفت گزینه برای حضور تماشاگران درالمپیک مطرح شده که یکی از آنها حضور مردم ژاپن است و هر تصمیمی برای حضور تماشگران گرفته شود، ریسک است. بهتر است بازی‌ها برگزار شود، حتی چنانچه تماشاگری نداشته باشد.

عضو ارشد کمیته بین‌المللی المپیک به برگزاری مراسم حمل مشعل المپیک هم پرداخت و گفت: حمل مشعل المپیک قرار است  ۲۵ مارس ۲۰۲۱ (پنجم فروردین ۱۴۰۰ ) از فوکوشیما آغاز شود و در صورت لزوم این مراسم خیلی کوتاه برگزار و یا لغو می‌شود. ضمن اینکه انتظار می رود فاصله اجتماعی در مراسم حمل مشعل رعایت شود، زیرا باعث ایجاد هیجان در آستانه المپیک خواهد شد.

تداوم گسترش ویروس کرونا و احتمال تشدید آن در ماه‌های نخست، ژاپن و کشورهای شرکت کننده در این رویداد جهانی را بر سر دو راهی قرار داد. از طرفی تعویق بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو، یادآوری‌ تلخی برای ژاپن است، زیرا  کشور میزبان پیش‌تر در سال ۱۹۶۴ به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص ناشی از گرما و رطوبت بالا  بازی‌ها به تعویق افتاد و یک بار هم در سال ۱۹۴۰  به دلیل جنگ دوم خود با چین این رویداد لغو شده بود و تعویق المپیک توکیو هم در اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشت.

ضمن اینکه در نیمه مردادماه امسال، مسوولان ژاپنی از تردید خارج شدند و  از برگزاری قطعی بازی‌های المپیک توکیو خبر دادند. «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر جدید ژاپن  هم در نخستین روز کاری اش در ۲۷ شهریورماه در حین اعلام برنامه هایش به شکل رسمی گفت: ژاپن به هرشکلی خود را آماده برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو می کند و قرار است در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد) برگزار شود. اعضای کمیته بین المللی المپیک هم در دیدار با نخست وزیر جدید ژاپن در پاییز امسال اطمینان کامل از برگزاری این رویداد داد و پیشاپیش آن را تاریخی نامید. این نوع بکارگیری ادبیات توماس باخ نشان می دهد که المپیک باید در هرشرایطی برگزار شود.

سی ودومین دوره بازی های المپیک به دلیل پاندومی کرونا با یکسال تاخیر در مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و ایران تاکنون  ۵۲ سهمیه در ۱۱ رشته کسب کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس