الکاظمی ۵ تن از فرماندهان ارشد امنیتی را را برکنار کرد

به دنبال انفجارهای امروز بغداد که در منطقه الطیران رخ داد، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پنج تن از فرماندهان ارشد امنیتی را برکنار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، سخنگوی نظامی عراق از صدور دستور الکاظمی برای برکناری پنج تن از فرماندهان برجسته امنیتی خبر داد.

این تغییرات بدین شرح می‌باشد:

عزل معاون وزیر کشور در امور اطلاعات، سرلشکر عامر صدام، از سمت خودو انتصاب سرلشکر احمد ابو رغیف به عنوان معاون وزیر کشور در امور اطلاعاتی

برکناری عبدالکریم عبد فاضل (ابوعلی البصری)، مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور از سمت خود، و انتصاب معاون رئیس امنیت ملی، حمید الشطری به جای او

انتقال فرمانده عملیات بغداد، قیس المحمداوی، به وزارت دفاع و تعیین سرلشکر احمد سلیم به فرماندهی عملیات بغداد

برکناری فرمانده پلیس فدرال، سرلشکر جعفر البطاط و تعیین سرلشکر رائد شاکر جودت به جای او

برکناری مدیر بخش اطلاعات و امنیت عملیات بغداد، سرلشکر باسم مجی

بیشتر بخوانید

انفجار انتحاری در مرکز بغداد ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت +عکس و فیلم

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «مصطفی الکاظمی» به دنبال انفجارهای امروز در بغداد نشست امنیتی فوق‌العاده ای را با نهادهای امنیتی کشورش برگزار کرد.

در این نشست که در مقر فرماندهی عملیات بغداد برگزار شد، حوادث امروز مورد بررسی قرار گرفت و نخست وزیر عراق دستوراتی را پیرامون تغییراتی در نهادهای امنیتی کشورش صادر کرد.

منابع امنیتی امروز از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی و آمبولانس‌ها به محل حادثه شتافته‌اند. حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق به تلویزیون عراق با اعلام آمار نهایی انفجارهای تروریستی امروز بغداد، گفت که شمار کشته شدگان به ۳۲ و زخمی شدگان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

از سویی دیگر سخنگوی ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه دستگاه‌های امنیتی عراق عاملان اجرای دو عملیات تروریستی در مرکز بغداد شهروندان سعودی هستند.

«بها الدین النوری» گفت: «اگر دخالت سعودی‌ها در انفجارهای میدان الطیران بغداد ثابت شود، دولت عراق باید عربستان سعودی را در این اتفاق مقصر اعلام کند.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    کودتایی علیه حشد انفجار کار خود سعودی ها بود تا افراد وفادار حشد را برکنار کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس