کد خبر 1171174
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
امریکا/روسیه

سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد: در صورتیکه حق حاکمیت دولت دمشق محترم شمرده شود، حاضر به همکاری با آمریکا در موضوع سوریه هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن برای همکاری با آمریکا در موضوع سوریه پیش شرط تعیین کرد.

آناتولی آنتونوف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد در صورت احترام به حاکمیت سوریه، حاضر به همکاری با واشنگتن در این باره هستیم.

بیشتر بخوانید:

مؤلفه‌های مؤثر بر روابط آمریکا و روسیه در بحران سوریه

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد روسیه و آمریکا می‌توانند در زمینه مبارزه با تروریسم، پناهندگان و کمک‌های بشردوستانه در سوریه با هم همکاری کنند.

سفیر روسیه یادآور شد: برآورد ما این است که نیروهای ما در سوریه برای جلوگیری از هرگونه حادثه در ارتباط خواهند بود. علاوه بر این، یافتن زمینه‌های همکاری میان دو کشور مفید خواهد بود به عنوان نمونه در مورد کمک‌های بشردوستانه، بازسازی پس از جنگ، مین زدایی، کمک به پناهندگان و آوارگان داخلی و مبارزه علیه تروریسم. ما به شرط احترام به حاکمیت سوریه آماده چنین همکاری‌هایی هستیم.

با تغییر دولت در واشنگتن، برخی تحولات البته نه چندان بنیادین در ساختار سیاست خارجی این کشور از جمله در منطقه غرب آسیا مورد انتظار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس