کد خبر 1171091
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
انفجار‌های عراق  انفجار‌ عراق انفجار‌ نمایه

وقوع دو انفجار تروریستی در پایتخت عراق موج محکومیت‌های منطقه‌ای و بین المللی را به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، پیش از ظهر امروز وقوع دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد، پایتخت عراق دست کم ۲۸ کشته و ۷۴ مجروح بر جا گذاشت.

شبکه فلوجه عراق به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد این دو انفجار پی در پی، یکی انتحاری و دیگری به وسیله یک بمب در مرکز بغداد به وقوع پیوست. این انفجارهای هولناک با واکنش‌های گسترده در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی همراه شد.

بیشتر بخوانید:

ردپای آل سعود و آل نهیان در انفجارهای بغداد

برهم صالح، رئیس جمهور عراق ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی بغداد اعلام کرد قاطعانه در برابر تلاش‌ها برای بی‌ثباتی عراق ایستاده‌ایم. گروه‌های تروریستی کورکورانه نیازهای بزرگ ملی ما را هدف قرار می‌دهند.

ببینید:

عکس/ سر جدا شده عامل انتحاری انفجار بغداد

رئیس جمهور عراق در صفحه توئیتر خود آورد انفجارهای تروریستی بغداد آن هم در زمان کنونی نشان می‌دهد که تروریست‌ها حقوق ملی بزرگ ملت عراق و خواسته‌های آنان برای آینده‌ای مملو از امنیت را هدف گرفته‌اند.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد ما حمله تروریستی در بغداد را به شدت محکوم و بر حمایت خود از عراق تأکید می‌کنیم.

وزارت خارجه مصر ضمن ابراز همدردی با مردم عراق تاکید کرد ما در تلاش برای حفظ امنیت و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در کنار عراق ایستاده ایم.

وزارت امور خارجه قطر نیز طی بیانیه‌ای بمب گذاری‌های امروز بغداد را محکوم کرد و یادآور شد مواضع دوحه در رد خشونت و تروریسم، با هر انگیزه و علتی، در تطابق است.

اتحادیه اروپا نیز ظهر روز پنج شنبه در واکنش به دو انفجار تروریستی بغداد اعلام کرد ما تکرار حملات نفرت انگیز علیه عراق و عراقی‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم.

ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضدداعش نیز در بیانیه‌ای مدعی شد ما به خانواده‌های قربانیان حمله بغداد تسلیت می‌گوییم و حمایت مداوم خود از دولت عراق را تأیید می‌کنیم.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بمب گذاری‌های امروز بغداد را محکوم کرد و بر همبستگی مردم فلسطین با عراق تاکید کرد.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در خصوص رخدادهای امروز بغداد گفت داعش هنوز در بسیاری از مناطق عراق به شدت در حال فعالیت است و تهدیدات داخلی ناشی از اقدامات تروریستی آن پایان نیافته است. وزیر خارجه عراق ادامه تنش‌های منطقه‌ای را بر اوضاع امنیتی داخلی کشورش موثر دانست و تاکید کرد عراق به تنهایی نمی‌تواند از پس تنش‌ها برآید و ما به حمایت خارجی نیاز داریم.

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد: تأیید می‌کنیم که تلاش‌های ناموفق تروریستی عزم مردم ما را خدشه دار نمی‌کند. صحنه‌های امروز برای ما یادآور سال‌ها آغشته بودن دست گروه‌های تروریستی به خون مردم است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد تلاش‌های تروریستی به توانایی‌های نیروهای امنیتی و نیروهای بسیج مردمی، که به افسانه داعش پایان داده اند، خللی وارد نمی‌کند. نیروهای ما به هر طریقی مراقب هستند و اجازه نخواهند داد که شهرهای ما توسط تروریسم ویران شوند. همه ما به توانایی نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و نهادهای اطلاعاتی خود در محافظت از غیرنظامیان اطمینان داریم.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هم انفجارهای انتحاری امروز بغداد را به شدت محکوم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس