کد خبر 1170963
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
انتقاد قالیباف از خصوصی‌سازی مدارس: آموزش و پرورش نباید به قشر خاصی واگذار شود

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به ‌دنبال افزایش مشارکت مردم در تربیت فرزندان خودشان هستیم، ولی حاضر نیستیم آموزش و پرورش را برای منفعت‌های کوچک اقتصادی به قشر خاصی واگذار کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی به ششمین کنگره سراسری کانون تربیت اسلامی که صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: همان‌قدر که مسئله امنیت و دفاع از کشور مهم است، تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

متن این پیام به شرح زیر است:

با گرامیداشت یاد و خاطره آموزگاران و دانش‌آموزان شهید و امام شهیدان و همچنین فرماندهان پرافتخار تربیت شده در مکتب حضرت امام خمینی(ره)، از جمله شهید سلیمانی بزرگ و شهید ابومهدی عزیز، و با آرزوی طول عمر با عزت و توفیقات روزافزون الهی برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی). برای بنده بسیار مایه خرسندی است که امروز به بهانه ششمین کنگره کانون اسلامی که با حضور جمعی از معلمان و مدیران عزیز در سراسر کشور شکل گرفته است بر حسب وظیفه خدمت‌گزاری خود، چند جمله به این قشر پرتلاش و با افتخار عرض کنم.

بیشتر بخوانید

اظهارات قالیباف درباره تدوین ساختار شوراهای حل اختلاف

توضیحات قالیباف درباره جلسه غیر علنی مجلس

می‌دانیم بنیاد آموزش و پرورش بر حضور معلمانی است که عناصر هدایتگر و تربیت کننده جامعه به حساب می‌آیند و سایر موضوعات در ذیل این محور شکل می‌گیرد. در حقیقت، معلمان، مأموریت بزرگ تربیت نسلی دانشمند، متفکر، متدین و حماسه ساز را برعهده دارند و اگر قرار باشد کشوری آباد و توانمند داشته باشیم، باید هر کجا که هستیم صدای معلمان را به خوبی بشنویم و در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی کشور آن را لحاظ کنیم. البته حرکت عظیم تربیتی معلمان زمانی کامل میشود که با برنامه ریزی جامع و دقیق مسجد، مدرسه، منزل و محله را به یکدیگر پیوند بزنیم؛ چراکه این چهار فضا، محل اصلی رشد و تربیت فرزندان جامعه ما محسوب می شوند. 

به نظر بنده همان‌قدر که مسئله امنیت و دفاع از کشور مهم است تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و تربیت آینده‌سازان کشور دارند تاکید کرده‌اند که باید تحول اساسی در آن رخ دهد.

کمی درنگ در مباحث دینی و اعتقادی به ما می‌گوید که مهمترین موضوع در اسلام، تعلیم و تربیت است همه انسان ها را در همه مراحل زندگی را در بر می گیرد. بنابراین جا دارد که در حوزه تعلیم و تربیت، نسبت به گذشته عمیق‌تر و دقیق‌تر گام برداریم. وقتی بنده به گذشته خود نگاه می‌کنم، پی می‌برم که آینده و شخصیت ما در همه ابعاد، در همان دوران مدرسه شکل گرفته است. آشنا شدن ما با اسلام، امام، انقلاب و موضوعاتی از این قبیل، برای ما ممکن نشد مگر با هدایت های امام عزیز و معلمان دلسوزی که ما را با اندیشه‌های آن مرد بزرگی الهی آشنا کردند.

اکنون هم آحاد مردم باید پشتیبان اموزش و پرورش باشند؛ یعنی آموزش و پرورش مردمی. البته مردمی کردن آموزش و پرورش با خصوصی کردن فرق می‌کند. ما به ‌دنبال افزایش مشارکت مردم در تربیت فرزندان خودشان هستیم ولی حاضر نیستیم آموزش و پرورش را برای منفعت های کوچک اقتصادی به قشر خاصی واگذار کنیم یا خدای نکرده از هدف عدالت آموزشی برای همه فرزندان ایران اسلامی کوتاه بیاییم.

ما باور داریم که اگر تمامی ظرفیت های کشور از قبیل حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها، فرهیختگان، خانواده ها، مساجد و ... برای بالندگی آموزش و پرورش و برای ایجاد تحول اساسی در آن، بسیج و پای کار باشند جهش چشمگیری در ساخت جامعه دین‌مدار و پیشرفته خواهیم یافت. همچنین، برخلاف بسیاری از باورهای رایج، صَرف هزینه در قلمرو آموزش پرورش را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور می‌دانیم نه ریختن پول به چاه ویل!

از شما دوستان عزیز هم که در قالب تشکل‌های صنفی معلمان در حال فعالیت هستید تقاضا می کنم به شکل سازمان یافته، با بلند نظری و دستانی پر از پیشنهادهای سازنده، هم به اموزش و پرورش کمک کنید و هم راهکارهای تحول آفرین در این حوزه را به خدمتگزاران خود در مجلس شورای اسلامی انتقال دهید.

امیدوارم در آینده ای نزدیک آموزش و پرورش در جایگاه نخست اولویت‌های کشور در برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد. هم دولت و هم مجلس، در حمایت از معلم و مدرسه نقش اساسی دارند و باید به گونه‌ای نقش آفرینی کنند که سیمای امیدآفرین نسل آینده ساز کشور را در آیینه عملکرد آنها ببینیم.

در پایان، ضمن آرزوی سلامت و موفقیت برای همه شما عزیزان، به دست اندرکاران برگزاری این کنگره، به ویژه برادر دلسوز و عزیزمان جناب آقای مهندس فرشیدی خداقوت می‌گویم و برای همه معلمان سرزمینمان بهترین ها را از خداوند منان طلب می‌کنم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
محمدباقر قالیباف

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    14 3
    همه مدارس باید دولتی باشند و بساط مدارس غیر دولتی باید برچیده شود
  • حسین US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    17 12
    اونوقت مدارس لاکچری خودش و الیاس چی حساب میشن ؟
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      12 5
      نادان اگر خودش داشت که نمی توانست انتقاد بکند جهل شما را انتهایی نیست
  • ش. AE ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    19 2
    سردار عزیز خدا قوت!!!!!!!!!!دقیقا درسته مدرسه و آموزش و پرورش باید در زیر پوشش دولت باشه این یکی از ساختارهای هر کشور با خصوصی سازی این ساختار از بین میرود
  • حامد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    9 0
    مدرسه ها خصوصی سازی بشن سال بعد میگن هر کی پول داره بده بچش درس بخونه هر کی نداره بمیره
  • نوجوان انقلابی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    16 3
    خودم خو مدرسه خصوصی درس میخونم عالی درس و امکانات میدهند ولی تو دولتی هیچی نبود نه درس نه امکانات دولتی ها رو درست کنید ملت بیان اونجا ثبت نام کنند
  • امیر IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 1
    چرا فکری به حال سرایدار وخدمتگذاران مدارس نیستید
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 4
    من معلم مدرسه غیرانتفاعی تو گلسار رشت بودم. عملا مدیر با زبان بی زبانی به ما میگفت نمره بدید. دانش آموزا هم خط مشی مدرسه رو میدونستن به همین دلیل جز دو نفر بقیه درس نمیخوندن. مدیر هم وقتی دید با این رویه هماهنگ نمیشم عذر من رو خواست.
  • اکبر IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 3
    واقعاکارت درست این یعنی چه که مدارس زیرنظردولت دربشه خصوصی بشه
  • یک جانباز IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    11 8
    امکانات مدارس دولتی را کم کردند تا مردم گرایش پیدا کنند بسمت مدارس خصوصی و سپس اجرای 2030 برایشان راحت تر باشد و سردار بموقع اقدام کنید تا دیر نشده چون این آقایان تعهد ناموسی به غرب داده اند
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 14
    دکتر قالیباف عزیز بخاطر پول سرنوشت تربتی فرزندانمانرا نگذارید بدست نا اهلان بیفتد به مر قانون اساسی در مورد تحصیل عمل کنند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 1
    مدرسه خصوصی دیگه چیه
  • حسینی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 11
    این دیدگاه اقای قالیباف که مدرسه نباید خصوصی ومرکز اقتصادی باشد ستوده نی است
  • ایرانی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 13
    دمتان گرم که مراقبیداگررهبری نبود و نمیگفت 2030تاحالابدون کم وکاست درمدارس اجراشده بوداصول زیادی ازقانون اساسی درکشوراجرانشده است
  • US ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    15 2
    آقای قالیباف. بجای بیانیه دادن ، قانون تصویب کن مدارس خصوصی رو منحل کن و همه مدارس رو دولتی کن
  • یک هموطن IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 0
    اصل۴۴ و خصوصی سازی و برون سپاری و پیمانکاری وامثالهم کشور رو نابود کرد
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    من پول مدرسه غیر انتفاعی را دارم ولی از همسان سازی مدارس حمایت می‌کم
  • سوخته IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    دقیقا این دولت فاسد میخواهد سند 2030 را اجرا کند و تمام نسل جدید را مثل خودشان فاسد کنند و این در پوشش خوصوصی سازی انجام میشود
  • سرباز IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 4
    انتقاد رو من هم بلدم
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    باسلام. یک کلمه اگر مدارس خصوصی شود بی تعارف فاتحه ای دیانت واستقلال کشور را باید خواند. غربگرا ها ی سکولار آنچنان بلا بر سر مردم بیارن که آن سرش ناپیدا باشه .
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    متاسفانه وضعیت آموزش و پرورش توی این هشت سال به فنا رفته خدا به داد برسه . به عنوان یک فرهنگی می گویم که چیز زیادی از این وزارتخانه نمانده فقط شده محل برنامه ریزی برای غیرانتفاعی دار ها . وقتی وزیر و معاونینش خودشان غیرانتفاعی دار هستند انتظار دیگری نمیشه داشت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس