کد خبر 1170813
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
قالیباف اصل

برخی کارشناسان معتقدند، برکناری و یا استعفای حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس در راستای خروج از تنگنای فشار افکار عمومی بوده و همه می‌دانند که تغییر رئیس این سازمان دردی از دردهای بورس دوا نمی‌کند

به گزارش مشرق، "بورس"؛ شاید این واژه این روزها بیش از سهام عدالت و رایانه برای مردم آشنا و همه‌گیر شده است؛ دلیلش هم مشخص است، رشد هیجانی بورس و از همه مهمتر کلید واژه "مردم سرمایه خود را به بورس بسپارند" که توسط رئیس جمهور چند روز مانده به سقوط بورس به تهییج بیشتر مردم در بورس انجامید.

جدای از چرایی صعود رویایی و در مقابل سقوط شدید شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها که خیلی‌ها بویژه مردم عادی را زمین‌گیر کرد، این روزها حواشی بورس وارد فاز جدید یا بهتر بگوییم بازی جدیدی شده است؛ رئیس جمهور از ارز ۱۵ هزار تومانی سخن می‌گوید، بورس به سمت روند کاهشی پیش می‌رود، مردم زیان‌دیده با این اظهار نظر نمک بر روی زخمشان پاشیده می‌شود، سهامداران متضرر جلوی شرکت بورس اعتراضات شدیدی می‌کنند، نمایندگان مجلس هم به جمع معترضین به شرایط بورس می‌پیوندند، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس احضار می‌شوند، ۱۰۲ نماینده مجلس هم نامه امضا می‌کنند برای استیضاح وزیر اقتصاد!

با وجود همه این حواشی اما روز گذشته و با بالا گرفتن اعتراضات نسبت به عملکرد وزیر اقتصاد، پس از زمان قانونی معاملاتی خبر و متن استعفای حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس اوراق بهادار منتشر، تکذیب و بعد تایید شد.

امروز هم وزارت اقتصاد تایید یا رد این استعفا را به دو هفته آینده موکول کرد و سرانجام ساعاتی پیش استعفای حسن قالیباف اصل مورد تایید قرار گرفت تا طی کمتر از یکسال گذشته، دو استعفا در بالاترین رکن بازار سرمایه کشور به ثبت برسد.

لزوم نظارت بر رانت‌های بورس / مردم به دنبال اصل پول خود در بورس هستند

به باور برخی کارشناسان مشکلات بورس از زمانی آغاز گردید که دادن کد معاملاتی به مردم عادی تنها با ارائه کد ملی آغاز شد، نقدینگی زیادی به سمت بورس آمد، مدیریت در پاسخ به عطش تقاضا در خرید سهام بی‌معنا شد، مردم به حضور در بورس تهییج شدند، هر مقام دولتی در خصوص بورس اظهار نظر کرد، قوانین و مقرارت شبانه در بورس جاری و ساری شد و ... .

این در حالی است که برخی از کارشناسان نیز معتقدند برکناری و یا استعفای حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس نیز در راستای خروج از تنگنای فشار افکار عمومی بوده و همه می‌دانند که تغییر رئیس این سازمان دردی از دردهای بورس دوا نمی‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • احمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    9 1
    به احتمال قوی دولت به قالی باف گفته استعفاء کند تا فشار بر دولت کمتر شود والا قالی باف صرفاً دستور دولت و وزیر اقتصاد را اجرا می کرد. قالی باف عملاً قربانی اقدامات سیاه دولت در بورس شد!! اگر قالی باف هنگام تصدی سازمان بورس قدری از خود شهامت نشان می داد و با اقدامات دولت مخالفت می کرد، بعنوان قهرمان کنار گذاشته می شد نه قربانی.
    • رستم سیستان IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      پس چرا بعد استعفا قالیباف بورس مثبت شد اقای قالیباف حق السکوت مگه میگرفتی سهامم 75درصد ریزش کرد تامرض سکته رفتم کارشناسان که میگن قالیباف هیچکارست من فقط ضرر 75درصدی سهامم رو قالیباف دید و
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    11 0
    هر کی هر گندی دلش میخواد میزنه بعد هم استعفا میده و میره یه ارگان دیگه مشغول خدمت به کشور و مردم میشه!
  • نا شناس IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 0
    انشاءالله ،ریاست یه سازمان بهتری براش در نظر گرفتن،موفق باشن،ضرر هفتاد در صدی ما هم نوش جانش
  • بهزاد IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    پس میخواستی بمونه تا بورس ایران شاهد شاخص ۱۰۰ هزار واحدی باشه مثل اینکه همه شما از از رفتن قالیباف ناراحتید چرا سوال نمی کنید چقدر رانت اطلاعاتی داشته قالیباف و چقدر مردم بدبخت کرده نتیجه ریزش هزاران هزار میلیارد سرمایه ایرانی تو بورسی که همش رانت چرا نمی پرسید حقوقی‌ها چرا تو بهترین بازار آبشاری عرضه می کردند و با دستور چه کسانی بوده
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    همچین میگن استعفا داده انگار میخواد بره کارگری،دو روز دیگه یه جای بهتربه مردم خدمت میکنه بنده خدا،پول وزندگی ما هم رفت دست خدای مهربان
  • حیدر IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    7 0
    ملت رو به فنا داد .تازه الان باید محاکمه بشه ولی مثل تمام مسئولین فقط پستش عوض میشه
  • صادق DE ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    پس چرا فقط قالی باف استعفا داد چرا علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس استعفا نداده ایشان کمترازقالیباف دراعمال قانون های غلط ورانت هایی که داشتند باعث ضرر وزیان مردم دربورس شدند اگر قراراست برخورد شود باید علی صحرایی نیز برکنار واستعفا بدهند ازمجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری وبرکناری ایشان هستیم .
  • علی ناصری IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    من هشتاد درصد ضررم تکلیف من باید روشن بشه با رفتن قالی باف در عمل اکه اتفاقی نیفته چه فایده
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    هرکس میادجیبش روازحق مردم پرمیکنه بعدش خیلی راحت استعفامیده.
  • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    زیر خاکی هست
  • عظیمی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    این دولت باید پاسخگوی مردم باشه باهر کنار رفتنی کار درست نمیشه دولت باید همون طوری که ازبورس پول در اورده الان باید به بورس پول تزریق کنه و بورس سرپابشه
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    دربازار بورس ظلمی که به سهامداران شد در تاریخ ثبت خواهد شده. تشویق مردم به بازار بورس= بدبخت شدن سهامداران همانا.
  • US ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    تازه میگی چرا استفا کرد، باید تیر بارون کرد. بابا شما کجا زندگی می‌کنید ملت نابود شد.
  • افصل قربانی IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    سلام تشکر سازمان بورس کار شروع باشه حسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس