کد خبر 1170642
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
مدیران باشگاه پرسپولیس شاکی از سرپرست استقلال/سکوت سرخ‌ها نشان از رضایت نیست

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما می‌شود حدس زد امسال رقابت پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی طولانی و جذاب باشد. برگ برنده آبی‌ها فعلا طراوت و عطش بالای این تیم برای پایین‌کشیدن رقیب سنتی است.

به گزارش مشرق، پرسپولیس و استقلال در یک بعدازظهر مهیج و نفس‌گیر در تهران و تبریز ۳ امتیاز شیرین به‌ دست آوردند تا نشان دهند امسال هم کورس قهرمانی بین آنها برقرار است؛ شاید حتی نزدیک‌تر از هر زمان دیگری. ابتدا استقلال در تبریز با نتیجه ۳ بر یک از سد تراکتور گذشت و سپس پرسپولیس در ورزشگاه آزادی فولاد را ۲ بر یک شکست داد.

پیروزی در تبریز، ششمین برد فصل استقلال بود و از این جهت آنها را کنار صنعت نفت آبادان، بالاتر از سایر تیم‌ها قرار داد. استقلال با کسب ۲۲ امتیاز از ۱۱بازی، دقیقا میانگین ۲ امتیاز در هر مسابقه را ثبت کرده و ادامه این روند می‌تواند آنها را قهرمان کند. تعداد گل‌های زده استقلال هم حالا به عدد ۱۶رسیده و آنها با گل‌کردن یک توپ دیگر می‌توانستند در کنار سپاهان با ۱۷گل زده صاحب بهترین خط‌ حمله لیگ بیستم باشند. مهدی قائدی ۴ بازی پیاپی است که گل‌های ‌تر و تمیز می‌زند و شیخ دیاباته هم در ورزشگاه محبوبش دبل کرد و راه افتاد. جنس استقلال برای ادامه بالانشینی جور است.

بیشتر بخوانید:

مدیران پرسپولیس شاکی از سرپرست استقلال

بعد از یک بازی بدون نجات، رشید مظاهری یک سیو درخشان در تبریز داشت. واکنش دیدنی او روی شوت محمد عباس‌زاده کمی بعد از گل اول تراکتور رخ داد و این یک بزنگاه بزرگ بود. اگر تیم تبریزی به همین سرعت گل دوم را می‌زد، استقلالی‌ها در دقایق آخر مکافات داشتند. ارزش دروازه‌بان خوب در چنین لحظات حساسی مشخص می‌شود. بخش قابل‌ توجهی از صدرنشینی امروز استقلال مدیون درخشش رشید است.

در تهران پرسپولیس بعد از ۴۹ روز طعم پیروزی در لیگ را چشید و موفق به شکست فولاد شد. این یک برد بسیار ارزشمند و روحیه‌بخش بود. بدون این پیروزی قطعا فشار روانی سنگینی روی سرخ‌ها وارد می‌آمد اما حالا آنها یک نفس راحت کشیده‌اند. یکی از مهم‌ترین ارزش‌های این برد برای پرسپولیس، تکرار گلزنی‌های مهدی عبدی بود. گلزن بزرگ‌ترین مسابقات یک سال گذشته پرسپولیس در دیدار با فولاد هم مثل بازی با استقلال گل زد و انصافا گلش خیلی هم خوب بود. دیگر امتیاز این بازی باز شدن پای احمد نوراللهی به گل بود. مدت‌ها از آخرین نمایش خوب هافبک پرسپولیس می‌گذشت اما او در این مسابقه روی گل اول اثر گذاشت و گل دوم را هم خودش زد. حامد لک هم مثل رشید مظاهری عملکرد خنثی در داربی را با یک واکنش خوب تلافی کرد. لک بعد از یک - یک شدن بازی با یک مهار دیدنی مانع از ثبت گل دوم فولاد شد.

با نگاهی واقع‌بینانه، باید گفت مشکلات فنی پرسپولیس کم نیست. در تهران فولاد بهتر از آنها بازی کرد. وقتی همه‌ چیز تحت‌ تأثیر پنالتی اشتباه تیم اهوازی قرار می‌گیرد، خیلی‌ها از یاد می‌برند که فولاد قبلش ۲ بار به تیر دروازه زده بود. این تیم چند موقعیت گل دیگر هم داشت که مهم‌ترین آنها را ساسان انصاری در دقیقه پایانی هدر داد. پرسپولیس در گذشته هرگز این‌ قدر به رقبا فرصت گلزنی نمی‌داد و یکی از رازهای موفقیت سرخپوشان هم همین مسئله بود. مخصوصا حالا با وضعیت مبهم جلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان ممکن است کار برای سرخ‌ها بدتر هم بشود. کنعانی حتی اگر مصدوم هم نباشد، لااقل بازی بعدی مقابل آلومینیوم اراک را به‌ دلیل محرومیت از دست داده است.

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما می‌شود حدس زد امسال رقابت پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی طولانی و جذاب باشد. برگ برنده آبی‌ها فعلا طراوت و عطش بالای این تیم برای پایین‌کشیدن رقیب سنتی است. در نقطه مقابل پرسپولیس هم به شخصیت منحصربه‌فردش متکی است؛ کاراکتری که در اثر قهرمانی‌های پیاپی به‌ وجود آمده و به سرخ‌ها اعتماد به‌ نفس مضاعف می‌دهد.

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 2
    امسال که ظاهرا دیگه از حمایتهای خاص فعلا خبری نیست حال و روز لنگ بدجوری بهم ریخته شده. البته کم کم وقتشه بابا مسعود یه حرکاتی بزنه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    بهتره اونهایی که طرز تفکرشون اینه برای فصل بعد یه بهونه جدید جور کنن سال بعد دیگه ازاین خبرا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس