رویکرد همراه اول در دیجیتالی برگزار کردن بسیاری از مراسم‌های ملی و مذهبی به تغییر سبک زندگی شهروندان منجر شده که این موضوع به ویژه در ایام کرونا بسیار قابل توجه و تقدیر است. زیرا علاوه بر این که تکنولوژی بر گستره و ژرفای مخاطبان این مراسم‌ها افزوده است در دوران همه گیری ویروس کرونا به سلامت جامعه و تندرستی بیشتر شهروندان نیز یاری رسانده است.

مراسم‌های آیینی و مذهبی ایام فاطمیه از جمله این موارد بود. همراه اول در این ایام این امکان را برای هیئت‌های مذهبی، فراهم کرد که برنامه‌های خود به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را با اینترنت رایگان همراه اول پخش زنده کنند. هم‌‎زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، همراه اول و روبیکا خدمات ویژه‌ای را به منظور ترویج شعائر مذهبی و خدمت ‌رسانی به عزاداران فاطمی ارائه کردند. همچنین ویژه برنامه «باب‌القبله» که در مناسبت‌های مذهبی از پیام‌رسان روبیکا پخش می‌شود، در ایام فاطمیه از کانال عقیق در روبیکا و با حضور مهمانان مذهبی، فرهنگی و هنری به صورت آنلاین پخش کرد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

عزادارن فاطمی توانستند در این ایام با مراجعه به پیام‌رسان روبیکا به آرشیو بزرگی از محتوای مذهبی، مانند ادعیه، سخنرانی و مداحی با محوریت حضرت زهرا(س) دسترسی داشته باشند.

استقبال مردم از این مراسم‌های آنلاین کم نظیر بود. از جمله این که رکورد پخش زنده یک هزار هیئت مذهبی در روبیکا با 4.1 میلیون بار مشاهده شکسته شد. روز یکشنبه 28 دی‌ماه پخش زنده برنامه ١٠٠٠ هیئت‌ مذهبی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روبیکا در مجموع بیش از ٢ میلیون و ۴٣٠ هزار تماشای آنلاین و یک میلیون و ٧٢٨ هزار تماشای آفلاین داشت.

همراه اول این امکان را فراهم کرد که تمام هیئت‌ها از امکان پخش زنده مراسم خود در پیام‌رسان روبیکا بهره‌مند شوند.

تجربه هیئت‌های آنلاین در ایام فاطمیه تجربه‌ای تازه و جالب توجه در برگزاری مراسم‌های ملی، آیینی و مذهبی به صورت آنلاین بود که در ایام پاندمی کرونا در جلوگیری از رشد این بیماری بسیار موثر بود زیرا از یک مراسم مذهبی ایام فاطمیه با کیفیت و گستره بالا برگزار شد و از سوی دیگر، آنلاین بودن مانع انتقال ویروس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس