راه درازی تا بازگشت ایران به برجام در پیش است

نامزد تصدی سمت مدیر اطلاعات ملی آمریکا در اظهاراتی گفت: راه درازی در پیش داریم تا ایران در چارچوب برجام دوباره تحت نظارت شدید قرار گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «آوریل هینس» کاندیدای جو بایدن، برای تصدی سمت مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در جلسه پرسش ‌و پاسخ کمیته امور امنیتی مجلس سنا برای برای بررسی صلاحیت خود گفت: راهی دراز در پیش داریم تا ایران در چارچوب برجام دوباره تحت نظارت شدید قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

ادعای وزیر دفاع پیشنهادی بایدن درباره ایران

هینس گفت: بایدن اشاره کرده است که اگر ایران به تعهداتش بازگردد، او نیز چنین خواهد کرد. به صراحت باید بگویم که راه درازی برای رسیدن به آن در پیش داریم.

وی همچنین مدعی شد که در روند بازگشت به توافق هسته‌ای، لازم است دولت جو بایدن گسترش برنامه موشکی ایران و دیگر اقدامات جمهوری اسلامی را مد نظر قرار دهد.

آوریل هینس همچنین سوگند یاد کرد که همواره «حقیقت را به دولت» بگوید و با دور نگه داشتن سیاست از نهادهای امنیتی اعتماد به عملکرد این نهادها را تضمین کند.

برخی تحلیلگران سخنان هینس را نشانه‌ای مبنی‌بر فاصله گرفتن از عملکرد دست‌اندرکاران دولت دونالد ترامپ تلقی می‌کنند.

هینس، معاون سابق سی‌آی‌ای و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، نخستین زنی است که به عنوان مدیر اطلاعات ملی معرفی می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس