کد خبر 1170550
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
وعده مقام اطلاعاتی دولت بایدن برای انتشار گزارش قتل خاشقجی

گزینه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای سمت مدیریت اطلاعات ملی آمریکا وعده داده است تا در صورت تایید نهایی برای احراز این پست، گزارش غیرمحرمانه مربوط به قتل جمال خاشقجی را منتشر کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، «آوریل هینس» گزینه پیشنهادی جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای تصدی سمت مدیریت اطلاعات ملی آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه بررسی صلاحیتش در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفت: اگر صلاحیت من برای احراز این سمت تایید شود، دستور انتشار گزارش غیرمحرمانه درباره قتل جمال خاشقجی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ را صادر خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

هیلاری کلینتون بر قتل خاشقجی توسط سعودی‌ها صحه گذاشت

بر اساس این گزارش، ران وایدن سناتور دموکرات در اظهاراتی در جلسه بررسی صلاحیتش در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفت: خانم هینس، اگر صلاحیت شما تایید شود، این فرصت را خواهید داشت تا فورا اقدامات فوق محرمانه و بعضا غیرقانونی دولت قبلی را متوقف کنید.

وی افزود: کنگره قانونی را تصویب کرد که اطلاعات ملی آمریکا را ملزم به انتشار گزارش غیرمحرمانه درباره مسئول اصلی قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی می کرد. اگر صلاحیت شما تایید شود، آیا این گزارش غیرمحرمانه را در اختیار کنگره قرار خواهید داد؟

هینس نیز در پاسخ گفت: قطعا همین طور خواهد بود، من از قانون پیروی خواهم کرد.

وایدن در سال ۲۰۱۹ میلادی توانست قانونی را در مجلس سنا به تصویب برساند که دولت را ملزم به انتشار گزارش کامل قتل خاشقجی می کرد ولی دولت ترامپ هرگز این گزارش را منتشر نکرد.

خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • JP ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    شاید هم جسد خاشقچی همون موقع گوشه خیابون پیدا شده بود ولی ترکیه برای تلکه کردن سعودی ها سناریو اطلاع رسانی قطره چکانی رو راه انداخت مسخره است چند ماه رسانه ها و مردم رو پی نخود سیاه فرستادن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس