کد خبر 1170037
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
ترکیه اسراییل

بنا به نوشته یک روزنامه صهیونیستی، این رژیم بازگشت روابط دیپلماتیک با ترکیه را مشروط به بستن دفتر حماس در استانبول کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، رژیم صهیونیستی برای بازگشت روابط با ترکیه شرط گذاشته است.

بر اساس این گزارش، تل‌آویو برای بازگشت روابط با ترکیه شروط زیادی گذاشته اما بارزترین آنها تعهد آنکارا به بستن دفتر حماس در استانبول و متوقف کردن فعالیت اسرای آزاد شده مرتبط با گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس است.

بیشتر بخوانید:

روابط بن سلمان و بن زاید شکرآب شد

این روزنامه صهیونیستی تأکید کرد، بازگشت روابط دیپلماتیک میان دو طرف و نیز بازگشت سفیر رژیم صهیونیستی به آنکارا مشروط به توقف فعالیت‌های حماس در استانبول است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا خانم «ایریت لیلیان» را که سفیر این رژیم در بلغارستان بوده، به عنوان سفیرش در ترکیه منصوب کرد؛ شخصی که گفته می‎شود که مسائل مربوط به ترکیه مسلط است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نامی از وی نبرده، نوشت، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از بازگشت سفیر رژیم صهیونیستی به آنکارا بسیار خرسند می‌شود اما موضوع مهم برای اسرائیل توقف فعالیت‌های حماس در ترکیه است.

بنا به ادعای این روزنامه، حماس دفتر بزرگی در استانبول دارد و اسرای آزاد شده فلسطینی بر اساس توافق «شالیت» در سال ۲۰۱۱، در این دفتر کار می‌کند و « این دفتر در زمینه تقویت نفوذ حماس در کرانه باختری و انجام عملیات کار می‌کند».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی حدود یک ماه پیش مدعی شدند «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور اذربایجان برای میانجی‌گری میان رژیم صهیونیستی و ترکیه به منظور بازگشت روابط دو طرف تلاش می‌کند.

اردوغان هم گفته، این کشور تمایل به روابط بهتر با رژیم صهیونیستی دارد اما سیاست این رژیم در قبال فلسطین مانع از این کار شده است. وی افزود، گفت‌وگوها میان دو طرف در سطح اطلاعاتی از سر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    27 36
    خاک تو سر ترکیه که رژیم آشغال و کثافت اسرائیل واسه عادی سازی با ضعیف ترین کشورهای عرب و حوزه خلیج فارس به التماس افتاده، اما برای ترکیه شرط گذاشته..
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      10 6
      دوست عزيز چون تنها كشورهايي كه توان درگيري و تهديد اسرائيل رو دارن ايران و تركيه هست واسه همين از ترسشون شرط ميدارن ولي همون كشورهاي عربي توان كنترل خودشون رو ندارن و اينو اسرائيل بهتر از من و تو ميدونه.
    • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      2 12
      تو چیزی که ازش سردرنمیاری اظهار نظر نکن
    • احسان IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      3 3
      دوست عزیز ترکیه حتی در خطور خود هم فکر تهدید و درگیری با اسراییل نمی کند حال شما فریب ظاهر سیاست اردوغان ترکیه خوردید بقیه مانند شما تحلیل و فکر نمی کند
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    9 29
    حالا شدی همون اسراییل پدرسوخته ای که باید باشی! مگه تو اردوغان رو ادب کنی!
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    28 23
    عده ای ساده لوح و خوش خیال می‌گفتند اردوغان و ترکیه قدر قدرت جهان و حامی اسلام و مسلمانان هستند ؟ الان رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل هم براش شرط و شروط می‌گذاره !!!! قدرت برتر منطقه ایران مقتدر
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      15 14
      من كاري ندارم تركيه خوبه يا بده ولي طبق اخرين ارزيابي هاي همين اسرائيلي ها تنها كشوري كه تو خاورميانه كاملا تهديد ميتونه بكنه اسرائيل رو تركيه هست و وزير جنگشون هم چندين بار گفته ولي ايران رو خطري سطحي دونستن كه ميشه كنترلش كرد.اين حرف بنده نيست
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    20 26
    خاک بر سراردوغان منافق و دروروکه با صهیونیست ها میخواد سر یک میزبشینه. خاک بر سراین سیاستمدار که صهیونیست ها براش شرط هم میذارن.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    30 4
    مشروط پشروط ! اسرائیل محتوم به فنا و محو شدن است چه به زودی چه ده سال دیگر . برو برگرد هم ندارد. حتی مجبور میشوید به خفت کلمه اسرائیل را هم از روی ان کشور غصبی بردارید. کمی صبر کنید به حرف ما می رسید.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    18 16
    خاک برسر سردمداران کثیف ترکیه که اسرائیل برای روابط با آنان شرط میگذارد.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    33 20
    خاک برسر سردمداران کثیف ترکیه که اسرائیل برای روابط با آنان شرط میگذارد.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    16 9
    لعن و نفرین بر دشمنان اسلام
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 3
    دریوزگی رجب تمامی ندارد
  • فرشاد IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    7 0
    زنده باد ایران بزرگ،زنده باد همه اقوام ایران زمین،زنده باد قوم دلیر و شجاع و نفوذناپذیر ترکان وطن پرست قشقایی.مرگ بر منافقهای مزدور حقیر که گول حرفها و شعارهای این نوکر اسرائیل آ خوردن،یا حق
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    12 7
    اردوغان سیاستمداربزرگیه خوب میدونه چیکارمیکنه
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    6 7
    اردغان فقط زورش به ضعف ها می رس
  • Zarei IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    5 13
    اصولا شاید بعضی از دنبال کنندگان وقایع منطقه ، متوجه نشده باشند که فرقه اردوغان یک فرقه مافیائی سکولاریسم است، وکسی که با آمریکا دادوستد دارد وعضو ناتوست ،اصولا نمیتواند که با اسرائیل مراوده و دادو ستدی نداشته باشد، و اگر فکر میکنید که حضور نظامی ترکیه درلیبی ومدیترانه وسوریه و عراق بدون هماهنگی با آمریکا و اسرائیل و سعودی و امارات وهابی است، کاملا در اشتباه هستند، اگراسرائیل برای ترکیه شرط میگذارد ،بخاطر این است که قدرت معنوی ترکیه روی اخوان المسلمین متمرکز است ،هر چند اخوان المسلمین تبلیغات حضوری چندانی درمنطقه ندارد ولی از صحرای آفریقا گرفته تا شبه جزیره عربی وترکیه وکشورهای مسلمان بلوک شرق ،گستردگی فکری وحضوری دارند ، وحماس هم چنین است، اسرائیل فکر آینده ترکیه بدون اردوغان واخوان المسلمین را میکند وبرای آینده وحال شرط میگذارد ، اما دولت آتی ترکیه اگر رهرو همین تفکر اردوغانیسم باشد، زیر بار شرط اسرائیل نمیرود
  • عدالت IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 1
    ترکیه هر کشوری پا گذاشته به نفع اسراییل بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس