تهران| احتمال بازنگری در اعمال محدودیت‌های کرونایی/ افزایش میزان بستری و مر‌گ‌ومیر ناشی از کرونا در کودکان

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه در صورت کاهش رعایت پروتکل‌ها در اعمال محدودیت‌ها بازنگری می‌شود از افزایش سهم بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی با بیان این‌که سهم بستری کودکان مبتلا به کرونا افزایش یافته است، اظهار کرد: سهم بستری در گروه‌های سنی ۵ تا ۱۷ سال که تا قبل از آذرماه بین ۱.۲ تا ۲ درصد بود در روزهای اخیر به ۶ تا ۹ درصد رسیده است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم این‌که بیماری کرونا در کودکان مرگ ومیر کمتری دارد اما در ۱۰ روز اخیر، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در گروه‌ کودکان تا ۱۰ سال رو به افزایش بوده است.

ببینید:

وی درباره آمار بستری کرونا در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۲۱۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونای استان تهران بستری شدند که حدود ۸۵ نفر از آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند.

زالی ادامه داد: تعداد افرادی که با تشخیص ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری هستند ۱۹۱۵ نفر است؛ ۷۶۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند که روند افزایشی را نشان می‌دهد و ممکن است سرآغازی برای تغییر الگوی بستری در بیمارستان‌های ما باشد.  

وی با بیان این‌که نتایج بررسی وضعیت چندین بیمار کرونایی بدحال در تهران که در بیمارستان‌های کرونا بستری بوده‌اند، حاکی از بالا بودن بار ویروسی است، هشدار داد: این مسئله، نگران کننده تلقی می‌شود و شواهد نشان می‌دهد که شرایط تهران نسبت به هفته قبل در یک حالت ناپایدار است و باید مراقب باشیم شتاب‌زدگی در بازگشایی‌ها مشکل ایجاد نکند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به شیب کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت بیان داشت: در حال حاضر میانگین فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان تهران به ۷۶.۶ درصد رسیده که نسبت به هفته‌های قبل که بالای ۸۰ درصد بود، کاهش یافته است.

زالی خاطرنشان کرد: شرایط تهران را رصد می‌کنیم و تجربه موج قبلی نشان داد که ما پس از بروز خیز بیماری در تهران، خیلی سریع به بالاترین میزان و پیک مرگ و میر و مراجعین و بستری خواهیم رسید.

وی درباره آثار ناشی از کمرنگ شدن برخی از محدودیت‌ها در استان تهران گفت: به نظر می‌رسد که اگر شرایط در طول هفته اخیر تغییراتی داشته باشد لازم است که در تمامی محدودیت‌هایی که تا کنون کمرنگ شده‌اند بازنگری صورت گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 0
    کودکان باهم بازی میکنن و متاسفانه بزرگترهابدون توجه ، زیاد کودکان را می بوسن
  • سیف US ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    اونوقت وزیر میگه بچه‌های ابتدایی اول و دوم برن مدرســـه!!! من حاضرم این چتدماه باقیمونده تا انتخبات 1400 از عمر من کم بشه زودتر 1400 بیاد هرکســــی که میخواد بیاد سره کار بیاد... فطط اینا برن که دیگه نه بینمشون نه صداشونو بشنوم!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس