کلاس درس نمایه مدرسه نمایه مدرسه سازی ساخت مدرسه

زنجان-معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بازگشایی مدارس به معنای واقعی کلمه نخواهیم داشت و اطلاق این عبارت درست نیست.

به گزارش مشرق، رضوان حکیم‌زاده شامگاه یکشنبه با حضور در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در جمع عزاداران مسجد حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان می‌تواند کارکردهای مختلفی در حوزه تعلیم و تریبت داشته باشد، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با حضور در این اماکن و به‌ویژه با حضور در بین عزادارانی که خالصانه برای اهل‌بیت (ع) عزاداری می‌کنند، تجارب خوبی کسب کنند تا تربیت در ابعاد عقیدتی، عبادی و ابعاد اجتماعی با این‌گونه فعالیت‌ها تحقق پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بیم و امید خانواده‌ها از بازگشایی مدارس

وی تصریح کرد: وجود حسینیه اعظم زنجان بیانگر دلدادگی مردم استان زنجان نسبت به اهل‌بیت (ع) است.

معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص بازگشایی مدارس از اول بهمن‌ماه امسال، اظهار کرد: ستاد ملی کرونا به عنوان تنها مرجع همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تأثیرگذار که در این ستاد عضو هستند، مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی مدارس پایه اول و دوم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه اجازه ایجاد وقفه در امر آموزش را نخواهد داد، ادامه داد: در مدارسی که شورای مدرسه تشخیص داده، پایه‌های اول و دوم در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر از اول بهمن‌ماه امسال آموزش‌های حضوری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

خانواده‌ها موافق یا مخالف بازگشایی مدارس؟!

معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در مناطق روستایی و عشایری و مناطق دوردست که اکثر آن‌ها جمعیت دانش‌آموزی کمی داشته و دسترسی به بستر فناوری ندارند، ارائه آموزش‌های حضوری می‌تواند به جبران شکاف آموزشی که از گذشته وجود داشته و با شیوع ویروس کرونا تشدید شده بود، کمک کند.

حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه مقوله‌ای با عنوان بازگشایی مدارس نداریم و نباید این عبارت را برای این تصمیم به کار ببریم، بیان کرد: بلکه حضور بسیار جزئی دانش‌آموزان پایه اول و دوم در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر را از اول بهمن‌ماه امسال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان امسال افزایش خوبی داشته است، ابراز داشت: هشت میلیون و ۴۷۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام کردند که از این تعداد سه میلیون پایه اول و دوم هستند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: کادر آموزشی بر روند حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم در مدارس به صورت محدود نظارت کامل خواهند داشت و ساعات حضور در مدرسه نیز محدود و مشخص خواهد بود، بنابراین برای پایش یادگیری باید ساعات محدود در مدارس حضور داشته و سایر اوقات کماکان به صورت مجازی خواهد بود.

حکیم زاده با بیان اینکه در مقطع اول و دوم ابتدایی دانش آموزان باید مهارت سوادآموزی را یاد بگیرند، افزود: تمام پروتکل‌های بهداشتی با همکاری و نظارت و وزارت بهداشت تنظیم شده است و باید براین امر اذعان داشت که یک ساعت آموزش حضوری از ۶ ساعت آموزش مجازی بهتر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Zahedi IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    1 0
    خواهش می کنم با بازگشایی مدارس جون کودکان به خطر می اندازید با برنامه شاد خیلی بهتره تا فرزندی دچار این ویروس شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس