تلاش برای تحقق آرمان‌های الهی ایران را الهام بخش سایر کشورها کرده است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله‌ای که ملت ایران و انقلاب اسلامی را برای سایر ملت‌ها الهام بخش کرده این است که مردم ایران اراده کرده‌اند که در زمینه تحقق آرمان‌های الهی و ندای حق قدم بردارند.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه " سلام سردار" گفت : مقاومت را بسته به دیدگاه‌های مختلف و بسته به زاویه دید افراد و رویکرد آن‌ها  می‌توان تعریف کرد.

وی افزود: مسئله‌ای که ملت ایران و انقلاب اسلامی را برای سایر ملت‌ها الهام بخش کرده این است که مردم ایران اراده کرده‌اند که در زمینه تحقق آرمان‌های الهی و ندای حق قدم بردارند و بقیه ملت‌ها را نیز به این سمت تشویق کنند و یک بسیج عمومی در سطح ملت‌های مسلمان و ملت‌هایی که با نظام سلطه مخالفت می‌کنند شکل گیرد.

مقتدایی ضمن اشاره بر اینکه سردار سلیمانی به نماد مقاومت مبدل شده، اضافه کرد: در یکسال گذشته سردار سلیمانی نماد و سمبل مقاومت بوده و نشان می‌دهد که ما راه را خوب شناختیم و به دنبال پیشروی و پیشرفت در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: از مبانی انقلاب اسلامی که در قانون اساسی یک اصل به آن اختصاص داده شده است بحث وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است یا به نوعی همان مقاومت که می‌تواند ما را به نتیجه برساند واگر مسئله‌ای به عنوان قانون مطرح می‌شود قطعا مسئله مهمی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سردار سلیمانی یکی از کسانی است که در بالاترین سطح اصل یازدهم قانون اساسی را با تمام توان محقق کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: طبق اصل یازدهم قانون، تمام مسلمانان یک امت واحد اسلامی هستند که این امر یک اصل پذیرفته شده انقلاب اسلامی است و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و پیگیری به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام محقق شود.

مقتدایی اشاره کرد: اگر تنها یک نفر در میدان عمل این اصل را در ذیل هدایت رهبری و ولایت مقام معظم رهبری اجرایی کرده باشد سردار سلیمانی است که در رس این فعالیت‌ها قرار دارد و سردار سلیمانی سرداری است که اصل یازدهم قانون اساسی را محقق کرده و در این زمینه قدرت قابل توجهی را نیز به وجود آورده است که این قدرت نیز یکی از مفاد و ویژگی‌های سردار سلیمانی است.

وی گفت: کسی که صاحب مدیریت و قدرت است باید نوآوری و درایت نیز داشته باشد و همین بسیج بین‌المللی که در عراق، سوریه و یمن اتفاق افتاد الگوبرداری از انقلاب ایران بود که سردار سلیمانی در این امر ابتکار و نوآوری انجام داد.

 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ابتکارات سردار سلیمانی این بود که در صورت بروز مشکلی مانند سیل در کشور رخ موکب‌های پیاده روی اربعین برای کمک به مردم کشور در این مناطق حادثه دیده بر پا شد.

وی خاطر نشان کرد: توانایی بسیج انگیزه‌ها و هدایت آن‌ها برای داشتن قدرت ضروری است و سردار سلیمانی این امر را در سطح کشورهای منطقه انجام داد و عملا کاری انجام داد که در سال‌های آتی ظهور و بروز بیشتری خواهد داشت و میراث ماندگار سردار سلیمانی برای نسل‌های آینده است. سردار قدرت تصمیم‌گیری و قاطعیت را نیز داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نا اشنا IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    5 1
    حتما با اقتصاد پکیده اش الهام بخش شده یا بااقازاده هائی که سیرمونی ندارند
  • DE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    4 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس