بنا: هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به المپیک نمی‌رود

سرمربی تیم ملی فرنگی که خیلی‌ها معتقدند اعتقادی به مسابقه انتخابی ندارد، تاکید کرد که هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به المپیک توکیو نخواهد رفت.

به گزارش مشرق، محمد بنا را همه به عنوان مربی‌ای می‌شناسند که همیشه انتخاب‌هایش با سبک و سیاق خودش بوده و خیلی به تعاریف و الگوهای مختلف فدراسیون‌ها درخصوص فرآیند انتخاب ملی‌پوشان پایبند نبوده است.  البته زمانی که اتحادیه جهانی مُصر به برگزاری مسابقات جهانی صربستان بود، محمد بنا انتخابی تیم ملی را به صورت کاملا محدود در هر 10 وزن در روز 15 آبان برگزار کرد.

بنا در این باره گفت: مطمئن باشید که هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به المپیک نمی‌رود. حتی آنهایی هم که سهمیه گرفتند و در ادامه می‌گیرند نه به طور گسترده، اما مثلا مسابقات لهستان می‌تواند ملاک تصمیم‌گیری و انتخاب‌شان باشد. در زمان خودش با دبیر و سوریان صحبت می‌کنیم و امکان دارد مسابقاتی هم قرار باشد برای انتخاب نفرات بگذارند. 

وی در مورد اردوهای تیم ملی نیز تاکید کرد: تا فروردین‌ماه و اعزام به مسابقات گزینشی و قهرمانی آسیا، 7 مرحله اردو داریم. بعد هم تا المپیک 6 مرحله اردو را پشت سر خواهیم گذاشت. پیش از گزینشی، مسابقات اوکراین و پس از گزینشی هم دو جام وهبی امره و لهستان را پیش‌رو داریم. 

بنا همچنین در خصوص سعید عبدولی و عدم دعوتش به دو اردوی برگزار شده تیم ملی فرنگی تصریح کرد: عبدولی یکی از کشتی‌گیران بزرگ است. در چند روز اخیر با هم در این باره به صورت پیامی، صحبت کردیم. عبدولی با 88 کیلو وزن می‌خواهد بیاید در 77 کیلوگرم کشتی بگیرد. می‌تواند تمرین کند و خودش را آماده کند. حالا او در جام تختی اگر برگزار شود، شرکت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر موافق تغییر وزن کشتی‌گیران است، گفت: کلا هر کسی بنا به شرایطش نمی‌تواند تغییر وزن دهد، او تصمیم را اتخاذ می‌کند اما در نهایت صلاح وزن‌های المپیکی و کشتی‌گیران را کادرفنی در نظر می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی فرنگی ادامه داد: کدام مربی دوست ندارد بهترین و آماده‌ترین کشتی‌گیر را ببرد؟ همه اینها را درنظر می‌گیریم و بعد تیم انتخاب می‌شود. شرایط را کادرفنی تعیین می‌کند و اگر کشتی‌گیر دلش خواست می‌آید و کشتی می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس