کد خبر 1169456
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
ورزش کردن

تمام شدن انرژی یک فرد لزوما به این دلیل نیست که در اثر فعالیت‌های فیزیکی فرد به شدت خسته می‌شود. دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث تخلیه انرژی یک فرد می‌شود.

به گزارش مشرق، برخی از عاداتی که چندان مهم به نظر نمی‌رسند در تخلیه انرژی یک فرد بسیار نقش دارند و باعث می‌شوند فرد در اکثر اوقات بسیار خموده، رنگ پریده و خسته به نظر می‌رسد. این فرد انرژی چندانی برای کارهایش ندارد.

در میان ده‌ها عادت بدی که یک فرد می‌تواند داشته باشد به پنج مورد اشاره‌ای کوتاه می‌کنیم:

۱- تفکر بیش از حد

فکر کردن خیلی خوب است به خصوص وقتی که در حال تصمیم گیری برای یک موضوع مهم هستید. اما تفکر بیش از حد و افراطی به خصوص در رابطه با خاطرات بد و موضوعات منفی و آزاردهنده می‌تواند آنچنان روح و روان شما را به هم بریزد که هیچ انرژی قابل توجهی برای انجام کارهایتان نداشته باشید. پس درست فکر کنید. به عبارت دیگر به چیزهای خوب فکر کنید.

۲- الگوی خواب متناقض

این یعنی اینکه خواب شما در طول شبانه روز نظم مشخصی ندارد. مثلا ساعت ۹ شب می‌خوابید، اما ساعت ۱۱ همان شب بیدار می‌شود، چند ساعتی تلویزیون می‌بینید و یا با موبایل خود بازی می‌کنید و سپس دوباره می‌خوابید. مجددا نزدیک صبح از خواب بیدار می‌شوید و این چرخه نامنظم خواب به ضرر بدن است و یکی از دلایل تخلیه انرژی فرد به شمار می‌رود. سعی کنید خواب کافی، منظم و پیوسته‌ای داشته باشید تا همیشه پرانرژی باشید.

۳- خوردن هله هوله

خوردن یک دونات شیرین و پرچرب به همان اندازه لذیذ است که خوردن یک همبرگر خوشمزه و هوس انگیز. گستره هله هوله‌ها بسیار قابل توجه است. از انواع شیرینی جات گرفته تا انواع غذاهای فست فود و البته نوشیدنی‌های مضر، شیرین و گازدار که مملو از افزودنی‌های مضر صنعتی است. افرادی که به هله هوله علاقه دارند بخش زیادی از انرژی بدنی خود را از دست می‌دهند.

۴- زندگی درگذشته

این مورد شباهت زیادی به مورد اول دارد، اما می‌تواند به طور جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. شما می‌توانید صبح که از خواب بیدار شوید تا شب در رابطه با شکست عشقی تان، ضرر مالی و یا موضوعات کوچک و بزرگ دیگری که همگی مربوط به گذشته هستند و دیگر پرونده شان بسته شده فکر کنید و حرص و جوش بخورید. اصلا هم جای تعجب ندارد که این مورد سبب تخلیه انرژی شما می‌شود.

۵- مردم منفی

از آدم‌های منفی دور و برتان دوری کنید. همان‌هایی که مدام به شما انرژی منفی می‌دهند و مدام از آینده ترسناکی می‌گویند که در کمین شماست. افراد منفی احساس بدی درشما به وجود می‌آورند و مدام شما را ناامیدتر از روز قبل می‌کنند. آن‌ها برنامه‌های آینده شما را زیر سوال می‌برند، اشتباهات گذشته را به رخ شما می‌کشند و در رابطه با همه چیز بدبین هستند. این افراد باعث تخلیه انرژی شما می‌شوند. دوستانه و محترمانه از این افراد منفی کنار بکشید.

منبع: جام‌جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس