استقلال تراکتور

دو تیم تراکتور و استقلال در ۵ دیدار اخیر خود هر یک با کسب دو برد و دو شکست روبروی هم و با یک تساوی از هر نظر برابر هستند.

سرویس ورزش مشرق - از زمانی که باشگاه تراکتور به لیگ برتر آمد و در جمع تیم های حرفه ای فوتبال بازی کرد خود را به یکی از قطب های جدی بین مدعیان کسب عنوان قهرمانی معرفی کرده و غیر از یکی دو فصل، همواره در پایان فصول گذشته بین تیم های بالای جدولی با کارش پایان داده است. در همه این سالها یکی از دیدارهای حساس و جذاب لیگ برتر بین این تیم با استقلال بوده است. رنگ پیراهن تیم تراکتور هم در این رابطه باعث شده تا این دو تیم به نوعی دربی قرمز و آبی تهران و آذربایجان را برگزار کنند.

بررسی دیدارهای اخیر این دو تیم مشخص می کند در دو فصل گذشته و در دیدارهای رفت و برگشت به اضافه تک مسابقه فینال جام حذفی همه چیز بین دو تیم برابر بوده است. گرچه استقلالی ها زخم خورده فینال جام حذفی و از دست دهنده قهرمانی در مشهد بودند و بی گمان انگیزه های زیادی برای تلافی آن دیدار دارند. دو برد و دو شکست با یک تساوی برای هر دو تیم، همه چیز بین این دو تیم ظرف ۵ مصاف اخیر را مساوی کرده است.

*دیدار رفت لیگ هجدهم؛

برد قاطع استقلالِ شفر!

درست جمعه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ و ۲ سال ۵ ماه ۸ روز پیش بود که استقلال تهران با سرمربیگری وینفرد شفر در هفته سوم لیگ برتر در تهران میزبان تراکتور بود. استقلال در آن مصاف با نتیجه ۰-۳ تبریزی ها را شکست داد و نتیجه ای خیره کننده کسب کرد. اولین گل بازی را علی عبداله زاده از بازیکنان تراکتور وارد دروازه خودشان کرد و گلهای دوم و سوم را مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی زدند تا استقلال پذیرایی گرمی از مهمانش کرده باشد.

*دیدار برگشت لیگ هجدهم؛

انتقام تبریزی ها در یادگار!

این دو تیم جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر هجدهم در یادگار تبریز به دیدار هم رفتند. استقلال با هدایت وینفرد شفر پس از پشت سرگذاشتن یک نیم فصل بد در دور برگشت دنبال کسب امتیازات حداکثری بود ولی در پایان ۹۰ دقیقه تلاش با تک گل اشکان دژاگه مغلوب میزبان خود شد و دست خالی به تهران برگشت. این دیدار ۱ سال ۱۱ ماه ۳ روز قبل در یادگار امام تبریز برگزار شده بود.

*دیدار رفت لیگ نوزدهم؛

هت تریک شیخ در تبریز!

مسابقه رفت فصل قبل لیگ برتر را باید به جشن تولد شیخ دیاباته تعبیر کرد. آقای گل فصل نوزدهم با اینکه تا هفته هشتم یک گل هم برای استقلال نزده بود در تبریز پوست اندازی کرد و با هت تریک در یادگار امام تبریز اسباب شکست ۲-۴ تراکتور را فراهم کرد. این دیدار در تاریخ جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ برگزار شد درست ۱ سال ۲ ماه ۱۶ روز پیش. دیگر گل استقلال در آن دیدار را هم علی کریمی زد. آندره آ استرامکاچونی هدایت آن تیم فوق العاده را برعهده داشت. مسابقه ای که درباره زیبایی اش تا هفته ها درباره اش بحث بود. این آخرین دیدار دو تیم در تبریز بود که با برد استقلال به پایان رسید.

*دیدار برگشت لیگ نوزدهم؛

توقف خانگی استقلال!

دیدار برگشت فصل نوزدهم لیگ برتر روز شنبه ۲۱ تیرماه سال جاری در استادیوم آزادی تهران با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید. همان مسابقه ای که ساکت الهامی سرمربی تیم تراکتور در واکنش به بازی خوب استقلالی ها به طعنه گفت این استقلال همان استقلالی است که می گفتند همه شان کرونا دارند؟ این دیدار ۶ ماه ۷ روز پیش از این در تهران برگزار شد تا پرونده مسابقات لیگ نوزدهم دو تیم بسته شود.

*فینال تلخ و شیرین در مشهد!

استقلال و تراکتور تقریبا دو ماه بعد از دیدار دور برگشت در لیگ مجددا در فینال جام حذفی حریف هم شدند. دیدار فینال در مشهد برگزار می شد و استقلال پس از کوران مشکلات و اختلافات مدیریتی (بین سعادتمند و مجیدی) به مشهد رفت تا در فینال شرکت کند. این دیدار در روز ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ برگزار شد و استقلال تحت تأثیر ضعف شدید در بحث دروازه بانی در همان نیمه اول سه بار دروازه اش را باز شده دید و تلاش شاگردان مجیدی در نیمه دوم تنها به تلافی ۲ گل توسط مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری منجر شد تا شبی شیرین برای تبریزی ها و تلخ برای استقلال رقم بخورد. گلهای تراکتور را محمدرضا خانزاده، اشکان دژاگه و اکبر ایمانی به ثمر رساندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 1
    انتقام؟؟؟ استقلال بتونه تو این بازی کرنر بزنه، باید بابت پیشرفتش خدا رو شاکر باشیم.......
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 1
    کیسه اومده که افتضاح دفاع اتوبوسی و لدله شدن تو دربی رو جبران کنه
    • اکبر IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 0
      لنگی ها وارد این بحث نشن
  • رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 1
    یاشاسین تراکتور یاشاسین شهرستانی ها
  • محمد از تهران IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    یاشاسین تراکتتتتور اذربایجان ..
  • بهبودی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    زهی خیال باطل استقلال ده تا ده تا هم بزنه نمی تونه انتقام فینال جام حذفی رو بگیره جامی که رفته دیگه بر نمی گرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس