روستایی در حسرت ۹ کیلومتر جاده آسفالت!/ بلاتکلیفی بیش از ۱۰ ساله یک پروژه - کراپ‌شده

اهالی روستای شله‌کش از توابع شهرستان چرداول از وضعیت نامناسب و ناهموار جاده‌های ارتباطی که سبب مشکلاتی برای تردد و بعضا عامل حوادث مرگبار شده، گلایه دارند این در حالیست که بیش از 10 سال از وعده تجهیز آن می‌گذرد اما کماکان بلاتکلیف است.

به گزارش مشرق، یکی از نیازهای اساسی روستانشینان بحث حمل‌ونقل و ارتباطات به مناطق شهری برای تهیه کالا و سایر اقلام مورد نیاز و همچنین به منظور عرضه محصولات دامی و کشاورزی و... است.

بی‌توجهی به زیرساخت‌های ارتباطی سبب عدم توسعه مناطق روستایی می‌شود که متأسفانه تعدادی از مسیرهای روستایی، سالهاست که راه‌های ارتباطی مناسب ندارند.

عبور و مرور در روستا سخت است

یدالله اسدی از اهالی روستای شله کش گفت: نامناسب بودن مسیر روستا باعث شده که ما مسافت بیشتری را برای رسیدن به مقصد طی کنیم و با مشکلات زیادی برای تردد عبور و مرور مواجه شویم.

وی افزود: در روزهای بارانی و برفی، تردد بسیار سخت و خطر ساز می‌شود و ما مجبوریم برای حفظ جان خود با حداقل امکانات در روستا بمانیم.

اسدی تصریح کرد: زمانی شخصی در روستا بیمار می‌شود یا مادر بارداری که زمان وضع حملش نزدیک است، نامناسب بودن مسیرها مشکلات مردم روستا را برای انتقال به شهر و بیمارستان بیشتر می‌کند.

وی افزود: سال‌هاست که وعده ساخت جاده روستای شله کش  برای آسان‌سازی حمل‌ونقل به ما داده شده است، اما متأسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز ساخت این جاده به پایان نرسیده است.

مسوولان توجهی ندارند

محمدی یکی دیگر از اهالی روستا در ادامه گفت: این جاده تاثیر مهمی در کوتاهی مسیر و کاهش مصرف سوخت دارد، اما با این حال توجهات لازم به ساخت آن تا کنون نشده است.

وی افزود: چند سالی است که این جاده به حال خود رها شده و دو پیمانکاری هم که قبلا بر روی آن کار می‌کردند به دلیل کمبود اعتبارات این جاده را در حالی که ناتمام بود رها کردند.

کمبود اعتبار سبب بلاتکلیفی شده است

محمد حسنی روابط عمومی کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: جاده شله کش در سال ۱۳۸۵ توسط اداره راه و شهرسازی شروع شده و تا مرداد سال جاری تکمیل این راه به عهده راه و شهرسازی بوده است.

وی افزود: در طی این مدت زمان به دلیل کمبود اعتبار مورد نیاز و انصراف پیمانکاران، این پروژه متاسفانه پیشرفت چندانی نداشته است.

مدیر روابط عمومی کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که از مرداد سال جاری تمام پروژه‌های روستایی به راهداری محول شدن تصریح کرد: طول کل این پروژه ۹ کیلومتر است و کارهای عملی و خاک‌برداری آن تاکنون توسط خود راهداری انجام شده است.

پیشرفت ۵۰ درصدی جاده روستای شله‌کش

حسنی افزود: عملیات خاک‌برداری جاده روستایی شله کش تقریباً به پایان رسیده و در کل این پروژه تاکنون پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

این مسوول در زمینه عملیات پل‌سازی این پروژه نیز افزود: این پروژه دو هفته است که وارد مناقصه شده و پیمانکاری نیز برنده شده که عملیات پل‌سازی توسط وی انجام می‌شود.

حسنی اظهار داشت: این جاده مسیر هفتاد یا هشتاد کیلومتری از روستای شله کش تا سرابله را تبدیل به مسیری با مسافتی نزدیک به سی کیلومتر می‌کند.

مدیر روابط عمومی کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان بیان کرد: این‌جاده با توجه به این‌که منطقه کوهستانی و خشنی دارد نیاز است که زمان بیشتری به آن اختصاص داده شود اما در کل اتمام این پروژه بستگی به تامین اعتبارات و رفع کمبودهای آن دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    نه چون تحریم هستیم و قیر نمیتونیم وارد کنیم . گذاشته شده برای بعد که گشایشی شود!!
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    خاک بر سر اختلاسگران و مسئولان کشور اون دنیا اگه اعتقاد دارن که ندارن و جز ریاکار نیستن جواب خدا و پیامبر رو چطوری خواهند داد این دنیا محل گذر است و هر کدام از شما عزیزی را از دست داده اید پس به پول و مقام این دنیا غره نشو که رفتنی است نوح با اون همه عظمت رفت شما که چیزی نیستید فقط لعنت ابدی رو خریداری کرده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس