کد خبر 1169102
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۳
شناسایی علامت هشدار دهنده اولیه در پیش بینی بیماری قلبی

یک مطالعه جدید نشان داده است که تجمع کلسیم در شریان اصلی خارج از قلب می تواند پیش بینی کننده حمله قلبی یا سکته مغزی در آینده باشد.

به گزارش مشرق، نتایج این تحقیق می‌تواند به پزشکان کمک کند سال‌ها قبل از بروز علائم، افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید:

ارتباط میان سلامت روان و بیماری قلبی مادرزادی

تیم بین المللی محققان با ارزیابی ۵۲ مطالعه قبلی دریافتند افرادی که دارای کلسیفیکاسیون آئورت شکمی هستند، خطر بروز بیماری قلبی عروقی در آنها در آینده دو تا چهار برابر بیشتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که هر چه کلسیم موجود در دیواره رگ‌های خونی بیشتر باشد، خطر بروز مشکلات قلبی عروقی در آینده بیشتر خواهد بود و افرادی که همزمان مبتلا به کلسیفیکاسیون آئورت شکمی و بیماری مزمن کلیه هستند، حتی بیش از افراد مبتلا به کلسیفیکاسیون آئورت شکمی در معرض خطر قرار دارند.

کلسیم می‌تواند در دیواره رگ‌های خونی جمع شده و رگ‌ها را سخت کند، مانع از خون رسانی شده و یا باعث پارگی پلاک شود، که دلیل اصلی حملات قلبی و مغزی است.

از عوامل مؤثر در کلسیفیکاسیون شریان می‌توان به رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی بی تحرک، سیگار کشیدن و ژنتیک اشاره کرد.

«جوش لوئیس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادیت کووان استرالیا، در این باره می‌گوید: «بیماری قلبی یک قاتل خاموش است زیرا بسیاری از افراد نمی‌دانند که در معرض خطر هستند یا علائم هشدار دهنده اولیه مانند کلسیفیکاسیون شریان شکمی یا عروق کرونر را دارند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «آئورت شکمی یکی از اولین مکان‌های تجمع کلسیم در رگ‌ها، حتی قبل از قلب، است. اگر این موضوع را سریع تشخیص دهیم می‌توانیم با تغییر در سبک زندگی و تجویز دارو به توقف روند پیشرفت بیماری کمک کنیم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    دیشب حس کردن داخل رگ های قلبم خون لخته شد و به سختی خون در رگ های قلبم حرکت میکنن بعد یک دقیقه در این ۸حالت خوب شدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس