تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران| وضعیت ‌ناپایدار کرونایی در تمام کشور/ کووید۱۹ در شمال نگران‌کننده ‌شد+ جدول

براساس آمارهای منتشرشده از سوی ستاد ملی کرونا بعد از اجرای محدودیت‌های اخیر کرونایی در کشور خوشبختانه سیر نزولی ابتلا و فوت ناشی از کرونا کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، نزدیک به یک سال از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور می‌گذرد و مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های ناشی از این بیماری سیاست‌ها و محدودیت‌های خاصی را اجرایی کردند به‌صورتی که از نیمه آذرماه گذشته محدودیت‌های تردد سختگیرانه‌ای در سراسر کشور اجرایی شد.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:  احتمال فوت ۸هزار نفر در موج جدید کرونا

خوشبختانه با اجرای این محدودیت‌ها کنار اجرای طرح‌های مختلف مثل طرح شهید سلیمانی برای کمک به کادر درمانی موج سوم کرونا در سراسر کشور مهار شد و اکنون بیشتر نقاط ایران در محدوده کم‌خطرتر قرار گرفته‌اند، این درحالی است که درست زمانی که بیشتر نقاط کشور رفته رفته از تعداد آمار بیماران کاسته می‌شد یک‌باره دو استان گلستان و مازندران شاهد جهش انتشار ویروس شدند.

این تغییر ناگهانی باعث شد مسئولان کشوری و البته استانی به‌سرعت وارد عمل شوند و برای مهار همه‌گیری اقدام کنند بعد از این روند شهرستان‌های قرمزرنگ استان گلستان روند بهبود شرایط را در پیش گرفتند و اکنون در محدوده نارنجی قرار دارند اما استان مازندران  با ۱۰ شهر قرمزرنگ کرونایی همچنان در وضعیتی نگران‌کننده قرار گرفته است.

به این ترتیب آخرین گزارش‌ رسمی از همه‌گیری کرونا در کشور نشان می‌دهد اکنون ۱۰ شهر در وضعیت قرمز کرونایی، ۲۳ شهر که همگی در استان‌های شمالی کشور قرار دارند از نظر رنگ‌بندی کرونا به رنگ نارنجی درآمده و ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و نهایتاً ۲۵۲ شهر هم از نظر رنگ‌بندی در محدوده رنگ آبی تقسیم‌بندی شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که شهرستان‌های قرمزرنگ کشور به‌ترتیب در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائم‌شهر و نکا تعیین شده‌اند و تردد برای پلاک‌های غیربومی در این مناطق ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

رنگ زرد کرونایی می‌تواند زنگ خطر باشد

براساس محدودیت‌های تعیین‌شده تردد برای عبور و مرور پلاک‌های غیربومی در مناطق نارنجی‌رنگ ممنوع است و جریمه ۵۰۰هزار تومانی برای رانندگان متخلف تعیین شده است و تردد وسایل نقلیه با پلاک غیربومی در مناطق قرمزرنگ نیز همچنان ممنوع و جریمه یک‌میلیون تومانی برای رانندگان متخلف درنظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    شهرهایی که قرمزه ، احتمالا رعایت نمی کنن. و الا بقیه که رعایت می کنند!!
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    2 0
    این رنگ بندی ها به خدا در یک هفته قابل جابجایی است. الان انگلیس رو ببینید چقدر به استیصال افتادن !!!! ملت پا شدن رفتن کیش تفریح میخوان بدبخت مردم جنوب رو به درد سر بندازن. این رنگ بندیها به درد ایرانیان دو پا نمیخوره
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    2 0
    پس جدولش کو ؟؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    برخی پزشک و پرستاران که عمده پول مازاد انها در بورس و طلا و دلار است وقتی سکته به دلیل ریزش میکنند شهید راه خدمت میشوند و حریرچی و دوستانش نمیگه سکته ناشی از کرونا بود یا ریزش طلا و دلار و بورس؟
  • اکبر IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    در مملکت همه کرونا گرفتیم و تمام شده به واکسن نیاز نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس