«بین خطوط» با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای مردم روی آنتن

تولید ویژه برنامه تلویزیونی «بین خطوط» با مشارکت فرهنگسرای اندیشه در شبکه دوم سیما آغاز شد.

به گزارش مشرق، ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به گسترش رسانه‌های جمعی گفت: امروزه به واسطه گسترش رسانه‌های جمعی و ظهور فضای مجازی در معرض جریان اطلاعاتی بسیار سنگینی قرار داریم. روزانه صدها خبر، عکس و فیلم از طرق مختلف به دستمان رسیده که شاید بسیاری از آنان کارکردی به جز تشویش ذهن‌مان را نداشته باشد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ از تولید برنامه‌ تلویزیونی «بین خطوط» با موضوع سواد رسانه‌ای و پخش آن از شبکه دو سیما خبر داد و گفت: از آنجا که آموزش سواد رسانه‌ای دارای اهمیت زیادی است، تصمیم گرفته شد تا کلاس درسی بزرگی به وسعت کل ایران در رسانه ملی تشکیل شود. از این روی، ویژه برنامه تلویزیونی «بین خطوط» با مشارکت شبکه دو سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگسرای اندیشه و به تهیه‌کنندگی امیر یوسفی طراحی شد و در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این برنامه موضوعات مهمی ذیل آموزش سواد رسانه‌ای با حضور کارشناسان، اساتید رسانه و صاحب‌نظران از جمله حسن خجسته، محمدحسین فرهنگی، حسن بشیر، عبدالرضا سپنجی، ساروخانی و... مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

امین زاده با تاکید بر اینکه شهروندان در عصر حاضر به مهارت و سواد رسانه‌ای نیاز انکارنشدنی دارند، گفت: از جمله محور مهم این برنامه می‌توان به آشنایی با انواع پیام، سواد تبلیغاتی، شیوه‌های اقناع مخاطب، مخاطب‌شناسی، بازی و رسانه، جنگ رسانه‌ای، تجزیه و تحلیل خبر، رژیم مصرف رسانه‌ای و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به روند تولید این برنامه تلویزیونی گفت: تصویربرداری برنامه گفتگو محور «بین خطوط» این روزها در فرهنگسرای اندیشه دنبال می‌شود. اندیشمندان و صاحب‌نظران با حضور در این برنامه پاسخگوی سوالاتی می‌شوند که تیم محتوایی آماده کرده و هم‌چنین نقطه نظرات خود را با موضوع سواد رسانه‌ای و کارکردهای آن در جامعه مطرح می‌کنند.

این مجموعه ۳۹ قسمتی با اجرای فرید محمدی و تهیه‌کنندگی امیر یوسفی، از اوایل اسفندماه امسال روی آنتن شبکه دوم سیما خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس