کد خبر 1168858
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
آزمون نمایه

آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای جزئیات استخدام دانشجومعلمان متعد خدمت ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای جزئیات استخدام دانشجومعلمان متعهد خدمت به صورت جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر آموزش و پرورش تکلیف تمام آزمون‌ها را مشخص کرد

علی الهیار ترکمن، در بخشنامه ابلاغی به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش آورده است:  به استناد مجوز  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مورد نیاز وزارت متبوع در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در اختیار آن ادارات کل قرار گرفته، لذا خواهشمند است دستور دهید؛ به استناد مفاد ماده ۱ و ۶ قانون متعهدین خدمت مصوب سال ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل سال ۱۳۹۵ ضمن اخذ سند تعهد محضری، نسبت به تشکیل پرونده استخدامی، ورود و کنترل اطلاعات افراد و تخصیص کد پرسنلی، اقدام لازم را معمول دارند.

برخی نکات این بخشنامه بدین شرح است:

 همزمان با معرفی به هسته گزینش جهت اخذ تاییدیه انفرادی، باید برای سپردن تعهد خدمت محضری، اقدام لازم انجام شود.

 به استناد ماده ۶ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، معرفی شدگان پس از ارائه تأییدیه گزینش و سپردن تعهد خدمتی، از آغاز تحصیل به استخدام آزمایشی پذیرفته می‌شوند.

 عدم مراجعه فرد برای سپردن تعهد محضری در موعد قانونی به منزله انصراف تلقی شده و لازم است نسبت به صدور فرم شماره (۲) دستورالعمل شماره ۷۰۰.۲۷۱۶۹۶  جهت ممانعت از تحصیل در دانشگاه محل قبولی اقدام شود.

تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بعد مسافت، تکفل، فوت والدین و ... ممنوع است.

 اخذ تعهد از افراد صرفاً برای رشته و گرایش پذیرفته شده، مجاز است و در غیر این صورت وجاهت قانونی ندارد.

 درج عنوان صحیح و دقیق رشته تحصیلی یا رشته و گرایش تحصیلی و همچنین منطقه خدمتی در متن سند تعهد محضری الزامی است.

 رشته و گرایش تحصیلی مندرج در فرم گواهی اشتغال به تحصیل باید دقیقاً منطبق با رشته و گرایش قبولی مندرج در فهرست ارسالی باشد.

کنترل شرایط و ضوابط اختصاصی رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش (بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال جاری) و همچنین وضعیت شرکت در مصاحبه تخصصی، قبل از اخذ تعهد محضری، الزامی است.

 اخذ سند تعهد محضری صرفاً از داوطلبانی که از سوی مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری به اداره کل آموزش و پرورش استان ها به عنوان قبول نهایی معرفی شده، مجاز خواهد بود.

 ارسال تصویر برابر با اصل سند تعهد محضری و همچنن اولین حکم کارگزینی استخدامی رسمی آزمایشی جهت ضبط در پرونده آموزشی در دانشگاه محل قبولی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان الزامی است.

ادامه تحصیل فقط در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش

 ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش صرفاً در طول ایفای تعهد علاوه بر رعایت مفاد مواد ۶۱ و ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری منوط به رعایت ماده ۴ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی و مفاد دستورالعمل مورخ  ۲۹ خرداد ۹۵ است.  مطابق ماده مزبور، تسلیم اصل و یا تصویر گواهی نامه، ریز نمرات و تأییدیه تحصیلی به متعهدین به هر عنوان که متعهد قبل از انجام یا لغو تعهد بتواند از مزایای آن بهره مند شود، ممنوع است، مگر جهت تحصیل در رشته‌های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش (وفق طرح طبقه بندی مشاغل معلمان)، در صورت سپردن تعهد خدمت جدید ارسال مدارک به صورت محرمانه - مستقیم انجام خواهد گرفت.

تمام متعهدین خدمت ( دبیر فنی، دبیری - مراکز تربیت معلم، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - دانشسراها و ...) که در سنوات قبل، فارغ التحصیل شده و تاکنون ایفای تعهد نکرده‌اند، مستنکف از خدمت‌اند و لازم است به استناد بخشنامه ها و قوانین موجود نسبت به لغو تعهد آنان، اقدام و نتیجه به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و اموراداری اعلام شود.

تاریخ صدور حکم استخدام آزمایشی پذیرفته شدگان بر مبنای تاریخ شروع به تحصیلی که از سوی دانشگاه محل قبولی اعلام می شود در حکم استخدام درج خواهد شد.

شروع به تحصیل از ابتدای بهمن

براین اساس، شروع به تحصیل پذیرفته شدگان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ ( از ابتدای بهمن ماه سال ۹۹ به بعد) خواهد بود.

 به استناد ماده ۱ قانون متعهدین خدمت وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی و ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون مزبور، پذیرفته شدگان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مکلف‌اند در آغاز تحصیل خود به وزارت آموزش و پرورش، تعهد خدمت بسپارند و تحصیل آنان در ‌دانشگاه‌های مزبور، منوط به سپردن تعهد ثبتی به وزارت متبوع است.

 اخذ تعهد از مشمولان ماده (۱) قانون باید حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی صورت گیرد. ثبت نام و ادامه تحصیل آنان در دانشگاه‌های مزبور در نیم سال اول تحصیلی به صورت مشروط بوده و تحصیل دانشجویان در نیمسال دوم، مستلزم ارائه گواهی سند تعهد محضری از اداره کل آموزش و پرورش سهمیه خدمتی است. فلذا عدم مراجعه افراد پذیرفته شده و دانشجویان دانشگاه‌ فرهنگیان و شهید رجایی در موعد مقرر قانونی برای تشکیل پرونده استخدامی به منزله انصراف از استخدام تلقی می شود و تحصیل اینگونه افراد در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بعد از نیمسال اول، فاقد موضوعیت بوده و تخلف از قوانین و مقررات مصرح است.

چنانچه براساس گزارش دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشجویان متعهدین خدمت به دلیل ترک تحصیل، انصراف از تحصیل و یا ممنوعیت از ادامه تحصیل و غیره مشمول ماده ۵ قانون باشند یا درخواست انصراف از استخدام به منطقه محل خدمت ارائه کرده باشند، اداره کل آموزش و پرورش استان مکلف است به محض دریافت گزارش کتبی، نسبت به لغو حکم کارگزینی و سپس وصول خسارت و متعاقب آن لغو سند تعهد محضری اقدام قانونی لازم را معمول دارد. عدم گزارش به موقع وضعیت دانشجویان و یا عدم لغو سند تعهد محضری افراد موصوف، تخلف از اجرای قوانین و مقررات تلقی شده و کارکنان مرتبط با موضوع در ادارات کل آموزش و پرورش و دانشگاه های وابسته، می بایست به موجب ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شوند.

 با توجه به لزوم گذراندن مهارت های هفت گانه ICDL توسط کارکنان دولت، طی دوره آموزشی مهارت هفتگانه، شرط لازم برای افراد جدیدالاستخدام بوده و دانشجویان دانشگاه‌های تربیت معلم و تربیت دبیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و دانشجو معلمان (استخدام پیمانی ماده ۲۸ آموزش و پرورش) باید از طریق خود آموزی نسبت به فراگیری مهارت‌های هفت گانه در مراکز و مؤسسات آموزشی غیردولتی تأیید صلاحیت شده سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام کنند. گواهی نامه موفقیت در دوره و صادره از مؤسسه مصوب صرفا به منزله شرط استخدام بوده و در شناسنامه آموزشی افراد ثبت نخواهد شد و با ارائه به کارگزینی محل خدمت در پرونده پرسنلی فرد نگهداری می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 1
    سلام و عرض ادب دانشجوی رشته علوم تربیتی پیام نور هستم امکان داره تو اموزش و پرورش مشغول ب کار بشم??

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس