خرازی: ذبح مدیریت در همین دوره روحانی صورت گرفت/ باید به خاطر رئیس‌جمهور اجاره‌ای توبه کنیم - کراپ‌شده

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه باید به خاطر رئیس‌جمهور اجاره‌ای (حسن روحانی) توبه کنیم و بپذیریم که اشتباه کردیم، گفت: نتیجه اشتباه و غلط ما در تشخیص نادرست وضعیت امروز است که به وجود آمده و ما باید این اشتباه را بپذیریم.

به گزارش مشرق، سیدصادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان صبح امروز (جمعه ۲۶ دی ماه) در ششمین مجمع عمومی حزب متبوعش در سالن ستاد توان‌افزایی تهران، اظهار داشت: امروز تمام موضوعات داخل کشور را می‌توان به نحوی به خارج از کشور نسبت داد.

وی افزود: کاستی‌ها، ‌مدیریت نابخردانه، مشکلات مدیریتی و عدم شناخت از مسائل را می‌توان به موضوعات خارجی نسبت داد و بگوییم که همه این‌ها سرنوشتی است که خارجی‌ها بر ما تحمیل کرده‌اند.

خرازی در حالی که به صورت آنلاین با فعالان این حزب در سراسر کشور صحبت می‌کرد، خطاب به آنها گفت که من به شما عرض می‌کنم که بیش از ۸۰ درصد مشکلات و معضلات کشور به نقطه عطفی از بحران شناخت مدیران از داخل کشور است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بزرگ‌ترین بحران کشور تشخیص سره از ناسره است و گوشی برای شنیدن نداریم، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد کرد و گفت: بزرگ‌ترین خصلت آیت‌الله هاشمی شنیدن بود و قدرت او بر شنیدن و تحمل نظراتی که شاید با آنها موافق نبود، ‌اما امروز ما می‌بینیم که کسی گوش شنیدن ندارد می‌خواهند متکلم وحده باشند؛ بزرگ‌ترین درد جامعه ما این است که نمی‌خواهند دردها و مشکلات جامعه را بشنوند و همین‌طور آنچه که بر اساس امیال نفسانی خود، درست و نادرست را به خارجی‌ها نسبت بدهند.

وی ضمن یادآوری این نکته که خارجی‌ها از روز اول انقلاب با انقلاب اسلامی مشکل داشتند به کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت مهدی مصدق اشاره و خاطرنشان کرد: بیگانگان و خارجی‌ها در تمام طول ادوار تاریخ به ایران چشم طمع داشتند و بخشی از اشتباه ما نیز تشخیص نادرست نسبت به سرمایه‌گذاری روی نیروهای خارجی بود.

خرازی با تأکید بر اینکه مشکل کشور مدیریتی است، ‌گفت: مشکل ما این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد (نخست‌وزیر کشور مالزی) نداریم که درد مردم و مشکل کشور را بفهمد، ماهاتیر محمد همان روزی نخست‌وزیر شد که میرحسین موسوی نخست‌وزیر بود. خط فقر مالزی ۷۸ درصد بود  و مردم بر روی درخت‌ها می‌خوابیدند اما اکنون ببینید که مالزی نسبت به ایران در چه شرایطی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون کشور مالزی جزء‌ تنها کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی است که هم حرفی برای گفتن دارد و هم خود را در تراز جهانی می‌بیند.

خرازی افزود: ۴۰ سال پیش وقتی در حال اعزام به مصر بودیم از فرودگاه دوبی باید پرواز می‌کردیم. وقتی که از فرودگاه به سمت شهر حرکت کردیم طوفان شن آمده بود و راننده نمی‌دانست جاده کجا است اما این دوبی امروزی بر اساس یک  عقل خردمند ساخته شده است. به عبارتی درست است که خارجی‌ها به دوبی کمک کرده‌اند اما عقلی بوده که بخواهد و دوبی را اینگونه بسازد.

وی تأکید کرد:‌ همان کسانی که «گادفادر» هستند در گروه‌های کوچک و بزرگ سیاسی و در محفل‌ها سایه خود را بر همه احزاب چپ و راست کشور انداخته‌اند و دوباره همان‌ها آمده‌اند و می‌خواهند تصمیم بگیرند.

خرازی تأکید کرد: امروز ما باید به عنوان مجمع اصلاح‌طلبان و همه میل‌های فکری اصلاحی کشور بفهمیم که در چله دوم حیات انقلاب‌مان بزرگ ترین گرفتاری که عرض و طول جامعه را در بر گرفته، جریان‌ها و احزاب سیاسی هستند که دچار روحیه پدرخواندگی و قیم مأبی شده‌اند.

وی یادآور شد: مگر ۴ سال پیش در کنگره حزب ندای ایرانیان تذکر داده نشد که این روند ما را به نابودی و انحطاط می‌کشد. نسل اول و دوم در پرتو خودبزرگ‌بینی و خودبرتربینی در آستانه صده قرن و هزاره جدید باز هم مشغول برنامه‌ریزی‌های خودشان هستند و این ساخت و سازهای کهنه‌ای که در ادبیات فعلی کشور حاکم است به دلیل وجود این افراد است.

به گفته خرازی، اگر بخواهیم به صورت کامل نقش خطیر و تاریخی خود را از بحرانی که اکنون در کشور وجود دارد تبیین کنیم به بزرگان و پیران خردمند باید بگوییم که شما ناصحان ما باشید و جوانان و همان کسانی که بدر و حنین را ایجاد کرده‌اند و حماسه دفاع مقدس را پدید آوردند و در نوجوانی و جوانی بزرگ‌ترین معادلات نظامی و امنیتی را تبیین کردند باید وارد صحنه شوند. بزرگان و پیران خردمند باید تبیین استراتژی کنند و کشور را از این وضعیت وحشتناک نجات دهند.

وی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور و وزیر اجاره‌ای دوای امروز درد ما نیست، خاطرنشان کرد: دوای درد ما این است که هر گروهی که موفق می‌شود صادقانه بتواند نیروهای مسؤولیت‌پذیر و نیروهای کارآمد خود را وارد عرصه کند.

خرازی از همین جهت بزرگ‌ترین خطای استراتژیکی جریان اصلاحات در سال ۹۸ را تحریم انتخابات و روی کار آمدن آرایش فعلی مجلس یازدهم عنوان و تأکید کرد: در سال ۹۸ همین بلا را ما به دست خودمان بر سر خودمان آوردیم با تحریم انتخاباتی کشور را به این وضعیت کشاندیم و اگر اصلاحات و بزرگان ما انتخابات را تحریم نمی‌کردند و مشارکت و اهتمام جدی داشتند امروز مجلسی به وجود نمی‌آمد که بزرگ‌ترین مشکل آن سهم مشترک از مسائل داخلی، ملی و جهانی است. این مشکل را ما به وجود آوردیم و نباید به خارجی‌ها ربط دهیم.

وی یادآور شد: همین اشتباه سال ۹۸ را ما در سال‌های ۸۳ و ۸۴ مرتکب شدیم ۱۶ سال است که ابرهای تیره و سیاه بر کشور ما حاکم شده است و مدیریت غلط و متفرق بر رأس امور آمده است و سرمایه‌های این کشور را نابود می‌کنیم  چون تشخیص درستی ندادیم.

خرازی بر این باور است که وضعیت فعلی نتیجه تشخیص نادرست بوده و اصلاحات در این تشخیص نادرست نقش داشته است.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی با اشک و آه سخن می‌گفت و حال آقایان می‌روند دنبال کلیپ‌هایی می‌گردند که آقای هاشمی فلان شخص را به عنوان رئیس‌جمهور تأیید می‌کند. آقای محسن هاشمی که در این مجمع عمومی حضور دارند به خوبی گواه می‌دهند که آقای هاشمی بزرگ‌ترین نقدها را به آقای روحانی داشتند و ذبح مدیریت در همین دوره آقای روحانی صورت گرفت و ۱۶ سال است که کشور را به نابودی کشانده‌اند و پاسخگو هم نیستند و تازه مدعی هم هستند.

خرازی در مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان که عباس آخوندی وزیر اسبق حسن روحانی در آن حضور داشت و به مدت ۶ سال وزارت راه و شهرسازی را اداره کرده بود، ‌گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که ادعای این آقایان پایان‌ناپذیر است و توقعات و سیرناپذیری‌شان در کشور دردسرهای جدی درست کرده است.

وی تصریح کرد: راه رستگاری و ثواب می‌خواهیم باید مشارکت سیاسی و اجتماعی با شناخت و بینش درست همراه باشد. امروز مسائل خارجی و داخلی کشور یک پیام دارد و آن اینکه ما باید بتوانیم سهم درست و سهم منطقی از مسائل و حوادث جامعه و ملی داشته باشیم و به دنبال یک نسخه انتزاعی نرویم.

خرازی با تأکید بر اینکه اقتصاد یک کار فنی  و دو دو تا چهار تا است، گفت: در مسائل اقتصادی نمی‌توان مسائل انتزاعی را وارد کرد در اقتصاد دو دو تا ۱۸ نمی‌شود بدبختی‌های امروز ما این است که ما می‌خواستیم با اقتصاد با منبر و محراب و فلسفه و ارزیابی‌های نادرست و ناغلط برخورد کنیم و کشور را اداره کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به خاطر رئیس‌جمهور اجاره‌ای (حسن روحانی) توبه کنیم و بپذیریم که اشتباه کردیم، گفت: نتیجه اشتباه و غلط ما در تشخیص نادرست وضعیت امروز است که به وجود آمده و ما باید این اشتباه را بپذیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    59 2
    ذوق زده بودیدوتازه فهمیده ایدکه سرتان کلاه گذاشته اند.
    • حق شناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      4 0
      دلیل رشد مالزی این بود که مهاتیر محمد از خودش گذشت و به مردمش رسید اما جریان نفوذی اصلاح طلب غربگرای خون اشام از مردم و مملکت ایران گذشت و به خودش رسید..ببینید پولدارهای ایران به کدام جریان متصل هستند؟ لیدر کدام جریان هستند؟
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      2 0
      بعد از 8 سال که جیب هاشو حسن پر کرده و پدر مردم در اورده خون به دل رهبری کرده اومده زر میزنه
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    13 0
    نوشدارو پس از مرگ سهراب
  • MD ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    14 0
    تو دیگه چی میگی پولدار!!؟
  • mojtaba SE ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    با برجامی که ایران استقلال خودش رو بفروشه.اصلاح طلبهای سبز و بنفش و شما کاملا با روحانی موافق بودید اما روحانی شکست خورد،ناراحتی که روحانی ناشی بود و اصل جنس اصلاح طلب نبود؟؟پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    آیا 16 سال یعنی دوره این حسن و دوره خاتمی؟ دراینصورت آیا خاتمی نیز اجاره ای بوده؟
  • SE ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    مرد مغلطه میکنه که ام الفساد را منجی جا بزنه
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    ساعت خواب بابا جون. بیا صبحونه ات رو بخور رو برو پویا تو نگاه کن. کسی که بعد از هشت سال یا به قول خودش شونزده سال حالا فهمیده بزرگترای سیاسیش سرش رو کلاه گذاشتند همون بهتر بشینه پای مبایلش و بازیش رو بکنه
  • امیر IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    ایشون تا حالا خواب تشریف داشتند. حالا که دوره این دولت فشل داره تموم میشه از خواب زمستونی بیدار شدند.
  • سوراسرافیل IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    هرچیز اجاره دیده بودیم حتی رحم اجاره ای ولی رییس جمهور اجاره ای ندیده بودیم ولی آقایان بدانند توبه آنها همان توبه آقا گرگه است
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    آقای خرازی چرا مسائل را قاطی میکنید ؟هرکسی هر اقدامی که میکند ناشی از اعتقاد و یقین قلبی و فکری اوست. واین اعتقاد و باور قلبی و فکری را همین منبرها و فلسفه ها و علوم ساخته اند.لطفا بیائید آزادمردانه حرف بزنید. مخصوصا شما که از بیت علم و علماء هستید.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    13 1
    همه غرب گداها بدبختم حالا سرباز خودشونو میسوزونن تا جدید بفرستم گول نخورید مردم، اینا بازیشونه فقط یه انقلابی و جبهه رفته باید رئیس جمهور۱۴۰۰ بشه
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 1
      اسکل خوب روحانی هم هم انقلابی بوده هم جبهه رفته .
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    6 2
    همه غرب گداها بدبختن،نظر قبلیم اشتباه تایپی ناجور بود (:
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    اینا واسه ما نون و آب نمیشه جماعت متفرعن! جواب خدا رو چی میدید؟
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    توبه گرگ مرگه، چندماه صبر کنید، دوباره با یک گزینه اجاری و بوق و کرنا باز خواهید کشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس