زنگنه گفت نفت را روی 2.3 میلیون بشکه نوشتیم؛ نظام برود تحریم‌ها را بردارد/ ۱۰ سال آینده طوفانی خواهد بود - کراپ‌شده

همایش مدیران استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پنج‌شنبه (۲۵دیماه) در مجتمع فرهنگی مسجد بقیه الله تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، همایش مدیران استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب روز گذشته پنج‌شنبه (۲۵دیماه) در مجتمع فرهنگی مسجد بقیه الله تهران برگزار شد.

پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، الیاس نادران رئیس کمیسوین تلفیق بودجه مجلس سخنرانان این برنامه بودند.

سروری:شورای ائتلاف به‌عنوان نخ تسبیح، جریان‌های انقلابی را به‌هم وصل می‌کند/ حضور ۴۵۰ شهرستان در فرآیند شبکه‌سازی ائتلاف

پرویز سروری در این همایش با اشاره به حضور قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در این همایش اظهار داشت: حضور آیت‌الله مجتهدی شبستری به عنوان قائم مقام جامعه روحانیت، نمادی از وحدت و هم‌افزایی و انسجام نیروهای انقلاب است؛ وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها نمی‌تواند مانع این درک عمیق برای رسیدن به یک ظرفیت حداکثری برای پیروزی در انتخابات پیش رو باشد و این را به فال نیک می‌گیرم.

سروری با تاکید بر اینکه برای فراهم آمدن انسجام حداکثری نیروهای انقلاب همه باید دست به دست هم دهیم و ظرفیت‌سازی کنیم، گفت: ۴۵۰ شهرستان زیر بار شبکه‌سازی مجامع عمومی می‌روند و در نتیجه این فرآیند ۴۵۰ مجامع منتخب شکل می‌گیرد که از دل این‌ها شاهد یک فرآیند مشارکتی، مردمسالارانه و کاملا از پایین به بالا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ائتلاف مجموعه ای از طیف ها و ظرفیت های مختلف است و وحدت در درون ائتلاف با صبر و تحمل و با گفتمان سازی و منطق شکل میگیرد و نباید عجله داشته باشیم، اظهار داشت: در انتخابات مجلس هم فرایندی که برای وحدت طی شد، تا شب انتخابات ادامه داشت و الحمدلله نیروهای انقلاب این بلوغ بزرگ را نشان دادند و توانستند یک وحدت حداکثری را در درون جبهه انقلاب سازمان دهند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه شورای ائتلاف یک حزب نیست بلکه به امید خدا نخ تسبیحی است که جریان های انقلاب را به هم متصل می‌کند و این رودهای متفرق را به یک دریا و اقیانوس پرقدرت تبدیل می کند که در مقابل جریان ضدانقلاب و واگرا و غربگرا بتواند باقدرت عمل کند، گفت: این افتخار بزرگی است که بعد از ۴۰ سال ما در انتخابات گذشته ۲۱۵ نفر مستقیم با لیست شورای ائتلاف وارد مجلس شدند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری:شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از هر جهت مورد اعتماد و وثوق است

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نیز با اشاره به نعمت ولایت فقیه گفت: جدا از ادله نقلی و عقلی درباره ولایت فقیه، ما در همه این سال‌ها برکات رهبری و هدایت عمومی ولایت فقیه را لمس کرده‌ و چشیده‌ایم.

وی، شجاعت رهبر انقلاب در مقاطع حساس و در عرصه‌های خارجی و داخلی را مورد اشاره قرار داد و درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: همه باید تلاش کنیم فردی انتخاب شود که علاوه بر کارآمدی و شایستگی‌های مدیریتی، ولایتمدار باشد، آن هم نه به این صورت که در سخنرانی‌اش بگوید «مقام معظم رهبری فرمودند...» اما در عمل طوری دیگر عمل کنند.

مجتهد شبستری با انتقاد از جریان‌های سیاسی غربگرا تصریح کرد: مهم این است که خواست و مطالبه به حق مردم و رهنمودهای رهبر انقلاب اجرایی شود، نه اینکه مانند برخی از آقایان منتظر باشیم که در خارج از مرزها چه اتفاقی رخ می‌دهد تا حیات سیاسی و اقتصادی کشور و سرنوشت مردم را با آن تنظیم کنیم. این برخلاف عقل و شرع و مطالبه امام و رهبری است.

وی افزود: باید دولتی سرکار بیاید که در راستای سیاست‌های اصولی انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم گام بردارد و  رهنمودهای رهبر انقلاب در این زمینه‌ها را به صورت حداکثری به کار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در شوراها هم باید افرادی متدین، درستکار و پاکدست روی کار بیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه عزیزان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از هر جهت مورد اعتماد و افرادی صدیق هستند، خطاب به اعضای شورای ائتلاف گفت: سعی کنید فعالیت‌هایتان خالصانه باشد و اگر دیدید تشکل‌های همسو، هنوز همسو نشده‌اند با کمال عطوفت با آن‌ها رفتار کنید.

آیت‌الله مجتهد شبستری در پایان با تاکید بر لزوم حداکثری کردن همه تلاشهای سیاسی برای وحدت و انسجام داخلی نیروهای انقلاب خطاب به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: ممکن است بعداً با سایر گروه‌ها و تشکل‌ها هم به وحدت برسید، اما تا آن زمان با برادری با هم رفتار کنید. حالا ممکن است ابتدا کاندیداها متعدد باشند اما کمال برادری را رعایت کنیم.

حدادعادل: پیروزی در انتخابات مجلس به معنای پیروزی در ریاست جمهوری نیست

غلامعلی حداد عادل هم با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی برای دشمنان این مسلم شده که این انقلاب از جنس جابجایی های قدرت متعارف دنیا نیست، گفت: انقلاب یک جوشش و نور دیگری است و با دلهای مردم سر و کار دارد و حقیقتی را بیان می‌کند که در محدوده مرزها متوقف نمی ماند و این واقعیت نظام سلطه جهانی را بشدت نگران کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان آرایش جدیدی برای مقابله با انقلاب داده اند، بیان داشت: امروز نقشه و برنامه این است که تکیه و تاکید بر محاصره اقتصادی باشد و جنگ‌ اقتصادی تحت عنوان تحریم البته به بهانه‌هایی چون هسته‌ای است.

حداد عادل با اشاره به اینکه آمریکا با دستیاری اسراییل و همکاری اروپا و با به خدمت گرفتن حکومت‌های وابسته مثل سعودی برای ضربه یه این نظام الهی متحد شده‌اند، تصریح کرد: با راهبرد فشار اقتصادی و از هم گسیختگی نظام معیشتی مردم حساب همه هزینه ها را برای انقلاب فرستادند و به پای انقلاب گذاشتند.

وی افزود: هدفشان این است که مردم را از پشتیبانی از انقلاب دور کنند و آن وقت که مردم در صحنه نباشند دیگر به عملیات نظامی گسترده هم نیازی نیست.

* قبلا عدم شرکت در انتخابات تشویق می‌کردند و امروز برای مجلس خبرگان لیست می‌دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه امروز پدیده بی سابقه ای در جهان و عرصه اجتماعی به نام فناوری ارتباطات و اطلاعات به ظهور رسیده است، گفت: در دهه ۶۰ هر وقت انتخابات داشتیم رادیوهای بیگانه می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید ولی در دهه ۹۰ برای خبرگان لیست می دهند و برای مجلس و ریاست جمهوری فهرست می دهند و با فضای مجازی در خانه ها حضور دارند و راست و دروغ را مخلوط می کنند.

حداد عادل با بیان اینکه در عرصه داخلی و بین المللی از نعمت بزرگ رهبری برخورداریم که ادامه دهنده راه امام با شجاعت و شهامت و صداقت و بصیرت است، اظهار داشت: این بزرگترین نعمت ماست و باید شکر آن را بجا بیاوریم و شکر نعمت این است که با این رهبر همراهی کنیم.

وی تاکید کرد: باید خدا را شکرکنیم که قوه قضاییه و مقننه در مسیر انقلاب هستند و قوه قضاییه پرانگیزه و مصمم در مبارزه با فساد است و مجلسی پدید آمده که با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم است و رهبری آن را مجلس انقلابی می نامند.

حدادعادل ضمن تاکید بر اینکه همه ما امیدواریم که قوه مجریه ای پدید بیاید که راه درست و مردمی دو قوه قضاییه و مقننه را ادامه دهد، گفت: اگر دولت با مجلس و قوه قضاییه در حل مشکلات مردم و تحقق سیاست‌های نظام هماهنگ نباشد تلاش های مجلس عقیم و ابتر می‌ماند. باید کاری کنیم که قوه مجریه که امور کشور و اجرا بدست اوست در تراز انقلاب باشد.

* کم کاری، بی تدبیری و ناهماهنگی درونی دولت را همه می‌بینند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در این ۷-۸سال یک باور در جامعه بوجود آمده که قوه مجریه در اداره کشور مشکل دارد، گفت: کم کاری و بی تدبیری و ناهماهنگی درونی دولت را همه می‌بینند و وقتی این گفت و گوهای اقتصادی تلویزیون را می بینم از مردم خجالت می‌کشم چون یک روز بحث گوشت و یکی روز فولاد و و روز دیگر بحث بورس است و روی هرچه دست می‌گذاریم، می‌بینیم که هم کم‌کاری و هم بدکاری و هم ناهماهنگی است.

وی در عین حال تاکید کرد: قطعا مقداری از این مشکلات نتیجه تورم، تحریم و نبود تبادلات بانکی هست ولی همه مشکلات مربوط به این نیست.

* مثال‌های بی‌تدبیری و ناکارآمدی دولتمردان از یکی دوتا گذشته است

حداد عادل با بیان اینکه عبارت «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد» در این دولت تبدیل به «علاج واقعه بعد از وقوع خواهد کرد» شده است، گفت: ما برای پیروز شدن تهمت نمی‌زنیم ولی مثال‌های بی‌تدبیری و نگاه های سیاسی نسبت به مسائل بین المللی از یکی دوتا گذشته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه وظیفه ما این است که خودمان را برای انقلاب، ایران و اسلام بخواهیم نه ایران و اسلام و انقلاب را برای خودمان اظهار داشت: وظیفه ما وحدت و بصیرت و مدیریت و سازماندهی است.

وی افزود: امروز ایران همانطور که به یک شبکه نیرومند دفاعی و امنیتی احتیاج دارد و الحمدالله نیروهای نظامی و امنیتی ما مجهز هستند، احتیاج به یک سازمان دهی سیاسی برای حضور آگاهانه مردم در عرصه سیاست داریم که یکی از آنها انتخابات است و این را بدانیم که همه مسائل سیا
سی انتخاب نیست.

* برای موفقیت در عرصه سیاسی باید در تشکیلات استمرار داشته باشیم

حد عادل تاکید کرد: این اشتباه است که بخوابیم و دو ماه قبل از انتخابات بیدار شویم و پلاکاردها را در بیاوریم، نصب کنیم و بگوییم می‌خواهیم حزب بزنیم و کار سیاسی بکنیم. این نمی‌شود. باید تشکل مستمر داشته باشیم و در طول سال کار کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند مردم گرسنگی بکشند تا در خیابانها شورش کنند گفت: ملت ایران این کار را نکرد و البته خود مردم به یکدیگر و نظامشان کمک کردند. به این ملت بزرگوار باید آگاهی داد و واقعیت ها را برایشان تجزیه و تحلیل کرد و آن وقت بر سر دوراهی ها یک سازماندهی سیاسی قوی مردم را از بلاتکلیفی نجات دهد.

وی با اشاره به نقش بانوان در انقلاب اسلامی تصریح کرد: آیا ما یک‌تشکل مناسب خانمها داریم که با آنها مرتبط باشد و این نیروی عظیم را در صحنه موثر کند و پای انقلاب بیاورد؟

* از شکست سال ۹۴ درس برای پیروزی در انتخابات مجلس ۹۸ درس گرفتیم

حدادعادل با بیان اینکه در انتخابات سال ۹۴ وحدت انجام شد و هرچند که از تهران وارد انتخابات مجلس نشدیم ولی مجلس دهم را هم از دست ندادیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تجربه جبهه مردمی نیروهای انقلاب را از جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات ۹۴ در آوردیم و همان تجربه را با درس گرفتن از ضعف ها تبدیل به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردیم و مجلسی پدید آمد که انقلابی هست و نیروهای جوان بسیار خوبی در آن حضور دارند و سعی کردیم یک قدم فرمایش رهبر انقلاب را در جوانگرایی محقق کنیم.

حداد عادل با اشاره به اینکه درآستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم و اولین شرط وحدت است، گفت: وحدت شرط هر نوع موفقیت در سازماندهی سیاسی است. برای انتخابات ۱۴۰۰ هر عده‌ای اسمی را عنوان می‌کنند و همه هم می خواهند وحدت ایجاد کنند.

* اشتباه است که خیال کنیم پیروزی در انتخابات مجلس به معنای پیروزی در ریاست جمهوری است

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات خودمان را باید به صحنه بیاوریم و این اشتباه است که خیال کنیم چون در انتخابات مجلس پیروز شدیم حتما در ریاست جمهوری هم پیروز می‌شویم اظهار داشت: این احساس اگر در ما به وجود بیاید، شکست قطعی است و کسی به کسی هیچ تضمینی نداده که نتیجه انتخابات ۱۴۰۰چه‌خواهد شد.

وی با بیان اینکه معلوم نیست در ماه‌های بهمن و اسفند و فروردین و اردیبهشت و خرداد چه اتفاق‌هایی بیفتد و پیوست تبلیغاتی دشمن با افکار عمومی چه بکند، خاطرنشان کرد: مسلما نظام سلطه راضی نیست که ما در انتخابات ۱۴۰۰دولتی از جنس مجلس داشته باشیم و حتما آنها برای اینکه این نتیجه به دست نیاید برنامه اقتصادی و سیاسی دارند و با افکار عمومی بازی می‌کنند.

حدادعادل با بیان این که در دهه ۶۰ از لحاظ انتخابات داخلی بود اما الان یک ضلع خارجی به آن اضافه شده که یک اهرم اقتصادی در دستش است اظهار داشت: مثلاً قبل از یک انتخابات به بهانه برجام پشت سرهم هیئت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آمدند و بعد از انتخابات هیچ خبری از آنها نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سوی بروند خاطرنشان کرد: باید احزاب و تشکل ها و جامعه‌روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و سایر روحانیون به میدان بیایند و همه آورده خود را به حساب انقلاب بریزند و این بت پرستی است که بگوییم باید به حساب من و تشکل من باشد بلکه باید در انقلاب و اسلام فانی شویم.

حدادعادل با بیان اینکه ما مفید می‌دانیم که انتخابات آینده ذیل عنوان شورای ائتلاف مدیریت شود، گفت: این را از باب این نمی‌گویم که مسئولیتی در شورای انقلاب دارم نیست بلکه می‌گویم یک عنوان یک امتحان داده و مقداری جا فتاده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه به حضور تمام نیروهای انقلاب و مخصوصا جایگاه کلیدی و مهم روحانیت در انقلاب و هرکار سیاسی معتقدیم، اظهار داشت: بزرگترین خطری که ممکن است انقلاب را تهدید کند فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب و سیاست است و ما جدایی روحانیت از سیاست را تجسم عینی سکولاریسم می‌دانیم و این را دشمن می‌خواهد.

حدادعادل با بیان اینکه سعی ما این بوده که عطر خوش جوان‌گرایی را در مجلس احساس کنیم و این کار شده است، گفت: از پیشکسوتان خواهش می‌کنم که برخی تند و تیزی‌های جوانان را تحمل کنند و از جوانان هم خواهش می‌کنم که دوگانه تازه ای تحت عنوان پیر و جوان ایجاد نکنند و جوان‌ها هم در درون خودشان و هم با بزرگترها متحد شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر اینکه پیروزی فقط با سازماندهی و مدیریت نیست و باید ببینیم با چه گفتمانی وارد عرصه انتخابات می‌شویم، گفت: احساس می‌کنیم که رقیب ما می‌خواهد دوگانه ای تحت عنوان مذاکره و جنگ خلق کند و این تله ای هست که نباید در آن بیفتیم.

* تصور عده‌ای از پیروزی سیاسی بازگشت به دوران اوباما است

وی با اشاره به اینکه رهبری می‌فرماید شرط ما برای مذاکره برداشتن همه تحریم‌هاست، اظهار داشت : عده ای می گویند اگر طرف مقابل به برجام برگردد ما هم برمیگردیم و این در حالیست که ما الان در برجام هستیم و تصور عده ای از پیروزی ‌شان در این است که دوران ترامپ را به دوران اوباما برگردانیم و اینکه اینطور وانمود کنیم که آمریکا بد نیست و ترامپ بد بود یک مغالطه بزرگ است.

حدادعادل افزود: مگر قبل تر اینکه ترامپ روی کار بیاید در دوران اوباما رییس بانک مرکزی نگفت که بهره ما در برجام تقریبا صفر بود؟ بایدن هم معاون اوباما بود و اگر بیاید همان تقریبا صفر می شود و اینکه رهبری می‌گویند بازگشت ما به برجام شاید یه ضررمان باشد برپایه همین واقعیت هاست.

وی با بیان اینکه الان سیاست کشور مقاومت فعال است، تصریح کرد: ما می‌گوییم شما به تعهدات تان در برجام عمل نکردید و دلیلی ندارد ما عمل کنیم و غنی سازی ۲۰درصد را شروع می‌کنیم.

رضایی: ملت ما از دست لیبرال‌ها و غربگرایان خسته شده‌اند/ به «وحدت کبیر» در دهه سرنوشت انقلاب نیازمندیم

محسن رضایی در همایش روسا و دبیران استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: نیاز بود این حرکت زودتر شکل می‌گرفت و ان‌شاءالله دوستان این صفوف را برای آینده فشرده‌تر کنند. ۱۰ سال آینده یکی از دهه‌های طوفانی انقلاب خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه من اسم دهه آینده را دهه سرنوشت گذاشته‌ام، دهه آینده را به دهه اول انقلاب تشبیه کرد و اظهار داشت: البته جنس حوادث دهه آینده با دهه اول انقلاب متفاوت است؛ آن زمان بحث کودتا و ترور و جنگ مطرح بود. دهه آینده مشکلات اقتصادی و نفوذ و جنگ نرم و تهدیدات زیستی و تغییر اقلیم از رویداد های مهم است. و لذا سختی شرایط و اهدافی که انقلاب دنبال می‌کند، مشابه همان دهه اول است.

* مردم و بچه‌های انقلاب گول آمدن بایدن را نمی‌خورند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینکه می‌گویند دموکرات‌ها آمده‌اند و اظهاراتی از این قبیل، بچه‌های انقلاب ومردم فریب این تبلیغات نمی خورند. باید امریکا را وادار کنیم که به تعهدات خود عمل کند. ولی خودمان را برای شرایط سخت‌تر و کارهای بزرگ‌تر آماده کنیم.

رضایی در تشریح صف آرایی نظام سلطه در مقابل جریان مقاومت گفت: غربی‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی مزاحم ماست و می‌گویند باید با ایران، تسویه حساب کنیم. از این طرف، ملت ما هم از دست لیبرال‌ها و غربگرایان خسته شده و باید به حکمروایی آن‌ها پایان بدهیم.

وی افزود: دوران اینکه هر دولتی آمده فرمان را به دست گرفته و هر طور خواسته کشور را اداره کرده، به سر آمده. دوران کوچک کردن ایران به پایان رسیده. دوران خودسانسوری ما هم باید پایان پیدا کند.

رضایی با بیان اینکه اقدامات چند دولت اخیر، دادِ مردم را بلند کرده، تصریح کرد: مردم می‌گویند نظام برای ما فکری بکند و ما را ازدست نامحرمان نجات دهد.

* بی‌اعتنایی و تکبر مسئولان مشکل مضاعف مردم پس از معیشت و مسکن و تورم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: علاوه بر اینکه مشکل معیشت، مسکن و تورم وجود دارد، بی‌اعتنایی به مردم در ادارات، تکبر و نگاه ارباب- رعیتی به آن‌ها تشدید شده و در حالی که انقلاب با آن روحیات خداحافظی کرده بود دارد دوباره برمی‌گردد.

رضایی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند تکلیف ما را تعیین کنند؛ ما هم باید تکلیف آن‌ها را مشخص کنیم و قیامی را در چارچوب گام دوم انقلاب رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در دهه پیش رو باید الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را پایه‌گذاری کنیم، تصریح کرد: باید الگوی اسلامی اقتصادی، فرهنگی شهرسازی و... پایه‌ریزی کنیم. این پایه‌ریزی در شرایطی که لیبرال‌ها و یا ناکارآمدها در آینده قدرت را، در دست داشته باشند محقق نمی‌شود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه نیروهای انقلاب با همه قدرت باید به میدان بیایند، تصریح کرد: دولت آینده باید کارآمدترین دولتی باشد که در طول انقلاب روی کار آمده است.

* همه نیروهای انقلاب باید در دولت آینده حضور داشته باشند

رضایی تأکید کرد: همه نیروهای انقلاب باید در دولت آینده حضور داشته باشند، نه اینکه یک برادر حزب‌اللهی رییس جمهور شود و بیاید بگوید من تیم خودم را دارم و با هر کسی نمی‌توانم کار کنم. بعد هم مجلس برای هماهنگی با دولت نمی‌تواند اکثر وزرای پیشنهادی او را رد کند، مجبور می‌شویم چهارسال با یک دولت ضعیف کنار بیاییم و آن را تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت آینده باید کشور را بیست سال جلو بیاندازد، گفت: دولت آینده باید طوری عمل کند که دشمن تا ۳۰ سال آینده مایوس شود و نتواند در مقابل ملت ما دست به کارشکنی زند.

رضایی با بیان اینکه این دوره آرایش نیروهای انقلاب بسیار مهم است، تصریح کرد: دیگر در قالب جناح و حزب نمی‌توانیم کار کنیم؛ امروز به حرکتی شبیه بسیج دوران انقلاب نیاز داریم تا با تشکیل دولت آینده، هم از عقب‌ماندگی‌ها عبور کنیم، هم آینده انقلاب را بیمه کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بیانیه گام دوم، مانیفست این حرکتی است که باید انجام شود که خدا آن را به رهبر انقلاب الهام کرد.

* مبارزه با فساد در قوه قضائیه، تشییع میلیونی حاج قاسم و تشکیل مجلس انقلابی ادامه قیام رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چند ماه بعد از اینکه در سال ۹۷ ترامپ به عرصه آمد، رهبر انقلاب هم با بیانیه گام دوم به مقاومت فعال و مبارزه با این حرکت دشمن برخاستند و قیام شروع شد. سرآغاز آن هم مبارزه با فساد بود که در قوه قضاییه شروع شد. بعد تشییع میلیونی برادر عزیزمان حاج قاسم بود که بعثت عظیمی را شکل داد. بعد هم تشکیل مجلس انقلابی، ادامه این قیام بود.

رضایی با بیان اینکه شرایط امروز مثل سال ۵۶ است، گفت: سال ۵۶ نهضت امام آرام آرام شروع شد و خیلی‌ها خبر نداشتند و یا باور نداشتند. ابتدا هسته‌های کوچک شکل گرفت و در سال بعد یعنی ۵۷ زد و خوردها شروع شد تا اینکه ۲۲ بهمن جمعیت عظیمی به میدان آمد. دفاع مقدس هم اینطور بود؛ ابتدا جمعیت کمی به جبهه اعزام شد تا اینکه در عملیات‌های بعدی، مردم به جبهه‌ها هجوم بردند.

وی با اشاره به برخی شعارها مبنی بر رفع تحریم‌ها، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید طرف را وادار به رفع تحریم کنیم، اما مسئله اصلی این است که بدانیم دشمن تحریم را با خوش بینی رفع نخواهد کرد و ما باید با ابزار مناسب تحریمها را خنثی و آن‌ها را عقب بزنیم.

رضایی یکی از مسائل اصلی کنونی کشور را موضوع اقتصاد و تحریم دانست و گفت: نقدینگی مسئله مهمی است که طی سه سال آینده دو برابر می‌شود، یعنی طی سه سال، اندازه ۵۰ سال پول منتشر می‌شود. این دریای عظیمی است که وارد اقتصاد کشور خواهد شد. آیا همین مقدار تولید افزایش می‌یابد تا قیمت‌ها کنترل شود؟ از طرفی ده سال است رشد سرمایه‌گذاری ما منفی شده و این موضوع فوق‌العاده خطرناک است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کاهش ارزش پول ملی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید برای همه این مشکلات فرمول پیدا کرد.

رضایی، مسئله دوم را موضوع امنیت دانست و گفت: برای اولین‌بار پس از ۴۰ سال، اسراییل دارد در منطقه پایگاه می‌زند و خود را به مرزهای ما می‌چسباند.

وی، سومین موضوع را «انتقال بین نسلی» دانست و گفت: یعنی نسل اول و دوم انقلاب تا ده سال آینده بیشتر نمی‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند. در چنین شرایطی نسل سوم و چهارم انقلاب می‌خواهد در دهه‌ای که سخت‌ترین دهه انقلاب است، امور را در دست بگیرند. این موضوع مهمی است که باید آن‌ها را آماده پذیرفتن مسؤلیت ها نمود.

رضایی با بیان اینکه باید طی بیست سال گذشته انتقال بین نسلی انجام می‌شد، اظهار داشت: وقتی نمانده است و حالا که این موضوع از بیست سال قبل شروع نشده، باید در همین ده سالی که نسل اول و دوم می‌توانند نقش‌آفرینی کنند انجام شود.

وی در ادامه گفت: در همه این مسائل مهمی که ذکر شد، هم تهدید وجود دارد هم فرصت. در اقتصاد و موضوع نقدینگی اگر مردم اطمینان کنند که تولید راه می‌افتد پولهای خود را به سمت سرمایه‌گذاری سوق می‌دهند و دارایی‌های غیر مولد، مولد می‌شود.

رضایی مشکلات بورس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: چقدر تذکر دادیم که موضوع بورس را با حساب وکتاب مدیریت کنید و باید پولی که وارد بورس می‌شود، از آن طرف باید منجر به تولید شود، اما این پول آمد و آنقدر دور خود چرخید که بورس را به این روز انداخت.

* مدیریت بد در کشور همه فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند

وی تصریح کرد: همه این مسائل، فرصت هستند اما مدیریت بد، آن‌ها را تبدیل به مشکل کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در موضوع تهدید اسراییل هم برای ما فرصت وجود دارد، چرا که ما از ۳۰ سال قبل در منطقه کار می‌کنیم و عراق و سوریه و یمن و چند کشور دیگر را به محور مقاومت آورده‌ایم، کافی است که یک یک کشور دیگر به این محور اضافه شود؛ طومار اسراییل پیچیده می‌شود.

وی درباره فرصت‌هایی که در موضوع انتقال بین نسلی وجود دارد، گفت: امروز هم می‌شود همان حسن باقری‌ها را شناسایی کرد. افرادی را می‌توان یافت که در مدتی کوتاه، رهِ صدساله را یک‌شبه طی کنند.

رضایی با تأکید بر وجود دو عنصر تهدید و فرصت در مسائل پیش روی کشور، تصریح کرد: چنانچه تهدیدها بر فرصت‌ها غلبه کنند، یک حالت برای کشور پیش می‌آید و اگر فرصت‌ها بر تهدیدها غلبه کند، اوضاع به شکلی دیگر رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: اگر فرصت‌ها بر تهدیدها غلبه کند، ایران بزرگ اقتصادی شکل می‌گیرد، یعنی اتحادیه آسیای جنوب غربی آسیا از ۱۵، ۱۶ کشور همسایه و بیست و پنج کشور منطقه با هشتصد میلیارد دلار تجارت تشکیل خواهد شد که در این بلوک، پول ایران اعتبار خود را پیدا می کند.

* باید یک شورای عالی اقتصاد ملی با حضور ۳ قوه داشته باشیم

استاد دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، ایران را باید به بزرگی اداره کرد، اظهار داشت: اگر ایران بخواهد به بزرگی اداره شود، ابتدا هرسه قوه نباید اختلاف داشته باشند و دیگر نباید شاهد دعوای روسای آن‌ها باشیم، بلکه سران سه قوه باید دست به دست هم بدهند و دغدغه آن‌ها ماندن در قدرت نباشد بلکه به فکر مردم باشند و هماهنگ با فرامین رهبر انقلاب حرکت کنند.

رضایی افزود: پیشنهاد من این است که یک شورای‌عالی اقتصاد ملی داشته باشیم که در آن شورا هر سه قوه درباره برنامه‌های بنیادین تصمیم‌گیری کنند و بعد اجرا شود.

وی ادامه داد: بزرگیِ اداره کشور، ابتدا از دولت شروع نمی‌شود بلکه گام اول، برادری سه قوه است. گام دوم این است که قوی ترین دولت تشکیل شود و همه کاندیداهای انقلابی که اکنون مطرح هستند در دولت آینده حضور داشته باشند.

 رضایی تأکید کرد: اگر کسی بیاید که تیم خودش را بیاورد و هفتاد هشتاد درصد نیروهای انقلاب بیرون بمانند، این ظلم بزرگ به انقلاب است. بنابراین باید احساسات و سلیقه های سیاسی را کنار گذاشت و اسیر بازیگران سیاسی نشد. در چهل سال گذشته بسیاری از بزرگان انقلاب توسط بازیگران سیاسی به بازی گرفته شدند.

وی تصریح کرد: هر کسی که به‌عنوان رییس‌جمهور آمد، باید از دوگانگی با رهبری پرهیز کند و سیاستهای کلی را محور فعالیت هایی دولت خود قرار دهد.

* در دولت بعد به مدلی شبیه بسیج مردمی با حضور همه جریان انقلاب نیازمندیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امتداد سه قوه‌ انقلابی در جامعه باید بچه‌های انقلابی در سراسر کشور باشند، اظهار داشت: این سیستم باید چیزی شبیه بسیج مردمی باشد. از بچه‌های مسجد گرفته تا احزاب همه باید به این کار کمک کنند. اصلاً مشکلی نیست ۱۰ حزب دیگر هم تشکیل شود، اما همه به این فرایند کمک کنند و در امتداد این سه قوه در جامعه حرکت کنند. در چنین شرایطی چرا نتوانیم با این سه قوه، بیست سی سال کشور را جلو بیاندازیم؟

رضایی با بیان اینکه امروز در نیروهای انقلاب سردی وجود دارد، گفت: نیروها دچار نوعی ناامیدی شده‌اند و آینده برای آن‌ها مشخص نیست، از طرفی، سوءظن دربین آن‌ها هم زیاد شده است. بنابراین باید یک حرکتی را صورت داد.

وی درباره نگرانی خود از آینده گفت: بالاخره یک نفر از بچه‌های انقلاب، دولت آینده را در دست می گیرد؛ مهم برنامه و کارکرد بعد از انتخابات است.

* به دو وحدت نیازمندیم، وحدت در انتخابات و وحدت کبیر بعد از انتخابات

رضایی با بیان اینکه ما با یک وحدت به‌نام وحدت برای رای‌آوری مواجه هستیم، اظهار داشت: علاوه بر این به یک «وحدت کبیر» نیاز داریم که بعد از انتخابات باید صورت گیرد و همه نیروها باید پای کار بیایند.

وی در پاسخ به سوال یکی از حضّار مبنی بر لزوم معرفی اعضای کابینه از سوی کاندیداها، گفت: معتقدم اگر اهمیت دولت، مقدم بر شخص ریس جمهور نباشد، به اندازه رییس‌جمهور مهم است.

رضایی ادامه داد: ما در انتخابات ریاست‌جمهوری یک رأی ما دو رأی محسوب می‌شود؛ با یک رأی، رییس‌جمهور را انتخاب می‌کنیم و با رأی دیگر، رییس دولت را. چرا که اکنون وظایف نخست‌وزیر و رییس‌جمهور در یک شخص خلاصه شده است و ما با یک رأی هر دو را انتخاب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حضور در سفر خارجی و سخنرانی کردن، کار سختی نیست، ما در کشور سخنران خوب زیاد داریم. مسئله مهم این است که تعیین دولت، به اندازه خود رییس‌جمهور مهم است.

نادران: زنگنه گفت نفت را روی ۲.۳ میلیون بشکه نوشتیم؛ نظام برود تحریم‌ها را بردارد

الیاس نادران در این همایش با اشاره به ایرادات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: این بودجه آن قدر مغشوش و نامتوازن و به هم ریخته بود که اگر شرایط اجتماعی و سیاسی عادی چون سال آخر دولت و سال اول مجلس و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و مسائل ملی و منطقه نبود؛ حتما آن را رد می‌کردیم و این بودجه این قابلیت را نداشت که برایش وقت بگذاریم ولی پذیرفتیم که آن را اصلاح کنیم.

نادران در بیان دلایل تصمیم کمیسیون تلفیق برای اصلاح بودجه گفت: اگر رد می‌کردیم، آقای روحانی می‌گفت من بهتر از این بلد نیستم بودجه بنویسم و متوسل به رهبر انقلاب می‌شد و ایشان هم به صورت طبیعی و منطقی موضوع را به تصمیم‌گیری سران قوا محول می‌کردند و ممکن بود آنجا ارقام را با دقت پایین بالا و پایین کرده و برای مملکت یک فاجعه درست کنند. ضمن اینکه در این مسیر در هر صورت مجلس از مسیر حذف می‌شد.

* با رد بودجه می‌توانستیم ژست انقلابی بگیریم اما گزینه اصلاح به نفع مردم را انتخاب کردیم

وی با اشاره به اینکه رد کردن بودجه برای گرفتن ژست انقلابی برای ما خوب بود و هیچ یک از نیروهای انقلابی مجلس موافق محتوای لایحه نبودند و در عین حال برخی معتقد بودند دولت عزم و توان اصلاح ندارد و مجلس باید به نفع مردم ورود کند، گفت: زیر بار دلخوری و انتقاد برخی از بچه‌های انقلابی رفتیم و پذیرفتیم با همه سختی‌هایش بودجه را آن طور که منطقی و اصولی می‌دانیم به نفع مردم و کشور اصلاح کنیم تاکید کرد: برای بهبود معیشت مردم، حذف رانت و توزیع منابع براساس عدالت زیر بار اصلاح بودجه ۱۴۰۰ رفتیم.

رئیس کمیسیون تلفیق ادامه داد: غیر از معایب داخل خود بودجه، آقای روحانی نامه‌ای به رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی نوشت که رهبر انقلاب با درایت در صیانت از منافع ملی، آن حدی که دولت می‌خواست را اجازه ندادند و راه را برای اینکه دولت هرطور دلش می‌خواهد با بودجه برخورد کند بستند.

نادران با بیان اینکه نامه بسیار تدبیر خوبی بود و در عمل در بودجه یک کسری مازاد حدود ۹۳ هزار میلیارد تومانی را آشکار کرد و مشکل جدی دیگر در بررسی بودجه همین مسئله بود، گفت: دولت پیش بینی کرده بود ۲.۳ میلیون بشکه صادر کند و با دلار ۱۷۵۰۰ تومان بفروشد و سهم نفت و صندوق را در سقف ۲۰ درصد بدهد و بقیه را هر طور دلش خواست هزینه کند.

* دولت حداقل ۴ نرخ برای ارز در بودجه پیش بینی کرده است

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه چند نکته نادرست به مردم گفته شد؛ اول اینکه هیچ‌وقت قیمت ارز در بودجه ۱۱ هزار تومان یا ۱۱هزار و دویست تومان نبود، گفت: دولت یک حجم درآمد نفتی برای خودش درنظر گرفته و آن را با دلار ۱۷۵۰۰ تومانی محاسبه کرده و بعد گفته اگر ۸ میلیون دلار از آن را بابت کالاهای اساسی و دارو به قیمت ۴۲۰۰ تومان بدهم معدل وزنی اینها ۱۱۲۰۰ یا ۱۱۵۰۰ تومان می‌شود. بنابراین ارزی که دولت در بودجه برای درآمدهای ارزی در نظر داشته ۱۷۵۰۰ تومان بوده نه ۱۱۵۰۰ هزار تومان و اثر وضعی ۸ میلیارد دلار این را به ۱۱۵۰۰ تومان رسانده است.

وی افزود: در همین بودجه دولت قیمت های دیگری هم داده و مثلا جدول داده و نوشته این جدول باید به نرخ بازار و نیمایی حساب شود و این هم یک نرخ دیگر است و دولت حداقل ۴ نرخ برای ارز در بودجه پیش بینی کرده است.

* ۱۷۵هزار میلیارد تومان در بودجه بدون دخل و خرج مشخص دراختیار دولت قرار گرفته بود

نادران با اشاره به اینکه پنهان‌کاری دیگر دولت این است که گفته بودجه را در سقف ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بسته‌ام، تصریح کرد: ارقامی که دولت بنا بوده درآمد محاسبه کند و منابع باید نوشته میشد ولی دولت یک حکم نوشته و هیچ ردیف بودجه‌ای برایش نگذاشته که به استناد آن حکم، پول را خرج کند و مصادیق خرجش هم چون در طرف منابع چیزی نبوده در طرف هزینه هم چیزی نمی‌نویسد و این یعنی تقریبا هر اختیاری برای هرکاری دارد. بیش از ۱۷۵هزار میلیارد تومان هم اینگونه منابع بود.

وی با بیان اینکه دولت به مردم می‌گوید، من نفت را در سقف ۱۹۹هزار میلیارد تومان بستم و مجلس سقف برداشت از بودجه نفت را در مجلس نمی‌بیند، گفت: جمع برداشت از منابع نفتی مطابق پیشنهاد دولت ۳۹۴ هزار میلیارد تومان است نه ۱۹۹هزار میلیارد تومان؛ و این هم خلاف واقع دیگریست که به مردم گفته‌اند.

نادران با اشاره به اینکه خلاف‌گویی دیگر اینست که گفتند ما ارز را ۱۱۵۰۰ تومان بستیم و مجلس آن را ۱۷۵۰۰ تومان کرده است، تصریح کرد: ما برای میزان درآمد ریالی دولت از سهم خودش در صادرات نفت، یک رقم گذاشتیم و این رقم حاصل ضرب سه عدد است. یکی اینکه قسمت هر بشکه نفت چقدر خواهد شد، دوم اینکه چه حجم صادرات خواهیم داشت و سوم اینکه ارز حاصل از آن را با چه نرخی حساب کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: دولت گفته بود ۲.۳ میلیون بشکه صادر میکنم و ۲۰ درصد از آن را به صندوق و ۱۴/۵ درصد آن را به نفت می دهم و بقیه اش را خرج می‌کنیم. هر بشکه ای هم ۴۰ دلار حساب کرده بود و در آن فرمولی هم که حساب کرده بود ۱۷.۵ میلیارد دلار با ارز ۱۷۵۰۰ تومان و ۸ میلیارد دلار هم با ارز ۴۲۰۰ تومان و معدل همه اینها ۱۱۵۰۰ تومان شدن بود.

* زنگنه گفت صادرات ۲.۳ میلیون بشکه نفت در بودجه را به این شرط نوشتیم که نظام برود و تحریم‌ها را بردارد

نادران با بیان اینکه از زنگنه در کمیسیون پرسیده شد که چقدر نفت صادر می‌کنید و ایشان گفت ۹۰۰ هزار بشکه، ادامه داد: البته معدل امسال در بهترین حالت به ۹۰۰هزار بشکه خواهد رسید.

وی افزود: از آقای زنگنه پرسیده شد، این ۹۰۰ هزار بشکه چگونه به یکباره ۲.۳ میلیون بشکه می‌شود؟ آقای «زنگنه گفت ما این را به این شرط نوشتیم که نظام برود و تحریم‌ها را بردارد» و این یعنی با دست خودمان کشور را در شرایطی قرار بدهیم که تسلیم نظام سلطه شویم و مذاکره اصلا مسئله نیست.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: این یعنی نظام برای تامین بودجه اداره کشور و جلوگیری از یک کسری بودجه وحشتناک ناگزیر شود و به آمریکا بگوید به ما اجازه بده که ۲.۳ میلیون بشکه صادر کنیم و در این اجازه خواستن، از مذاکرات موشکی و منطقه‌ای تا به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی وجود دارد.

نادران با بیان اینکه ما که گفتیم صادرات نفت را تا ۱.۵ میلیون بشکه با فرمولی که شما محاسبه کردید محاسبه می‌کنیم و البته ۸ میلیارد دلار را هم به چند وارد کننده نمی‌دهیم، اظهار داشت: ارزی که امسال دولت بابت اینکار به وارد کننده های خاص خودش داده از ذخایر بانک مرکزی داده نه از فروش ارز نفت.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر بانک مرکزی یعنی دولت یکبار این ارز را به بانک مرکزی فروخته و پولش را گرفته و خورده و حالا به بانک مرکزی گفته دوباره همین‌ها را به قیمت ۴۲۰۰ تومان من بده، اظهار داشت: این خیلی مهم نیست و بدتر این است که در نظام مالی بین‌الملل دست‌اندازی دولت به ذخایر مالی کشور تفسیر به ورشکستگی خواهد شد.

* نتیجه بودجه دولت، دوگانه تسلیم در برابر تحریم‌کنندگان ملت ایران یا دست‌اندازی به ذخایر بانک مرکزی است

نادران با طرح این سوال که طبق نظر دولت سال بعد باید چه کار می کردیم، اظهار داشت: یا حاکمیت تسلیم می شود و یا اینکه اگر خواست ادامه دهد باید به ذخایر بانک مرکزی دست‌اندازی کند. الحمدلله از لحاظ ذخایر بانک مرکزی در دنیا وضعیتمان خوب است ولی این روش تامین مالی بدترین روش ممکن است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از بدترین کارها کاری است که آقای نوبخت انجام داده است، اظهار داشت: در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم تعیین شده که دولت بررسی های لازم را برای ترتیبات قانونی در همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین انجام دهد. درون این نه اجازه و نه حکم و نه نسبت و نه مبلغ هست.

وی افزود: ما از مجلس هفتم با شورای نگهبان مناسباتی داشتیم و در جاهایی ما می‌خواستیم که دولت لایحه بدهد ولی نمی‌داد و ما یک طرح را به شورای نگهبان می‌بردیم و می‌گفت به خاطر اصل ۷۵ قابل طرح نیست و کنار می گذاشت. ما برای اینکه دولت را به لایحه دادن ملزم کنیم از یک تدبیر حقوقی استفاده کردیم در قوانین که دولت ترتیبات قانونی لازم را انجام بدهد و این یعنی لایحه بیاورد.

نادران ادامه داد: آقای نوبخت به استناد این در سال چهارم اجرایی برنامه ششم دستورالعملی صادر کرده و میان بازنشستگان و شاغلین از یک سو و میان خود بازنشستگان از سوی دیگر بی عدالتی و تبعیض حاکم کرده که خوشبختانه در هیات تطبیق قوانین مجلس رد شده است.

نادران افزود: نتیجه این شده که نارضایتی و بی‌عدالتی ایجاد کرده و دستگاه ها برای اجرای ماموریتشان فقط ۶ یا ۷ درصد بودجه دارند.

رئیس کمیسیون تلفیق با اشاره به توزیع ناعادلانه بودجه توسط دولت گفت: به هر کسی که به مرکز قدرت اجرایی کشور نزدیکتر بوده بیشتر پول داده اند و به هر کسی که فاصله داشته کمتر داده‌اند.

نادران افزود: قوه قضاییه بیشترین فاصله را از مرکز قدرت اجرایی کشور دارد و رشدش ۲۲ درصد شده است ریاست جمهوری که در مرکز قدرت اجرایی کشور اصل رشدش ۵۷ درصد شده است.

* رفع آسیب‌های اجتماعی، تحقق عدالت اجتماعی در پرداخت‌ها، حمایت از تامین‌کنندگان امنیت و حذف رانت نورچشمی‌ها، ۴ محور اصلاح بودجه ۱۴۰۰ در مجلس

وی با تاکید بر اینکه در این بودجه اصلاحی چند هدف‌گذاری کرده‌ایم، اول اینکه آسیب‌های اجتماعی باید از مسیر بودجه علاج شود، اظهار داشت: باید نهادهایی را که مستقیماً متصدی آسیب های اجتماعی به ویژه در حاشیه شهرها هستند حمایت کنیم.

نادران افزود: دومین هدف این است که عدالت اجتماعی را در پرداختی‌ها و قانون‌گذاری‌ها و ظلم‌هایی که به خصوص در ۶ ماه گذشته شده روا داشته شده جبران کرده و این مشکل را حل کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه سومین هدف گذاری امنیت است گفت: ما در کشور حتماً باید امنیت را در حداکثر ممکن ببینیم و نهادهای انتظامی و اطلاعاتی را حمایت کنیم و مردم باید احساس امنیت کنند.

وی با اشاره به حذف رانت افراد خاص و نور چشمی ها و توزیع آنها برای مردم به عنوان هدف دیگر مجلس در بودجه اظهار داشت: ۸ میلیارد دلار را در ۲۰ تومانی که اختلاف قیمت‌ هست ضرب کنید، این پول به جیب یک آقا می رفت و او میلیونها تن ذرت و علوفه و خوراک دام را بصورت انحصاری وارد می‌کرد و پولش را به مملکت می‌داد و به بازار می‌ریخت و در یک چرخه دلالی وقتی دست دامدار می رسید به قیمت بازار می‌شد و مرغ و تخم مرغ گران می‌شد.

* قیمت مرغ و تخم مرغ فقط یک نمونه از سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آقای روحانی گفت ما ارز ترجیحی یعنی ۴۲۰۰ تومانی را حذف کردیم و هیچکس نفهمید، گفت: اگر کسی خودش نفهمید فکر نکند هیچ کس نمی فهمد، اگر آدم روزانه خرید کند میفهمد و قیمت‌های بالای مرغ و تخم‌مرغ فقط یک نمونه است.

نادران ادامه داد: ما گفتیم که این را حذف می‌کنیم و در سبد معیشتی مردم به طوری که منجر به افزایش قیمت‌ها نشود، لحاظ می‌کنیم و سازوکاری تعریف می‌کنیم که قدرت خرید افراد نسبت به مهر و آبان ۹۹ پایین‌تر نیاید.

وی با بیان اینکه ما نگران بودیم که دولت در بودجه زمین سوخته به دولت آینده تحویل دهد و تنخواه و منابع ارزی نفتی استفاده کند گفت: برای این هم تدبیر کردیم که به نحوی بودجه تنظیم می شود که این موارد هم برای کشور پیش نیاید و دولت بعدی در حد ضرورت منابع در اختیار داشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: بودجه را دو سقفی بستیم که یک سقف حداقلی در اداره کشور و سقف دیگری که پروژه‌های عمرانی و پیشران های اقتصادی به کمک کشور بیاید و مملکت را از این وضعیت نجات دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    44 3
    بچه‌های حزب‌اللهی با جلیلی تا ۱۴۰۸
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      23 1
      با قالیباف تا 1408
  • ناشناس IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    10 1
    جناب نادران گفتی کسی ارز۴۲۰۰ گرفته و به اندازه یارانه ملت برده ولی اسامی رو به مردم نگفتی مگه نماینده مردم نیستی سوگند نخوردی چی شد
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      اسامی را دولت باید اعلام کند که نمی کند
  • دکتر سید جواد هاشمی فشارکی IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    با سلام واحترام در این جا اظهار شده : " شورای ائتلاف به‌عنوان نخ تسبیح، جریان‌های انقلابی را به‌هم وصل می‌کند ." ولی عملا نزدیک بیست ائتلاف انقلابی بزرگ وکوچک دیگر درجریان انتخابات شورای شهر تهران شکل گرفت ، که اگر نخ تسبیح می بود ، عملا چنین نمی شد. و واقعیت رخ داده مبین انست که یک ادعایی بیش نبوده است و دلسوزان انقلاب بایستی برای اینده این شورا را منحل و یک شورای فراگیر شکل بگیرد؛ که خودشان نیز ذینفع نباشند. موفق باشید . فشارکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس