کد خبر 1168414
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
مرگ مشکوک ۱۰ نفر در آلمان مدت کوتاهی بعد از تزریق واکسن فایزر

نهادهای بهداشتی آلمان مرگ مشکوک حدود ۱۰ نفر در آلمان مدت کوتاهی بعد از تزریق واکسن آمریکایی فایزر را بررسی می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "آیسبورگر آلگماینه سایتونگ"، انستیتو "پاول اهرلیش" در آلمان که مسئول تایید ایمنی واکسن ها در این کشور است در حال حاضر مشغول بررسی علل 10 مورد مرگ بعد از تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر-بیونتک است. در بین افراد فوت شده بعد از تزریق این واکسن یک زن 90 ساله هم وجود داشته است.

گفته می شود برخی افرادی که ظرف 4 روز بعد از تزریق واکسن کرونا مرده اند از بیماری های جدی زمینه ای رنج می بردند.

مسئول بخش ایمنی داروها و دستگاه های پزشکی در آلمان در این باره گفته است: بر اساس داده هایی که ما در اختیار داریم این فرضیه وجود دارد که این بیماران به دلیل بیماری های زمینه ای خود و به صورت تصادفی بعد از تزریق واکسن کرونا فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید:

چرا استفاده از واکسن کرونای فایزر ممنوع شد؟

۲۳ نفر در اثر تزریق واکسن فایزر در نروژ درگذشتند

یکی از موارد مرگ بعد از تزریق واکسن کرونا در آلمان مربوط به یک زن 90 ساله بود که در یکی از خانه های سالمندان در این کشور زندگی می کرد و حدود یک ساعت بعد از تزریق واکسن با وجود اقدامات فوری برای احیا از دنیا رفت. این خبر را یکی از مقام های محلی اعلام کرد.

این مقام محلی در آلمان اعلام کرد که با وجود مرگ مشکوک این زن بعد از تزریق واکسن کرونا اما وی به کیفیت مواد و تیم سیاری که این زن را واکسینه کرده است شکی ندارد و اقدامات واکسیناسیون بر اساس برنامه پیش خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی تا به حال بیش از 800 هزار نفر در آلمان واکسن کرونا را دریافت کرده اند. تا روز یکشنبه گذشته 325 مورد مشکوک با 913 عوارض جانبی توسط انستیتو پاول اهرلیش کشف شده که 51 مورد آن عوارض جدی تزریق واکسن را نشان داده است. در حال حاضر شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده سردرد، درد در محل تزریق، خستگی وبدن درد بوده است.

قرار است در روزهای آینده نهادهای بهداشتی آلمان به صورت هفتگی موارد تزریق ها با عوارض جانبی احتمالی آن را گزارش دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    17 3
    23 نفر هم در نروژ فوت کردند در اثر تزریق واکسن فایزر
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    18 5
    خدا به داد برسه . خواهشا نخرید این اشغال رو هرکسی هم که با رانت وارد کرد ، هم منهدم کنید بساطش رو و هم بکوبید تو سرش که چنین مواد مرگباری رو وارد نکنه!
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      26 2
      اصلا نباید منهدم بشه، زیبا کلام، صادقی، حجاریان...... و بقیهٔ غربگداها باید اجبارا ازین واکسن استفاده کنن ببینیم فایزر خوبه یا نه!!! خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس