کد خبر 1168270
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
طارمی روی جلد دو روزنامه پرتغالی/مهاجم ایران علیه آمار «کلاسیکو»

در یکی از حساسترین بازی‌های لیگ پرتغال، تیم فوتبال پورتو بامداد فردا به مصاف بنفیکا می‌رود و مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو یکی از سوژه‌های اصلی این مسابقه است.

به گزارش مشرق، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ پرتغال که به «کلاسیکو» معروف است، تیم‌های پورتو و بنفیکا از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد فردا شنبه به مصاف هم می‌روند. در کنار تمام حساسیت‌های تاریخی این مسابقه، تقابل دو تیم برای فوتبالدوستان ایرانی و رسانه‌های پرتغال جذابیت‌های دیگری هم دارد از جمله حضور مهدی طارمی مهاجم ایرانی در خط حمله پورتو.

طارمی و پاسخ منفی به بنفیکا

مهدی طارمی فصل گذشته عملکرد بسیار چشمگیری در تیم فوتبال ریوآوه پرتغال داشت و توانست در اولین فصل حضورش در لیگ این کشور، ۱۸ گل به ثمر برساند. همین مسئله باعث شد تا تیم‌های بزرگ پرتغال برای جذب مهاجم ایرانی دست به کار شوند از جمله پورتو و بنفیکا. بنفیکا برای جذب طارمی پافشاری می‌کرد اما همزمان با مطرح شدن نام «ادینسون کاوانی» مهاجم اروگوئه ای برای تیم بنفیکا، در نهایت طارمی به پیشنهاد این تیم پاسخ منفی داد و راهی پورتو شد. همین پاسخ منفی و تقابل طارمی با تیمی که مشتری جدی خریدش بود می‌تواند انگیزه‌های مهاجم ایران را برای درخشش بیشتر کند.

آمار فوق العاده طارمی در پورتو

مهدی در هفته‌های ابتدایی حضورش در تیم پورتو کم به کار گرفته می‌شد و اغلب به عنوان بازیکن تعویضی در دقایق پایانی به میدان می‌رفت. این مهاجم ایرانی به تدریج با اثبات توانایی‌های خود و نشان دادن شَم بالای گلزنی، به ترکیب اصلی راه یافت و به عنوان مهاجم اصلی پورتو وارد زمین شد. طارمی تاکنون در تیم پورتوی پرتغال در مجموع ۲۲ بازی انجام داده است معادل ۱۰۵۶ دقیقه. حاصل این بازی‌ها ۱۰ گل برای طارمی بوده که آمار قابل توجهی در غول پرتغالی محسوب می‌شود.

روزنامه Ojogo: طارمی با گل می‌کُشد

در آستانه بازی حساس پورتو با بنفیکا، روزنامه اوجوگو عکس و تیتر اصلی خود را به دو بازیکن اختصاص داده است؛ طارمی از پورتو و داروین مهاجم اروگوئه ای از بنفیکا. این روزنامه برای طارمی تیتر زده است: «ایرانی (طارمی) با گل‌هایش می‌کشد».

این روزنامه پرتغالی همچنین اعلام کرد با مثبت شدن تست کرونا «اوتایوو» بازیکن پورتو، «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو پسرش «فرانسیسکو» را از تیم دوم پورتو برای این بازی دعوت کرده است.

«Abola» خوشبین به بهبود میانگین گلزنی با طارمی و داروین

abola دیگر روزنامه پرتغالی هم با قرار دادن عکس طارمی و داروین مهاجم اروگوئه ای بنفیکا روی جلد اصلی خود تیتر زد: «طارمی و داروین؛ گل‌های کلاسیکو کاهش داشته است». این روزنامه گزارش داد در ۱۷۲ تقابل پورتو و بنفیکا میانگین ۳.۰۳ گل ثبت شده است. از سال ۲۰۰۰، میانگین ۲.۳۱ گل در تقابل دو تیم رقم خورده است. در ۱۰ بازی آخر هم میانگین به ۲.۰ کاهش یافته است. به نظر می‌رسد اشاره این روزنامه به خوشبینی پرگل شدن بازی با حضور دو مهاجم گلزن است؛ یکی از ایران و دیگری از اروگوئه.

طبق اعلام abola، تست کرونا ۶ عضو تیم بنفیکا هم در آستانه این مسابقه حساس مثبت شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی اصغر IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    26 0
    عالیه واقعاً.. خداروشکر اینقدر موفق شده
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    16 2
    لیاقتش رو داشت تو پرسپولیس هروقت پابه توپ میشد بوی گل میومد
  • غلامحسین IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    10 0
    خدا هرکسی که نام ایران را در دیگر کشورها سر بلند می کند موفق و پیروز بدارد چه پزشک چه ورزشی چه علمی خدا حفظ شون کنه
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    12 0
    واقعا ایران وایرانی بایدافتخارکنند به همچین بازیکنی که اون سر دنیا دارن براش اینجوری تبلیغ میکنن...
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    خار چشم زیباکلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس