کد خبر 1168192
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
یمن نمایه

سازمان‌های صلیب سرخ و برنامه جهانی غذا درباره تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا علیه یمن در روند کمک‌رسانی به مردم این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق به نقل ازبه نقل از آرتی عربی، سازمان صلیب سرخ جهانی امروز (پنج‌شنبه) از تاثیر تحریم‌های آمریکا بر روند کمک رسانی حیاتی به یمن ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

خسارت ۱۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها به نفت یمن

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا علیه انصارالله در یمن بر روند تحویل کمک‌های حیاتی به غیرنظامیان گرسنه و بیمار نگرانیم.

«دومینیک اسیلهارت» مدیر اجرایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از کشورهایی که چنین اقداماتی را اعمال می‌کنند خواست تا مشکلات بشردوستانه را در نظر بگیرند تا هرگونه تأثیر منفی بر جمعیت و کمک‌های بی طرفانه را کاهش دهند.

سخنگوی سازمان برنامه جهانی غذا نیز در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا تاثیری منفی بر فعالیت‌های امدادی و کمک‌رسانی به یمن خواهد داشت.

او گفت: ما همچنان منتظر در نظر گرفتن معافیت‌هایی در این خصوص هستیم، زیرا واشنگتن وعده داده بود که برای کمک رسانی به یمن استثناهایی قائل شود.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که انصارالله یمن گروهی تروریستی است و تحریم‌های مرتبط با درج نام این گروه در لیست سیاه آمریکا از ۱۹ ژانویه، آخرین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعمال می‌شود.

جنگ علیه یمن که بیش از شش سال از سوی عربستان سعودی و با حمایت‌های آمریکا آغاز شده است تاکنون خسارت‌های مالی و جانی فراوانی بر جای گذاشته است و با تخریب زیرساخت‌ها و محاصره این کشور، مردم یمن در بدترین بحران انسانی قرار دارند که در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان با شرایط بسیار دشواری مواجه شده اند و تحریم این کشور از سوی آمریکا برگ دیگری از حمایت‌های آمریکا از جنگ علیه یمن است

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس