کد خبر 1168120
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
احتمال بازگشایی نماد پالایش یکم در هفته آینده

دولت زمانی پذیره نویسی صندوق پالایش یکم را شروع کرد که بازار در شرایط خوبی قرار نداشت و از طرف دیگر سازمان خصوصی سازی زمانی که نزدیک به پذیره نویسی بود با کدهایی که داشت شروع به عرضه کرد.

به گزارش مشرق، بختیار نصر آبادی مدیر صندوق دارایکم، در رابطه با اینکه آیا مردم از پذیره نویسی در امر دارا سوم استقبال می‌کنند یا خیر؟ تصریح کرد: یکی از تصمیماتی که دولت طی چند سال اخیر در رابطه با واگذاری دارایی هایش داشت امسال شاهد بودیم که  آن را تحت عنوان صندوق‌های ETF عملی کرد که این مسئله  تا حدودی به دولت و سهامداران سود رساند.

او افزود: دولت می‌توانست این سهم‌ها را به جای آنکه در قالب صندوق‌های دولتی عرضه کند بیاید آن‌ها را به صورت سهم‌های خرد در بازار عرضه کند، یا آنکه روش بلوکی را انتخاب کند، اما از آن جایی که این دو اقدام می‌توانست معاملات را محدود کند یا اثر منفی بر بدنه بگذارد، به همین علت  صندوق‌های معاملاتی را برگزید.

بیشتر بخوانید:

ارزش روز پالایشی یکم در ۲۴‌دی ۹۹ +جدول

مدیر صندوق دارایکم تصریح کرد: در دارایکم مسئولان بازار سرمایه و دولت توانستند به تجربه‌های خوبی دست پیدا کنند، به علت آنکه تعداد حداکثری مردم و سهامداران از بازدهی این صندوق حتی در زمان پذیره نویسی آگاهی چندانی نداشتند، اما وقتی که معاملات ثانویه صورت گرفت سهام‌های صندوق ناگهان با بازدهی صد و بیست درصدی مواجه شدند.

نصر آبادی گفت: عاملی که سبب شد استقبال مردم از صندوق پالایشی زیاد شود همین تجربه و دیدگاه مثبتی بود که مردم از صندوق دارایکم به دست آوردند، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد اشتباهی است  که عموم افراد در بازار سرمایه با آن مواجه شدند فکر می‌کردند که بازار صندوق دارایکم به خواست دولت صورت گرفت، اما واقعیت این نبود، بلکه بازدهی دارایکم به دلیل شرایط بازار و تاثیر متغیرهای اقتصادی در چند ماه نخست سال بود.

بیشتر بخوانید:

زیان ۴۰درصدی پالایش یکم؛ وزیر اقتصاد کجاست؟

او بیان کرد: از زمانی که خبر عرضه صندوق‌های پالایشی‌ها صورت گرفت پالایشی‌ها شروع به اقداماتی کردند که سبب شد افراد فکر کنند این حرکت به علت آن است که  دولت قراره  سهام خود را در بورس عرضه کند در حالی که این گونه نبود، بلکه  وقتی نزدیک به پذیره نویسی پالایش یکم  شدیم،  علارغم افزایش سمت خرید سازمان خصوصی سازی از طریق کدهایی که داشت شروع به عرضه سهام چند شرکتی کرد که  سهمشان در صندوق پلایش یکم قرار داشت، پس در اصل این امر  نشان از عدم کمک دولت به صندوق پالایش یکم بود.

دانلود

مدیر صندوق دارایکم بیان کرد: عدم دانشی که در صندوق دارایکم سبب کاهش خرید صندوق دارایکم شد ، در بحث پالایش یکم  همین امر مذکور  بر زیانشان  تمام شد شد، به علت آنکه صندوق پالایش یکم زمانی استارت پذیره نویسی را زد که بازار در شرایط خوبی قرار نداشت.

نصر آبادی گفت: اینکه افراد انتظار داشتند با خرید صندوق‌های پالایش یکم می توانند مانند دارایکم به سود برسند باید گفت که توقع نابجایی بود ، به همین دلایل نمی‌توان دولت را مقصر دانست به خاطر آنکه او فقط یک ابزاری را به منظور سرمایه گذاری در اختیار مردم قرار داد آن‌ها خودشان می‌توانستند تصمیم بگیرند که سهم را بخرند یا برعکس؟

او  در رابطه با عرضه دارا دوم، گفت: وزارت اقتصاد قرار است به عنوان متولی سهام سه بانکی که از صندوق دارایکم باقی مانده است را در قالب دارا دوم عرضه کند اینکه آیا عرضه این صندوق‌ها درست یا خیر؟ خود دو بعد دارد در مرحله نخست می‌توان به این مسئله اشاره کرد که آیا اصلا عرضه کردن این صندوق‌ها در این شرایط کاردرستی است و دوم اینکه آیا این شرکت‌ها ارزنده هستند یا خیر؟

دانلود

مدیرصندوق دارایکم بیان کرد: اکثریت کارشناسان در رابطه با سوال دوم (میزان ارزندگی) معتقد هستند که عرضه این صندوق تا حدودی در مرحله نخست همانند عرضه اولیه خواهد بود و افراد با سرمایه گذاری در آن سود نسبتا خوبی را بدست خواهند آورد در رابطه با زمان عرضه نیز  نمی‌توان اظهار نظر خاصی را به عمل آورد به علت آنکه ممکن است با توجه به ریاست جمهوری آمریکا و احتمال کاهش تحریم‌ها اوضاع سهام‌های بانکی ارزندگیشان  افزایش پیدا کند.

نصر آبادی بیان کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری جز دارایی‌های موجود در پرتفوی، یعنی اینکه  نمی‌توان گفت  که این صندوق باید فارغ از سهام‌های موجود خود یک قیمت فزاینده‌ای داشته باشد، به علت آنکه NAV صندوق‌ها مشخص است.

او افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری هیچ دارایی غیر بورسی ندارند البته ممکن است آن بخشی که برای بازار گردانی در نظر گرفته شده مربوط به اسناد خزانه یا سپرده بانکی باشد، نکته‌ای که حائز اهمیت است اگر کسی قصد دارد که در این صندوق سرمایه گذاری کند حتما باید به ارزش خالص آن توجه داشته باشد.

مدیر صندوق تصریح کرد: این صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری معمولا به دلیل ماهیت سرمایه گذاری که دارند یک NAV را محاسبه می‌کنند و بعد در بازار قیمت یونیت هایشان پایین‌تر از ارزش خالص دارایی محاسبه می‌شود.

نصر آبادی تاکید کرد: اگر قیمت یونیت‌ها در صندوق‌ها حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از NAV باشد، یک امر طبیعی به حساب می‌آید.

او در رابطه با اینکه آیا حقوقی‌ها نقش موثری در کاهش قیمت پالایش یکم دارند یا خیر؟ تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که حقوقی‌ها در اُفت ارزش سهام این صندوق نقش چشمگیری داشتند یا برعکس آن  بلکه مسئله حائز اهمیت حجم بالای شناوری این صندوق‌ها است، به علت آنکه  عموم خریدهایی توسط حقوقی ها صورت گرفت  را خود صندوق به عنوان بازار گردان آن را انجام دادند.

نصر آبادی در رابطه با تامین کسری بودجه دولت از طریق فروش صندوق‌های دولتی در بازار سرمایه، گفت: دولت توانست از طریق دارایکم ۶ هزار میلیارد و از جانب پالایش یکم ۱۳ هزار میلیارد سرمایه بدست آورد.

او بیان کرد: خیلی از افراد می‌گویند که چرا دولت نمی‌آید از صندوق پالایش یکم حمایت در جوابشان باید گفت، اگر دولت بودجه داشت که این صندوق‌ها را عرضه نمی‌کرد، پس می‌توان گفت که نباید انتظار بیش از اندازه داشت.

مدیر صندوق دارا یکم در رابطه با عرضه باقی مانده سهام صندوق پالایش یکم به سه بانک تجارت، صادرات و ملت، اظهار کرد: ارزش این سهم‌ها حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان است، که از این میزان ۲۳ هزار میلیاردش مربوط به بدهی دولت به بانک‌ها است نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد  در حال حاضر وقتی دولت توان پرداخت بدهی اش را به بانک‌ها ندارد چه بهتر که  امر مذکور را این از طریق واگذاری سهام انجام دهد.

نصر آبادی تاکید کرد: اکنون باید دید که این سهم‌ها قرار است با چه قیمتی عرضه شود به علت آنکه در حال حاضر  قیمت‌ها منصفانه نیست و تا زمانی که این مسئله به درستی صورت نگیرد نباید عرضه‌ای رخ دهد.

او بیان کرد: دولت دارد با این کار بانک‌ها را موظف می‌کند که نرخ سود سپرده ها و تسهیلاتی که  به مشتریان خود می دهند را کنترل کنند.

مدیر صندوق دارایکم در رابطه با زمان بازگشایی نماد سه بانک مذکور، گفت: اگر شرایط بازار بهبود پیدا کند و ابهامی که در رابطه با عرضه این صندوق‌ها وجود دارد رفع شود قطع به یقین هرچه سریع‌تر این نمادها باز خواهند شد.

نصر آبادی در رابطه با امر بازار گردانی، گفت: مبلغی که اکنون برای امر بازارگردانی صندوق‌های پالایش یکم و دارایکم در نظر گرفته شده بسیار ناچیز، به علت آنکه تعلق دادن پنج درصد از ارزش سهامی که ۱۰۰ صدرصد قابلیت شناوری دارد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

او بیان کرد: دولت باید طی یک طرحی مبلغ بازارگردانی را از ۵ به ۱۵ درصد ارتقاء دهد و یا یک رکن خاص برای بازارگردانی جاگزین کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ایرانی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    کاش یک نفر که ذره ای اطلاعات بورسی داره از ایشون میپرسید که چرا الان NVA دارایکم 50درصد زیر قیمته؟ هیچ ثندوقی پیدا نمی کنید که ناوش 5 پنج درصدکمتر باشه مگه این مدیر نمیگه: صر آبادی تاکید کرد: اگر قیمت یونیت‌ها در صندوق‌ها حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از NAV باشد، یک امر طبیعی به حساب می‌آید... اختلاف 50درصدی نهایت بیعرض... بگذریم... میگن سرمایه گذاری بلند مدت. اونی که به محض بازگشایی دارایکم بعد 1 ماه فروخت 270درصد سود کرد اونی که دیروز فروخت بعد 7/8ماه 10درصد یعنی قیمت دارا یکم از 37000 تومن رسیده به 12000 تومن درحالیکه قیمت ابطالش 21000تومنه
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    آخه یعنی چی که دولت بیاد سهام را چند برابر ارزش واقعی به مردم بفروشه و بره؟چرا قوه قضائیه و مجلس این تخلف دولت را پیگیری نمی کنند؟ مگه این مملکت قانون نداره؟ حداقل شما خبر گزاری ها این موضوع را به گوش آقای رئیسی برسونید. ما که صدامون به کسی نمیرسه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    دولت دزد جيب مردم یکی از خیارات در فقه اسلامی خیار غبن است که مخصوص جایی است که خریدار جهل نسبت به قیمت واقعی داشته باشد. از هر فقیهی بپرسید انداختن این سهم پالایشی به مردم مصداق تمام برای حق خیار غبن یعنی حق فسخ معامله است. مکاسب شیخ اعظم را بخوانید. ببینید مصداق خیار غبن کجاهاست. مدیران سایت مشرق بسیار دچار غرورند و اصلا نه تنها پیام های مردم را نشر نمی‌کنند بلکه فکر میکنند حق با دولت است و حق دارداین طور پایش را محکم روی گلوی مردم فشار دهد!
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    39 1
    نمایندگان محترم مجلس حداقل دژپسند را مورد سوال قرار دهید. بابا دولت رسما کلاه سر مردم گذاشته پس اختیارات مجلس و قوه قضائیه مال کیه؟
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      6 1
      همشون باهم هستن. پلیس خوب پلیس بد.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    24 1
    همیشه مردم مقصرن خیلی خوب جواب اعتماد این مردم را دارین میدین عجب با چه موجوداتی ما طرف هستیم خدایی
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      آقا جان اعتماد نکنین ، یه آدم یه بار سرش کلاه میره میگن اشتباه کرده دو بار سرش کلاه میره میگن ... سه بار ..... ، الان از ۲۱ مرداد داره سر مردم کلاه میره و هنوزم داره میره ، چه مردمان ساده لوح و طماعی هستیم و چه دولت دست در جیب مردمی داریم
  • محمدرضا IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    طبق معمول مردم مقصر هستند!!! بله آقای محترم مردم مقصر هستند که به حرف رئیس جمهور بی خردشان اعتماد کردند و در این صندوق ها سرمایه گذاری کردند، بله مردم مقصر هستند که سرمایشون رو آوردند در اختیار تولید کشورشون گذاشتند، بله مردم مقصر هستند که اجازه میدن به امثال شما که این صندلی هارو اشغال کنید، فقط بی صبرانه منتظرم برج 6 1400 برسه تا حداقل کمتر دیگه امثال شمارو ببینیم بی لیاقت ها
  • پسر IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    18 0
    بازارگرمی برای دارا دوم تا مردم بازم به فلاکت بکشونن
  • دهاتی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 9
    من دارا دوم هم بیاد میخرم.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    14 2
    بله مردم تو پالایش مقصر بودن که ضرر کردن چون گول حرفای شما رو خوردن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    10 1
    دیگه محاله از این صندوق ها خرید کنم
  • مسلم IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    11 2
    چرا کسی حق مارو نمیده بدبخت شدیم بخدا
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    چه تحلیل مزخرفی، دولت مردم رو تشویق به خرید پالایش یکم کرده هر روز اعلام میکردن بهترین محل برای سرمایه گذاری و کسب سود بازار سرمایه خرید پالایش یکم است حال شما دارید میگید مردم خودشان مقصرند
  • ناصر IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    ای خدا لعنتتون کنه ... بعد اینهمه تبلیغی که برا پالایش یکم کردین و مررم بدبختو کشیدین سمت خرید این صندوق و خرتون از پل گذشت حالا مردم مقصرند نه دولت! ...
  • ناشناس IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    10 0
    آقاواقعآپرررر رویی
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    چرا حرف مفت می زنی
  • محمدامین IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    واقعا جای شرمساریه،اگه دولت بودجه نداشت حداقل به قیمت خودش به مردم غالب می کرد نه با چهل در صد ضرر
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    8 1
    چقدربی ادبانه حرف میزنه وطلبکارانه این ادم رانت خوار.. بجای دلگرمی به مردم میگه بیجاکردن فکرکردن صندوق پالایشی سودمیده.. اگه شماخبرداشتیدوبمردم چیزی نگفتید.. شماهامقصرین ودزدی از مردم بوده.. چطوروکجابه این نتیجه رسیده بوده این ادم احتمالا دولتهم خبرداشته پالایشی زیان ده هست ودرفکرفریب مردم بوده
  • بورسی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    جواب اعتماد ما اینه؟ ۵ ماه پولمون خوابیده بعد ۴۰ درصد ضرر؟ من یکی دیگه هزار تومن هم اعتماد ندارم به دولت
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    گندزدین حالا دنبال مقصرین، کی بهتر از این ملت، آره چرا شما زیر سوال برین بجای این حرفا جلو دزدیاتون بگیرید
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    باز میخوان مردم فریب بدن که بخرن بعد هم مثل پالایش یکم ارزشش بیاد پایین و خودشان سود ببرن
  • محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    به هر کدی که این صندوق بهشون انداختین 40درصد ضرر زدین الآنم میگین اشتباه خودتون بود باشه مشکلی نیست نوبتی هم باشه نوبت ماهم میشه حسابی از خجالتتون در میایم آسیاب به نوبت‌
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    هدف دولت فقط جمع کردن سرمایه مردم بدبخته
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    شما یک طرفه به قاضی رفتی برادر فقط حرف خودتو میزنی دولت بافریب کاری وتشویق مردم به خرید پالایشی یکم فقط به فکر جیب خودشه نه به فکر مردم
  • بهرام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    اعتماد به بازار سرمایه از بین رفت این سالها مانند یک سم مهلک باقی خواهد ماند
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    مرگ بر دولت بی لیاقت
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    رونیست که سنگ پای قزوین! خیر نبینید
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    واقعا از انصاف بویی نبردن بعد پنج ماه ۴۰ درصد از اصل پولمون رفته خودشونو خیلی زرنگ میبینند وقتی فردایی نه چندان دور زیر پای همین سهامدارا له شدن خواهند دید خیانت به اعتماد مردم یعنی چه
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    هر کس که متولی سهام ها است تقاضا دارم وقسمش می دهم به جان هرکس که هست به داد و فریاد مردم برسد تا از این بیشتر ضرر نکنند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    خدا لعنتتون کنه اینم جواب ما بعداز پنح ماهه،من با وام دوتا سهم خریدم خدا خیرتون نده
  • حسین IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    مرفع بی درد از کجا خبر داره این مدیر رانتی؟ سرمایه کوچک مردم بلعیده داره آرق میزنه.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    دولت مقصر نیست؟؟؟عجب بی وجدانی هستی تو مردیکه
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    کلاهبرداری از این واضحتر......برو کشکتو بساب......خداوکیلی نابود شدیم بااین پالایش بیخود و بی ارزش...
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      اگر یک فرد عادی بود الان جاش تو زندان بود
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 1
    شماها همه با هم دست تون تو یه کاسه اس خدا ازتون نگذره که همیشه مردم رو مقصر میدونید ... واقعا که دولت مردم فریب هستید
  • حسین IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 1
    باسلام .الهی همانطورکه سرمایه مارا نابود کردید خودتان نابودشویز
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    اصلا میدونی نصف مردم با کد ملی خریدن پول یک عمر زحمت کشیدن مردمو خوردین چرا دولت باید کلاه سر مردم بدبخت بزاره
  • بینام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    نمیدونم چی بگم خودمم پالایش یکم خریدم لعنت لعنت لعنت
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اقای بی انصاف خود ت از همه بیشتر می دونی جدول قیمتی رو که چهار شرکت پالایشی که به مردم انداختین الا قیمت هر سهامشون کمتر از یک سوم اونی که به مردم دادین اقای شیاد دروغگو مال مردم خور الام امدی توجیه بکنی فردا جواب خدا و چجور میخوی بدی
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    مانی که ۵ میلیون پول دادیم ۳۴۰۰هزارتومان فروختیم که جواب گو ماهست اگه بگید چرا فروختید میگیم مرد حسابی پول دارو بود از بس تبلیغ کردید هر کسی بود کم زن و بچه اش گذاشت این پالایش خرید به هر حال بنده تومور مغزی دارد باید از ناچاری می فروختم تا پول دارو هایم بدهم به هر حال انشالله به حق حصرت فاطمه این که ما رو به این روز انداخت درد من خدا وند مهربان توی جون اش بیندازد بداند خدا از حق کسی نمی گذرد ۱۶۰۰۰۰۰ زرر دام خدا ۱۶۰۰۰۰۰ بلا تو جونش بیندازد پول ما خوردن نداره چون پول کارگر سرطا نی است
  • بدبخته مال باخته. IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    هنوزم زیاد ضرر نکردن بفروشن تا بقیه سرمایتون پودر نشده.همه این بازیا برنامه ریزی شده بوده تا شاخص را از800 هزار واحد به اوج یعنی2100 برسانن و سهامهای دولتی بفروشن و دوباره شاخص رو برگردونن به همون 800 سابق و در پایین ترین نقطه دوباره خودشون صاحب بشن. پس روند ریزش.فعلا ادامه داره. تا دیگه ما باشیمو به حرف مسئولین و بورس اعتماد نکنیم.
  • ali IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    دولت باید جوابگو باشد دژپسند کجاست
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    رییس جمهورت ووزیرش چرا فراخوان وتشویق وترقیب کردن بی انصاف حالا میگی مردم چرا هواسشون نبود
  • سعید IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    دولت باید الان جوابگوی اون مردم بدبختی که هیچ تخصصی در زمینه بورس نداشتن واونهارو تشویق به خرید سهام پالایش با کد ملی کرد باشه نه اینکه خودشو کنار بکشد مطمئن باشید آه مظلوم دامنشان را می‌گیرد
  • آرش IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    فقط همه ارزاولیه دروغ است سرتان کلاه نرود۳۶۶۵
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    عجب بازم خودمون مقصر شدیم یه چیزم بدهکار شدیم بهتون دست کردین تو جیب ما مردم بدبخت می دزدین هردقیقه هم یه بهونه دارین واسه افت بورس دلار میره بالا بورس افت میکنه دلار میادپایین بازم بورس افت میکنه یکی ازجاش تکون میخوره به بورس ایران بر میخوره جمع کنید این داستان سرایی ها را بدبختمون کردین رفت اینه نتیجه اعتماد ما به دولت لااقل نذاشتین پالایشتون یه روز سود بده خودتون ده هزارانداختین به ما الان قیمتش پنج تومنه اینجوری ثروت را تقسیم کردین بین فقرا یکم ازخدا بترسین فکر میکنین تا ابد زنده میمونین خدا ازتون نگذره
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اولن زیرتا پیرت نکن اعصاب معصاب نداریم شما باید میگفتین که بورس نیست و یک نوع قمار دستوری هستش واسه خالی کردن جیب ملت حالا ببخشید مردم مثل شما قمار بلد نیستن
  • ناشناس IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    در این امر فقط دولت مقصر است ولا غیر ونشان میدهد این دولت در اداره کوچکترین کارها ناتوان است، وواقعا سر مردم مملکتش کلاه میذاره برای طی کردن امورات
  • صادقی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام آقای نصرآبادی با کمال احترام نظر شما جواب اینهم ضرر مردم را نمیدهد و ضرر سهامداران را به آنها بر نمی گرداند و به شما اطمینان کسانی که در بورس فعال شداند دیگر به این ETFومدیران آنها اطمینان ندارند که اگر اندوخته ای دارند وارد این صندوقها کنند به این دلیل که این افراد سرمایه اندکی که داشته اند را از دست داداند)
  • Xzx IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اگر شما جای دولت بودی چکار میکردی؟ بهتر از دولت ، بدتر از دولت ؛ عین دولت عمل میکردی ؟
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    باز دولت کم آورد دست توی جیب مردم بکند. عجب...........
  • آسیب دیده IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    مهم ترین مسئله برای هر دولتی ، سرمایه اجتماعی است . این سرمایه حاصل اعتماد مردم جامعه به دولت خود است . این سرمایه از سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی برای دولت ها مهم تر است . با از بین رفتن اعتماد مردم ، سرمایه اجتماعی دولت از بین رفت . فقط امیدوارم حافظه تاریخی ما این بار بهتر عمل کند .
  • شاکی IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    کسانی که مردم رو تشویق خرید پالایش یکم کردین پول این سهام پول یه عده بچه یتیم و تحت پوشش و بدبخت بیچاره بود . بترسید از روزی که مثل آتیش بیفته تو زندگی تون این پولا خوردن ندارن حیا کنید
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    ظلم هیچوقت پایدار نمی مونه اینو مطمئنم
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام رهبری محترم مجلسیهای عزیز قوه قضاییه با عدالت ،خواهشا ورود کنید دارن علنی میگن سر ملت بیچاره دولت کلاه گذاشته، مردم عام چه میدانستند دولت وعده داد یک ماه یکی پول جهیزیه دخترش نان وپیاز سفرهش شهریه دانشگاه دادن پالایش بجا یک ماه ۵ماه طول کشید حالا هم چهل درصد ضرر واله مردم دیگه از اسلام ‌که هیچ زبانم لال از خدا هم برمیگردن کمممممممکککککککککککککک
  • ح IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    چرا همان اول شفاف صحبت نکروین پس میدانستید که چه بلای سر مردم بیاری پول بخورید
  • دارا دوم.پالابشی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    اقای نصر ابادی اقایی ک منافع خودت را برده ای اقای زرنگ چرا این اظهارات جالبت را هنگام عرضه سهام پالایشگاهی اظهار نکردی حالا اومدی اظهار فصل میکنی.واقعا خجالت اوره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس