کد خبر 1168073
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
چرا قطع برق زیاد شد؟/مدیرعامل توانیر: افزایش مصرف گاز سوخت‌ نیروگاه‌ها را کاهش داد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بیش از ۷۰درصد گاز تولیدی در کشور صرف مصارف خانگی و تجاری می‌شود که با افزایش مصرف، بخشی از گازی که باید به نیروگاه‌ها برای تامین برق برسد، کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، محمدحسن متولی زاده افزود: در چند سال گذشته با همکاری مردم توانستیم مصرف برق را در تابستان‌های گرم که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، را کنترل و بدون محدودیت از آن عبور کنیم.

وی اضافه کرد: امسال در زمستان بدلیل افزایش مصرف سوخت و گاز در منازل و بخش تجاری، محدودیت‌هایی در تامین سوخت نیروگاه‌ها بوجود آمد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: هرچند اوج مصرف برق، 40 هزار مگاوات تعیین شده و 20 هزار مگاوات کمتر از تابستان است، اما نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق در حالت پایدار هستند.

وی افزود: برای تامین 40 هزار مگاوات، باید سوخت در نیروگاه‌ها مصرف و تبدیل به برق شود.

بیشتر بخوانید:

برق ماینرهای مجاز ۲ هفته قطع شد

گرفتن امتحان مجدد از دانشجویان در صورت قطعی برق

عکس/ چند راهکار برای مواجهه با قطعی برق

قطع برق وسط زمستان آخرین سوغات دولت تدبیر

متولی زاده ادامه داد: بیش از 70 درصد گاز تولیدی در کشور، صرف مصارف خانگی و تجاری می‌شود بر این اساس بخشی از گازی که باید به نیروگاه‌ها برسد کاهش یافته و ما مجبوریم از سوخت مایع استفاده کنیم.

وی از رعایت برخی استان‌ها پس از توصیه‌هایی که مبنی بر مصرف کمتر انرژی شده خبر داد و افزود: ما شبکه برق را کنترل می‌کنیم و برای استان‌ها سهمیه تهیه کردیم تا بتوانیم در این ماه‌ها برق پایدار داشته باشیم.

وی ادامه داد: نخستین اقدام اثر بخشی که همکاران شرکت برق و توزیع نیرو انجام داده اند تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری بود. مردم بدانند هر یک پایه چراغ روشن در بین شهری معادل مصرف یک واحد مسکونی است و در این ایام که سوخت افزایش پیدا کرده است تعدیل روشنایی معابر باعث پایداری برق منازل مسکونی می‌شود.

متولی زاده گفت: گام بعدی که برای کنترل مصرف انرژی داشتیم بازرسی از ادارات بود؛ بازرسان ما ادارات را کنترل کردند تا بعد از ساعت کار، وسایل گرمایشی و روشنایی در ادارات خاموش شود.

وی افزود: در این شرایط کرونایی که برق جز نیازهای اولیه محسوب می‌شود از مردم می‌خواهیم که با یک درجه کاهش دمای محیط و خاموشی یک لامپ اضافه، تا 10 درصد مصرف سوخت را در بخش خانگی و تجاری کاهش دهند این میزان مصرف معادل 70 میلیون متر مکعب در کشور است و کل نیاز مصرف نیروگاه‌های را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم همکاری کنند برق در کل کشور متعادل و متناسب خواهد بود گفت: تعدیل روشنایی معابر همچنان ادامه خواهد داشت تا خاموشی‌های بین شهری را به حداقل برسانیم همچنین خاموشی چراغ‌های روشنایی در جاده‌ها و اتوبان‌های داخل شهر هم یک درمیان خواهد بود.

وی درباره برخورد با مراکز استخراج رمزارزها هم افزود: با مراکز غیر مجاز تولید رمزارز برخورد داشتیم ضمن اینکه برخوردها بیشتر شده است البته با هماهنگی‌های صورت گرفته، تعدادی از مراکز استخراج رمزارزهایی که به صورت مجاز فعالیت می‌کردند نیز قطع شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 2
    دروغه اینا پیمان پاریس را امضا کردن
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      تو اصلا پیمان پاریس خوندی؟ البنه بیسوادی انگلیسی هم بلد نیستی
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    بخاطر چینی ها و ماینرهاهشون ، مردم گناهی ندارند
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 3
    یه علتش هم ضعف در ساخت نیروگاه های جدید میتونه باشه و پیمان های عدم تولید دی اکسید کربن
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    3 1
    کشور صادر کننده برق به در و همسایه و درگیر خاموشی ؟
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 2
    الان مامورهای اداره برق از کسایی که میخان بیت کوین تولید کنند پول میگیرن یواشکی برق سه فاز دزدی واسشون وصل میکنند.
  • زهرا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اداره برق به هر منطقه ای که میخواد برق قطع کنه از قبل اطلاع رسانی بشه خوب آپارتمان که برق قطع میشه آب هم قطع چقدر سخته خوب ۴۵ دقیقه قطع کنن نه یک ساعت ونیم یا دو ساعت که داد مردم در نیاد خوب مردم هم حق دارن دیگه .......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس