علت خودکشی رضا کودک کار برنامه ماه عسل + فیلم و وصیت نامه

علت خودکشی رضا، کودک کار مهمان برنامه ماه عسل احسان علیخانی و وصیت نامه او از زبان خواهر و برادرش منتشر شد.

به گزارش مشرق، برنامه ماه عسل احسان علیخانی چند سال پیش رضا میزبان کودک کاری بود که گفته بود هیچ وقت، زمان کافی برای آرزو کردن در اختیار نداشته. رضا در سن ۱۸ سالگی خودکشی کرد و با اینکه دلیل اصلی اقدام تلخ رضا هنوز مشخص نیست اما اکثر افراد فقر و نرسیدن به آرزوهای رضا کودک کار را دلیل خودکشی او عنوان کردند. در ادامه اصل ماجرا را از زبان خانواده رضا و خواهر و برادرش بخوانید.

دلیل خودکشی رضا کودک کار ماه عسل از زبان برادرش

برادر رضا کودک کار گفت: رضا فقیر نبود، مشکل اقتصادی نداشت، او ورزشکار شده بود، تئاتر بازی می‌کرد، عاشق شد، ازدواج کرد. رضا را پس از فوت مادرمان نزد روانپزشک بردم و از آن موقع خیالم راحت شد. پس از فوت مادرم رضا گوشه گیر شد و زیاد حرف نمی‌زد و مرتب با عکس‌های مادرم فیلم درست می‌کرد و روی آن آهنگ می‌گذاشت.

نزدیک ۲ سال با یکی از دختران فامیل نامزد شده بود و قرار بود با هم زیر یک سقف بروند.

رضا یک بار هم در محرم پارسال یا سال قبل‌تر دست به خودکشی زده بود.

۱۰ روز قبل از مرگ رضا به او پیشنهاد بازی در یک فیلم کوتاه داده شده بود که زندگی نامه جوانی بود که در مملکت ما از نظر مالی و فرهنگی و رفاهی و اجتماعی کمبود داشت. رضا باید در آن فیلم نقش امیر سیاه را بازی می‌کرد و در پایان فیلم باید دست به خودکشی میزد. ما اصلاً نمی‌گوییم که فیلمنامه اشتباه بود اما رضا ظرفیت و جنبه این نقش تلخ را نداشت. چند روز بعد هم دیدیم که پیکر بی جان رضا در بالکن خانه افتاده و همه در حال گریه و زاری بودند.

 

وصیت نامه رضا کودک کار

از رضا یک وصیت نامه یافتیم که در آن از نامزدش، مادر زنش، خواهر و برادر و بقیه بستگان طلب بخشش کرده بود و گفته بود که از من راضی باشید؛ دیگر خسته شدم.

دلیل خودکشی رضا کودک کار ماه عسل از زبان خواهرش

خواهر رضا گفت: من خیلی ناراحتم که همه جا می‌نویسند رضا از فقر مالی دست به خودکشی زد. بگذارید روحش در آرامش باشد. اصلاً با چه کسی صحبت کرده‌اید که این حرف‌ها را مطرح می‌کنید؟ خواهش می‌کنم این طور ننویسید چون رضا اصلاً مشکل مالی نداشت. او احساسی بود و بعد از مرگ مادرم کلاً به هم ریخت و دست به خودکشی زد. 

منبع: رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    33 3
    خدا رحمتش کند خبری بسیار غم انگیز بود
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 5
      دروغ است. شایعه سازی نکنید.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      3 1
      اهالی فیلم ایران به هر خانواده ای وارد میشوند آن را در باتلاق فرو میبرند
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    5 1
    فکر کنم مادرش هم خودکشی کرده اگر یکنفر در خانه خودکشی کند متاسفانه ضعیف تر ها هم خودکشی میکنن
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 2
      ح.... در مورد آدمها حرف می زنی همینطور هرچی به ذهنتان میاد می نویسید؟ اینها خانواده دارند خدا رحمتشون کنه
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 2
      ۹۱۶ تو هم درباره یک آدم نظر دادی ب......
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 1
      ۹۱۶ ح ......خودتی
  • مجید IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    17 1
    این بچه فقیر بوده ولی نه فقیر مالی . بلکه فقیر راهنمایی، همدلی و بزرگتری که دست دل و عقل او را بگیرد و از کوره راه‌های تاریک عبور دهد
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    12 6
    اولین بار کانال های ظاهراً طنز ولی کاملاً سیاسی اصلاحاتی با هدف سیاه نمایی این خبر دروغ را منتشر کردند
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 1
      من اول گفتم از طرف جمعیت امام علی تحریک شده ولی اگر بازی در اون فیلم از طرف جمعیت امام علی بوده صددر صد از روحیات رضا باخبر بودن و اینجوری تحریک به خودکشی اش کردن
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    14 1
    ناراحت کننده بود
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    14 6
    در جواب خواهر رضا که گفته بود چرا میگید رضا فقیر بوده باید بگم فضای مجازی که کار به حقیقت نداره! فضای مجازی محل تفسیر به مطلوب اتفاقات و حوادث هست به نفع جریان های خاص. فلذا کلا کاری ندارن حقیقت چی بوده, اونا حقیقت مطلوب خودشون رو میسازن!
  • آشنا IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    3 3
    بر اساس معارف کسی که خودکشی میکند راه آمرزش را از خود سلب میکند. اما این بحث معرفتی هیچ ارتباطی با مسئولی که متکفل فراهم کردن شرائط رفاه و پیشگیری از بروز و ظهور این ناهنجاریهای اجتماعی است ندارد و مسئولین فرهنگی و رسانه ای و اجتماعی موظف اند سطح خدمات و آگاهی دینی را افزایش دهند. و مگر ممکنه نعمت خد دادی عمر را انسان از خود سلب کند. پس نقش خدا در زندگی کجاست؟
    • آزاد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 1
      مسئولین فرهنگی و رسانه ای کشور همیشه به فکر ارسال زوری شما به بهشت هستند اگر غیر این باشه که دیگه مسول شما نمیشن شما چشمتون رو به رو حقایق بستید و سرتون رو کردید زیر برف و نمی خواهید متوجه بشید درد کجاس ادامه دهید باشد که رستگار شوید
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    21 1
    اصلا من نمیدونم چرا کارگردان ها این قدر دوست دارند فیلمی بسازنند که جنبه منفی وبد آموزی دارد وانون وقت عیب کشورهای دیگه می کنیم ..یعنی چی درآخر فیلم قرار بوده خودکشی کندبخاطر فقرونداری..ببخشید انون کارگردان بره یه کم مطالعه کنه بیش تر ادم های موفق ازسختی وتلاش به موفقیت رسیدند..زتدگینامه جگی چان بخوونید ووو ..خوب این بدآموزی داره وانون هم چه کسی فردی که مشکلات روحی وسختی کشیده چرا مانباید موفقیت های جوونا رانشان بدهیم وبذر امید دردلشان بکاریم..واقعا دردناک بودودلم خیلی برایش سوخت..
  • کارآگاه IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    4 6
    برادرش کشته رضا رو
  • ق_حم IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    2 0
    این بسیار طبیعیست که بعد از فوت پدر یا مادر شوک عاطفی به فرد وارد میشود،هر چه شوک عاطفی عمیقتر باشد میتواند به کاملتر شدن وفهم عمیقتر منجر شود در صورتیکه ایمان بخدا بیشتر و رذایل اخلاقی کمتر باشد روانشناسان غربی این را که شخص در اثر ناملایمات ودشواریها دچار پریشانی شوند را بیماری ونقص میدانند اما در حقیقت چنین نیست،این جزء خلقت انسان است که در سختیها ومصائب امتحان میشود، دوری از رذیلتها و داشتن تقوای الهی او را در امتحان سر بلند و به حقایقی از عالم آشنا میکند (و کذالک نری ابراهیم ملکوت السماوات والارض لیکون من الموقنین انعام۷۵)بدیهیست در صورت وارد شدن به مراتب عمیقتر ذهن به همراه رذایل اخلاقی و بی ایمانی نسبت به خداوند،و۷۰ بار شدیدتر بودن احساسات در آن،مانندبیماران به اصطلاح روانتنی دچار پریشانی خواهیم شد(خداونداین را جزء خلقت بشر قرار داده که در صورت تزکیه نفس به عوالم بالاتر صعود کند_ طاها۱۲ _انی انا ربک فاخلع نعلیک انک بالواد المقدس طوی)
  • FR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    اصلا مگر میشود ؟ ما در ایران فقیری نداریم و تا کنون هیچ کسی از فقر خودکشی نکرده. اکثر خودکشیها در ایران به علت وفور ثروت است و به قول قدیمیها خوشی زده زیر دل و دماغمون
  • SE ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    11 0
    با پیشنهاد بازی در نقش امیر سیاه که کمبود داشت به زندگیش طعنه زدن و روحش رو کشتن! یک مرد پولدار به ظاهر خیری قدیما داشتیم پدره خودش با میل خودش می رفت به مردم فقیر و محتاج و فامیل ضعیف کمک می کرد و شهرتی هم به عنوان خیر به هم زده بود اما دخترش ناجور بود می رفت آبروی بدبخت ها رو می ریخت و به آدم های بد دهن می گفت اینا گدای در خونه ما هستند بابام به اینا کمک می کنه حالا شما نباید بهشون احترام بذارین و بابد هی بهشون بگین گدا اینا گدا هستند!! میخوان به کجا برسند! گداااا و این همه اداااااا؟ بعد مردم فهمیدن دیگه هیچ کس از باباش کمک قبول نکرد و یک سری اتفاقات بد هم براشون افتاد و آبروشون رفت!! خداییش کسی از این افراد کمک نمیخواد اینا کمک نکنند بهتره ولی برای ریا و خودنمایی بدجنسانه با حیثیت فقرا بازی می کنند و تا خودکشی می کشانند!!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    2 4
    آقا به ما چه ؟؟خداوند رحمتش کنه
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    فکر کنم اونکه بهش فیلمنامه داده از ذضا بیشتر فقیر فکری بوده که نباید به ادم افسرده اینگونه پیشنهادها بشه غامال اصلی مرگ رضا همان فیلمنامه بوده اقایان روانپزشک خوب اینرو میدانن
  • IE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    بزرگترین سرمایه ملی یک کشورنیروی انسانی سالم آن کشوراست که میتواندچرخه های نظامی اقتصادی .اجتماعی.بازارکار.آن کشوررابچرخاندمتاسفانه گاهی درکناربزرگراههاوخیابانهاجوانانی رامی بینیم گرفتارناملایمات خانوادگی .اجتماعی وفقرونداری متولی رسیدگی به این بیچارگان چه کسانی بایدباشندلطفاکمک کنندواین معضلات بخاطررضای خداحل کنند
  • هیچکس IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    رضا خسته شده بود از اینکه فقیر نبود، مشکل اقتصادی نداشت، ورزشکار شده بود، تئاتر بازی می‌کرد، عاشق شده بود ، ازدواج کرده بود واقعا خسته شده بود بیچاره رضاهای کشور من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ش IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    کلاغ چهل کلاغ نکنید خدا رحمتش کنه دیکه پیمانش پر شده بود خدا میافریند و خودش هم سر نوست ادم را مینویسد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    معلوم نیست چقدر از علیخانی گرفته اند تا این حرفها را بزنند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • dayani IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    از کودکانی که بجای مدرسه رفتن مجبورند در شرایط نا مطلوب کنونی دربیرون از خانه کارکنند و تشکیلات صدا و سیما و دیگرانی که مسئول سلامت روحیه مردم هستند؛ بجای توجه به تاثیرات بد این نوع زودکاری در اجتماع ، از آنها قهرمان بسازد، چه توقعی دارید.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    3 1
    چقدر درناک ! حرفی ندارم بسیار دردناکه . بچه بیچاره . خداااااااااااااااایااااااااااااااااااا
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    جمعیت امام علی همونه که رئیسش را دستگیر کردند با مجرم ها متعدد؟؟
  • آیدا IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    رضا در موقعیت بدی بود و به خاطر همبن دیت به خود کشی زد او مشکل مالی هم داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس