کد خبر 1166974
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای درباره نامزد تصدی سازمان سیا در کانال تلگرامی خود نوشت: بایدن، ویلیام برنز دیپلمات باسابقه و حرفه‌ای را به‌عنوان نامزد تصدی سازمان سیا معرفی کرد. وی از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۴ مناصب مختلف دیپلماتیک را در سمت‌های مختلف از سفارت تا معاونت وزارت خارجه تجربه کرده و در دولت‌های دمکرات و جمهوری‌خواه مشغول به کار بوده است. برنز به زبان‌های عربی و روسی مسلط است و تخصص خاصی در حوزه مسائل غرب آسیا و روسیه دارد وی در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ در مسکو سفیر آمریکا بوده است و شناخت کاملی از پوتین دارد. وی همچنین چین را در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی تهدیدی برای آمریکا می‌داند. برنز در شکل‌گیری مذاکرات برجام نقش جدی و پشت پرده ایفا کرد.

 ویلیام برنز معتقد است آمریکا در عصر جدید باید راهی میانه بین انزواگرایی و ابرقدرتی متکبر را برگزیند و بر اساس توانمندی خود به ایفای نقش جهانی بپردازد.

تجربه اندک کار اطلاعاتی و عملیاتی از نقاط ضعف وی محسوب می‌شود. وی باید سازمان سیا را که در دوره ترامپ عملاً با اظهارات و اقداماتش تحقیر و به حاشیه رفته بود مجدداً احیا کند. چالش‌های وی در هدایت این سازمان جاسوسی کم نیست اما انتخاب وی توسط بایدن نشان می‌دهد وی قصد دارد به شکل ویژه توان اطلاعاتی آمریکا را در خدمت توان دیپلماتیک درآورده و متحدان آمریکا را در زمینه همکاری‌های امنیتی مجدداً -پس از خلأ ایجادشده در دوره ترامپ- جذب نماید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس