کد خبر 1166650
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
تفاوت چشم‌گیر پورتو با حضور طارمی/ بررسی آمار فوق‌العاده مهاجم ایرانی

روزنامه اوجوگو پرتغال در تحلیلی به تمجید از مهدی طارمی پرداخت و حضور او در ترکیب پورتو را مهم و تاثیرگذار خواند و او را با بهترین مهاجمان اخیر این باشگاه مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، در دیدار بامداد شنبه در چارچوب هفته سیزدهم لیگ پرتغال، پورتو مقابل فامالیکائو به برتری 4 بر یک رسید و مهدی طارمی توانست با زدن 2 گل و گرفتن یک پنالتی به یکی از درخشان‌ترین بازیکنان هفته لقب گیرد.

عملکرد فوق‌العاده ستاره ایرانی باعث شد تا روزنامه اوجوگو پرتغال تحلیلی از حضور مثبت و تاثیرگذار طارمی در باشگاه پورتو منتشر کند. اوجوگو نوشت که حضور طارمی باعث شد تا پورتو هم در بازی‌ها به پیروزی دست یابد و هم بتواند بیشتر گل بزند.

پورتو پس از تساوی جذاب مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ اول دسامبر (11 آذر) در 9 بازی متوالی به پیروزی رسید که در 7 بازی آن مهدی طارمی به عنوان یار ثابت در ترکیب پورتو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

اظهارات طارمی بعد از درخشش دوباره در پورتو

اکنون ستاره ایرانی با 6 گل زده در لیگ پرتغال در رده سوم جدول گلزنان قرار دارد. پدرو گونسالوس از اسپورتینگ با 11 گل در صدر و بازیکنانی مثل رودریگو پینهو از ماریتیمو، هریس سِفِروویچ از بنفیکا، سرجیو اولیویرا از پورتو و تیاگو سانتانا از سانتاکلارا با 7 گل در رده دوم قرار دارند.

البته باید به این نکته توجه داشت که طارمی خیلی دیر به ترکیب پورتو اضافه شد و کونسیسائو پس از ماه دسامبر توانست به او به عنوان مهاجم اصلی پورتو نگاه کند. طارمی در 865 دقیقه در ترکیب پورتو توانسته 8 گل به ثمر و آمار فوق‌العاده هر گل در 108 دقیقه را به ثبت رساند. این آمار برای آقای گل لیگ پرتغال یعنی پدرو گونسالوس از اسپورتینگ هر 100 دقیقه یک گل و برای سفروویچ در بنفیکا در هر 103 دقیقه ذکر شده است.

میزان تاثیر طارمی در ترکیب پورتو به قدری فراوان بوده که اوجوگو او را با ستاره گلزن برزیلی پورتو در سال‌های 2016 تا 2020 مقایسه می‌کند. اوجوگو نوشت که تاثیر طارمی حتی شاید بیشتر از «فرانسیسکو سوارس» در پورتو باشد. بازیکنی که در 97 بازی برای پورتو در لیگ پرتغال 45 گل به ثبت رسانید. اوجوگو نوشت که طارمی در بازی‌هایی که در ترکیب ثابت پورتو قرار داشت تاثیری فراوان داشت و حتی بهتر از «جکسون مارتینز» عمل کرد.

طارمی اکنون به مهره اصلی خط تهاجمی کونسیسائو بدل شده و تاثیر فراوانی در ترکیب پورتو گذاشته است. پورتو در بامداد شنبه دیداری حساس مقابل بنفیکا دارد و پس از آن باید در روز سه شنبه در نیمه نهایی «لیگ کاپ» پرتغال به مصاف اسپورتینگ لیسبون برود.

دیدار پورتو مقابل یوونتوس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز در تاریخ 17 فوریه (29 بهمن) برگزار می‌شود و باید دید آیا طارمی می‌تواند مقابل شاگردان پیرلو و یاران رونالدو به درخشش بپردازد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس