کد خبر 1166035
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
واکسن کرونای هند روی ۲۳ هزار داوطلب آزمایش می‌شود

یک خبرگزاری انگلیسی از توافق اخیر ایران و کوبا در ساخت واکسن ضد کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق،  ایران و کوبا، دو کشور تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا طی توافق باهم قصد دارند واکسن کرونا تولید کنند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در این باره نوشت، ایران و کوبا هر دو تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند و شرکت‌های داروسازی خارجی قادر به تجارت با آن‌ها نیستند به همین دلیل این دو کشور با اتکا به خود در پی ساخت واکسن کروناهستند.

بر اساس این گزارش، ایران آزمایش انسانی واکسن کرونای بومی خود را اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد. کوبا نیز از نامزدی چهار نفر از شهروندان خود برای انجام آزمایش واکسن کرونا خبر داده است. کوبا اعلام کرده که آزمایش  واکسن «سابرانا-۲» که از ۲۲ دسامبر آغاز شد را تمام کرده و آزمایش انسانی آن بر روی ۱۵۰ هزار نفر  تا چندی دیگر در «هاوانا» پایتخت این کشور انجام خواهد شد.

موسسه واکسن سازی «فینالی» روز جمعه اعلام کرد که با موسسه پاستور در ایران برای آزمایش واکسن سابرانا-۲ به توافق رسیده است.

این موسسه در حساب توییتری خود اعلام کرد: «این همکاری هر دو کشور را قادر می‌سازد با سرعت بیشتری در ایمن سازی علیه ویروس کرونا به پیش بروند.»

رئیس موسسه پاستور ایران به تازگی از انجام مرحله دو کارآزمایی واکسن کرونای این مجموعه خبر داد و گفت، با بررسی مزایا و معایب واکسن فایزر، خرید آن عاقلانه نیست. 

تاکنون ۴۳ واکسن در جهان از جمله واکسن ایرانی در مرحله اول، آزمایش ایمنی‌: تزریق واکسن به تعداد کمی از افراد برای بررسی ایمنی و دوز و همچنین تایید تحریک سیستم ایمنی بدن؛ بیست واکسن در مرحله دوم، آزمایشات گسترده: استفاده از واکسن بر روی جمعیتی صدها نفری در گروه‌های سنی مختلف برای بررسی این که آیا واکسن در آن‌ها متفاوت عمل می‌کند؛ بیست واکسن در مرحله سوم، آزمایش کارایی: تزریق واکسن به جمعیت هزاران نفری برای بررسی تعداد افرادی که به ویروس مبتلا می‌شوند، قرار دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mjp IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    8 2
    مرحبادانشمندان ازاده.. بهتون اعتقادکامل داریم ک روی این غرب لیسان واربابشون کم میکنیدانشالله.. خداپشت وپناهتون باشه
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    6 1
    خیلی هم عالی، خوش خبر باشید. به کوری چشم غربی ها و غربگداها!!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 2
    کوبا جمعیتش از کرج کمتره. بهمراه یک اقتصاد پویا و قوی حتما بهترین گزینه برای شراکت در ساخت واکسن با ایران است. شریک برازنده ای برای جمهوری اسلامی هست.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    2 1
    وقتی اوضاع کرونایی انگلیس و ایتالیا و چندتا دیگه شون اون اوایل از دستشون خارج شده بود دست به دامن پزشکای کوبایی شده بودن تا فاجعه شون رو جمع کنن
  • علی خدایی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 1
    با تلاش های خودمان ان شالله میسازیم
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    1 1
    کوبا پزشکی و بهداشت قوی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس