زندان نمایه

زندان های کرونازده آمریکا، کانون های اصلی شیوع هستند که مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

به گزارش مشرق، «سی ان ان» در گزارشی به وضعیت زندان‌های کرونازده آمریکا پرداخته و خواستار پایان سکوت در مورد آن چه که «کووید-۱۹» بر سر این زندان‌ها آورده، شد.

بیشتر بخوانید:

اجرای عدالت به سبک آمریکایی‌ها +فیلم

براساس گزارش «سی ان ان»، کرونا ویرانی گسترده‌ای در زندان‌ها و بازداشتگاه آمریکا ایجاد کرده که به دلیل نبود آمار جامع، عمق فاجعه مشخص نیست.

«پروژه زندان کرونایی» سی ان ان که از گزارش آکادمی‌های ملی پزشکی و علوم آمریکا استفاده کرده، نرخ ابتلا به کرونا در زندان‌ها را تقریبا ۵ برابر بیشتر از میانگین نرخ ابتلای کشوری اعلام کرد.

ضمن اینکه براساس این گزارش، نرخ مرگ و میر کرونایی در زندان ۳ برابر بیشتر از میانگین نرخ مرگ و میر کشوری است.

این پروژه تعداد تلفات کرونایی را هزار و ۸۸۸ زندانی و ۱۰۴ پرسنل زندان‌ها اعلام کرده و آورده است «با توجه به جمعیت سیاهپوستان آمریکایی زندانی که ۶ برابر سفیدپوستان است، این افراد به دلیل نابرابری‌های سیستماتیک در زمینه بهداشت با خطر بالاتر ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن مواجه هستند.»
به اذعان این گزارش «سیستم زندان‌های آمریکا در همه مراحل از دستگیری تا حبس و مجازات، افراد رنگین پوست را به شکل نامتناسبی هدف قرار می‌دهد.»

این گزارش می‎گوید «نبود اطلاعات و آمار جامع و عدم گزارش مرگ زندانیان یا کارکنان توسط زندان ها، شکاف اطلاعاتی خطرناکی را ایجاد کرده که پیشتر در شیوع بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا، سل، ... نیز مشاهده شده بود؛ آخرین داده‌های سراسری در مورد مرگ و میر در زندان‌های آمریکا مربوط به سال ۲۰۱۶ است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس