افزایش 7.5 دلاری قیمت گندم در بازار جهانی/ زنگ هشدار به دولت برای بازنگری در نرخ خرید تضمینی

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت:برای عرضه گندم و سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا در سال آینده اعلام آمادی می کنیم و می توانیم این محصولات را به قیمت تضمینی عرضه کنیم.

به گزارش مشرق، علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه نهاده های دامی مشمول قیمت گذاری دولتی و به اصطلاح تنظیم بازاری هستند امکان عرضه در بورس کالا ایران و کشف قیمت آنها در این بازار وجود ندارند.

وی افزود: بورس کالای ایران محل کشف قیمت و انجام معاملات است و در حال حاضر امکان عرضه این محصولات در بورس وجود ندارد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران با اشاره به وضعیت اجرای قیمت تضمینی در بورس کالای ایران  ادامه داد: موضوع خرید تضمینی با محصول جو برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ شروع شد و بعد از آن نوبت به گندم رسید تا در سال های ۹۴ تا ۹۶ شاهد رشد فزآینده ای برای عرضه این محصولات زراعی در بورس کالا باشیم به طوری که در سال ۹۶ کل جو از این طریق در بازار عرضه شد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۷ اما با توجه به اینکه قیمت های خرید تضمینی کالاهای کشاورزی پایین تر از بازار بود اجرای قیمت تضمینی از طریق بورس کالا و به قیمت تضمین شده نیز عملا بی معنی شد زیرا تولید کنندگان با توجه به اینکه این محصول قیمت بهتری در بازار داشت آن را خود به فروش رساندند.

ناصرپور گفت: برای عرضه گندم و سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا در سال آینده اعلام آمادی می کنیم و می توانیم این محصولات را به قیمت تضمینی عرضه کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    خرید تضمینی گندم به بورس کالا می‌رود ...گندم گل گندم ای خدا کارش برا مردم ای خدا ..گندم رو کی میکاره ..پدرش رو در میاره ..سودش رو کی میبره.... نمیخواهید اول کمک فنر های بورس را عوض کنید تا اینقدر با اولین دست انداز کل بورس با لرزه و پس لرزه به هم نریزه؟
  • رضاافشاری IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    گندم جز کالاهای اساسی واستراتژیک محسوب می شود.ونباید دچار دلالبازی وواسطه گری وسواستفاده واقع شود.نباید به علت پایین بودن قیمت یاقاچاق شود.یاعلوفه چهارپایان گردد.واز طرفی توسط افرادی که برادرخوانده دولتمردان هستند.ودلالند.ودرکمین نشسته اند.میلون ها نن گندم بی کیفیت بادلار انچنانی وارد کشور کنند.خیانت صد رنگ دارد.وصدها اقازاده.تنها راه نجات اقتصاد؛ سیاست،مذهب.نگاه به سفره پر برکت کشور ایران است.ولاغیر.خوابانیدن کارخانه های متعدد ،واردات کالاهای غیره ضروری.قاچاق از مبانی رسمی بصورت ورودی وخروجی.صادرات مواد اولیه وخام باعث بیکاری .وچند نرخی و.........باعث تمام مصیبت ها می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس