تبلور گفتمان «ما ملت شهادتیم» در سیره زندگی شهید «فخری‌زاده»

مکتب سلیمانی حقیقتا مکتبی است که آموزه‌های آن برگرفته از اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) است و ما برای شناخت مکتب حاج قاسم باید به مولفه‌های آن در اسلام، قرآن و سیره اهل بیت (ع) توجه کنیم.

به گزارش مشرق، امیر داوود عبدی معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجله صبحگاهی "سلام سردار" گفت: مکتب سلیمانی حقیقتا مکتبی است که آموزه‌های آن برگرفته از اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) است و ما برای شناخت مکتب حاج قاسم باید به مولفه‌های آن در اسلام، قرآن و سیره اهل بیت (ع) توجه کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به طور خلاصه در یک جمله اشاره کنیم مسئله‌ای غیر شعار جمهوری اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیست؛ مکتبی که بر مبنای عدم وابستگی به بیگانگان و استقلال بنا نهاده شده و ایستادگی در مقابل همه ظلم و جور و استکبار و برای مبنای آزاد زندگی کردن، تفکر آزاد منشی تفکر توحیدی، انقلابی و در زندگی بر مبنای توکل خداوند و رای مردم است. 

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع بیان کرد: اگر امروز شاهد جنایات بسیاری در دنیا هستیم و مردم بسیاری از دنیا زیر ظلم و استکبار و استبداد قرار گرفته‌اند ناشی از یک تفکر استبدادی و استکباری است. 

عبدی عنوان کرد: اگر مبانی و تئوری علمی را بر مبنای آموزه‌های غربی شکل دهیم طبیعتا به آن مقصود و هدفی که متعالی است نخواهیم رسید اگر مدرسه و دانشگاه‌های ما انقلابی، اسلامی و دینی و قرآنی باشد خواهیم توانست به شعار مبنایی استقلال و آزادی دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم برپایه آموزه‌های غربی شکل نگرفته، بلکه تفکری است که براساس وحیانیت و تعالیم اهل بیت(ع) شکل گرفته است اگر چنانچه دانشگاه و اساتید ما به این سمت حرکت کنند می‌توان گفت که توانستیم مبانی انقلاب اسلامی را در گام دوم با شتاب بیشتری طی کنیم. 

* شهید فخری‌زاده از نام و نشان گریزان و دنبال پیشرفت تحقیقاتی برای کشور بود

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع درباره همکار شهید خود محسن فخری زاده از دانشمندان کشورمان که به تازگی ترور شده است، اظهار کرد: شهید فخری‌زاده دانشمند برجسته کشور نیز شاگرد همان مکتب حاج قاسم است مکتب حاج قاسم در انقلاب اسلامی صدها هزار شاگرد تربیت کرده است و در سخنان و صوت‌های شهید فخری‌زاده متوجه می‌شویم که وی نیز مرید حاج قاسم است.

عبدی در تشریح سخنان خود اذعان کرد: دلیل اینکه شهید فخری زاده مرید حاج قاسم شده این مسئله است که در مکتب حاج قاسم نام و نشان، ارزشی ندارد و گمنامی افتخار است و تنها به ملت و پیشرفت آن‌ها اندیشیده می‌شود که در سیره و شیوه تمامی شهدا این موضوع صدق می‌کند؛ شهید فخری‌زاده از نام و نشان گریزان بود و دنبال پیشرفت تحقیقاتی برای کشور بود و چه بسا اگر شهید نمی‌شد هم‌چنان در گم‌نامی می‌ماند.

وی تصریح کرد: ترور ناجوانمردانه این شهید در کنار خانواده سبب شد که ملت ایران یکی از بزرگ‌ترین فرزندان خود را بشناسد، در زمان کرونا اولین کیت تشخیص با همکاری وی و دانشمندان دیگری ساخته شد و در وهله دوم تمرکز خود را بر روی واکسن کرونا قرار داده و تحقیقات خوبی نیز انجام داد که به مرحله قابل قبولی نیز دست پیدا کرد. 

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: فخری‌زاده دانشمندی به معنای واقعی کلمه اهل زهد و تقوا بود و مرید و شیفته مقام معظم رهبری است و تنها به فکر قدرتمند شدن ایران بود.

رادیو مقاومت صدای گفتمان و مکتب سلیمانی در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی از ابتدای دی ماه تا پایان آن از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز قابل دریافت بوده و مخاطبان می‌توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۹۵۵ با برنامه‌های رادیو مقاومت در ارتباط باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیامک DE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 0
    مکان های هسته ای و دیگر مکانهای مهم ایران ،که غربی ها و صهیونیست ها مکرر آنرا بر زبان می آورند،بهتر است که نام این مکانها را به سلیمانی و فخریزاده تغییر نام دهید و از این طریق صهیونیستها و غربی ها را وادار کنید که مکرر نام این دو عزیز را بر زبان بیاورند
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    فخری زاده از نام و نشان گریزان بود، خُب آخه چرا؟ خیلی از مجسمه های کاشته شده در صندلی قدرت عطش دیده شدن دارند، مثلاً یکی هست که هفته‌ای هفت بار مدام مصاحبه می کرد که فاز دو بوشهر کلنگ میزنم، میزنیم، میزنند، زده میشود، زده خواهد شد و الان هم که فخری زاده مظلومانه شهید بشه، اون کلنگ زن مدتهاست حفاظت پلاس تردد میکنه، بس که آدم مهمی هست! در عکسها بنگرید، چند وقتیه که با کمی تغییرات، آرنولد! بک گراند او شده تا مبادا خط و خش برداره، بس که ضرورت داره بعنوان سیبل عملکردی و ماستمالیزاسیون پاستور نشین ها پیشانی رسانه ها باشه!
  • مرگ بر خائن IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    مردان نیک هیچ وقت نمیمیرن بلکه تا ابد زنده ان مث حسن عمو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس