قالیباف: ‌با وزیر نفت برای ایمنی خط لوله سرخون گفت‌وگو خواهم کرد / نوسازی و انتخاب مسیر جدید اولویت خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خط لوله سرخون شهرستان اردل جزو پروژه‌های مهم استان چهارمحال و بختیاری است و با وزیر نفت برای ارتقای ایمنی آن بحث و گفت و کردیم.

به گزارش مشرق، ‌محمدباقر قالیباف ‌در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان اردل اظهار داشت: در مسیر بازدید با استاندار، فرماندار و نماینده شهرستان بحث و گفت و گو شد و محور اردل ـ دوپلان، مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری را به ایذه و خوزستان وصل می‌کند و از ویژگی منحصر به فردی برای شهرنشینان، روستاییان و عشایر استان برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: چهارمحال و بختیاری از امکانات کافی بهره‌مند نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: براساس گزارش‌های واصله محور اردل – دوپلان حدود یک دهه است به دلیل اعتبارات و موضوعات مختلف با کسری بودجه مواجه است البته معتقدم مشکل بر اساس توضیحات داده شده قابل حال است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران که در استان حضور دارند موضوع را بررسی خواهند کرد، این پروژه نیاز به اعتبارات قابل توجه و زیادی ندارد و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را مورد توجه قرار خواهیم داد و مسئولان اجرایی هم قول دادند پروژه را با سرعت پیش ببرند.

ببینید:

فیلم/ تجمع غیرمنتظره مردم لردگان در مسیر قالیباف

‌قالیباف در توضیح بازدیدهای بعدی خود یادآور شد: از خط لوله سرخون بازدید خواهیم کرد زیرا جزو پروژه‌های مهم استان است و با وزیر نفت صحبت کردیم تا تدابیری اتخاذ و مسیر لوله به گونه‌ای نوسازی و انتخاب مسیر انجام شود تا ایمنی آن ارتقا یابد.

رئیس قوه مقننه ‌افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که شکستگی خط لوله سرخون به دلیل ریزش و جابه‌جایی زمین رخ داده، البته نشتی آن هم که باعث آلودگی محیط زیست به ویژه آب‌های سطحی و زیرزمینی شده را مورد بازدید قرار خواهیم داد تا بتوان تصمیم جدی برای رفع مشکل گرفت؛ مقدمات موضوع از وزیر وزیر نفت در تهران پیگیری شد و با کارشناسان اینجا هم صحبت خواهیم کرد و برای جبران خسارت توجه جدی خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس