بازدید رئیس مجلس از تونل گورمیزه اردل/ قالیباف: ۱۲۰میلیارد تومان برای تکمیل تونل تخصیص می‌یابد

رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین بازدید خود در سفر به چهارمحال و بختیاری از تونل گورمیزه اردل بازدید کرد.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از تونل گورمیزه در شهرستان اردل گفت: این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پس از بازگشت از سفر چهارمحال و بختیاری در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم استان در مجلس اعتبار تکمیل طرح تونل گورمیزه به‌طول حدود ۲ کیلومتر تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قول قالیباف درباره اقدام برای ایمنی‌سازی خط لوله سرخون

در این بازدید رئیس مجلس با پیمانکار و برخی از کارگران و نیروهای اجرایی این پروژه گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها و نیز کمبودهای این پروژه قرار گرفت. مهم‌ترین نکته‌ای که پیمانکار این پروژه بر آن تأکید داشت، بحث تأمین اعتبار ساخت این تونل بود.

ببینید:

فیلم/ تجمع غیرمنتظره مردم لردگان در مسیر قالیباف

بر اساس این گزارش تونل بزرگ محور اردل ـ دوپلان (گورمیزه) به‌طول ۱۵ کیلومتر از پروژه‌های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی در استان چهارمحال و بختیاری است.

تکمیل این پروژه دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان از شهرستان‌های اردل و کیار را تسهیل می‌کند و موجب حذف نقاط حادثه‌خیزی مانند گردنه‌ باج‌گیران و محور دوپلان می‌شود و در صورت بهره‌برداری از این محور، مسیر شهرکرد به خوزستان ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: چهارمحال و بختیاری از امکانات کافی بهره‌مند نیست

این طرح تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد که در صورت تأمین اعتبار  و سرعت در اجرای آن پس از ۱۰ سال انتظار  تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌داری خواهد شد.

تونل گورمیزه شهرستان اردل را به دوپلان متصل می‌کند و مسیر چهارمحال و بختیاری به خوزستان را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه کوتاهتر می‌کند و گردنه‌های پرپیچ‌وخم و خطرناک مسیر قبلی را حذف خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس