کد خبر 1164709
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
ترامپ ۸ اپلیکیشن چینی را تحریم کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای مسئولیت، فرمان اجرایی جدیدی صادر کرده و هشت اپلیکیشن چینی را تحریم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از زد دی نت، این هشت اپلیکیشن چینی علی پی، کم اسکنر، کیو کیو ولت، شیر ایت، تنسنت کیو کیو، وی میت، وی چت پی و دبلیو پی اس آفیس هستند.

بیشتر بخوانید:

درخواست یک شرکت آمریکایی از کامندانش برای حذف وی‌چت

در فرمان اجرایی که ترامپ بدین منظور صادر کرده، ادعا شده که اپلیکیشن‌های یادشده تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند و بر روی سیاست خارجی و اقتصاد این کشور تأثیر منفی می‌گذارند. در بخشی از این فرمان نیز آمده که باید برای مقابله با تهدید ناشی از نرم افزارهای مرتبط با چین اقدامات جدی انجام شود. زیرا آنها اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران را ذخیره می‌کنند و از این طریق دولت چین خواهد توانست از کارکنان و پیمانکاران دولت فدرال جاسوسی کند.

بیشتر بخوانید:

علت فیلتر پیام‌رسان‌های چینی در آمریکا

این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که بارها اخبار و اسنادی در مورد سرقت اطلاعات خصوصی کاربران تلفن همراه و اینترنت در آمریکا و دیگر نقاط جهان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، اف بی آی و سیا منتشر شده است.

فرمان یادشده ظرف ۴۵ روز اجرایی خواهد شد و بر اساس آن هرگونه نقل و انتقال پول از طریق اپلیکیشن‌های مذکور در آمریکا برای انتقال به افراد یا خرید اموال و غیره ممنوع است. همچنین افرادی که نرم افزارهای یادشده را توسعه داده یا آنها را کنترل می‌کنند همراه با مراکز و شعب مرتبط با این فعالیت‌ها تحت تحریم قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس