کد خبر 1164160
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
قیمت خوراک دام نهاده دامی نهاده های دامی

براساس آمار از فروردین تا پایان آذر ماه امسال واردات جو، کنجاله سویا، دانه سویا به لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته روند کاهشی را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته دو میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۶۹ تن جو به ارزش ۶۴۱ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۳۱۰ دلار وارد کشور شد.

بیشتر بخوانید:

ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی به کجا رسید؟

میزان واردات جو از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سالجاری به یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۵۰۵ تن به ارزش ۳۲۶ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۲۷۴ دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۴۷ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته میزان واردات کنجاله سویا به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۱۱۰ تن به ارزش ۵۸۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۲۰ دلار رسید.

از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سالجاری یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۰۸ تن کنجاله سویا به ارزش ۴۶۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۸۰ دلار وارد کشور شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۷ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۱۰ تن دانه سویا به ارزش ۸۰۹ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۳ تنی دانه به ارزش ۷۷۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۱۵ دلاری این محصول در دوره مشابه امسال به لحاظ وزنی کاهش ۱۳ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ماه سال گذشته ۶ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۴۷ تن ذرت به ارزش یک میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۱۰ دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۷ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۲۵ تنی ذرت به ارزش یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۵۶۳ دلاری این محصول در بازه زمانی مشابه امسال به لحاظ وزنی رشد ۱۷ درصدی و به لحاظ ارزشی رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، از فروردین تا پایان آذر ماه سال گذشته در مجموع ۱۱ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۶۳۶ تن ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا به ارزش سه میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۴۰ دلار وارد کشور شد که در مقایسه با واردات ۱۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۲۱ تنی همین اقلام به ارزش سه میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۲ دلار در بازه زمانی مشابه به لحاظ وزنی کاهش ۵ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    12 0
    دولت داره با تمام توان با ملت مقابله میکنه . واقعا شده ۸ سال دفاع مقدس ۲
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 0
      بعد با پرورروی حرامز... تمام از وزارت بازرگانی دفاع میکنن که میخاد مقابله با گرانی بکنه! چقدر خباثت با این ملت آخه؟
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    جو رو دیگه باید در ایران تولید کرد زمینهای بلا استفاده مناسبی هست که میشه در اونجا بصورت دیم جو کاشت و نیاز کشور رو رفع کرد
  • دامدار IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    خدا لعنت کنه مقصر. هر روز که میگذره اوضاع نهاده بدتر میشه و تعداد تعطیلی واحد های دامداری بیشتر بزودی شاهد فاجعه‌ گوشت در کشور خواهیم بود
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    علی برکت الله
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    2 0
    واردات جو نصف شد کو کجا کی انشالله؟
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    می خواد گشنگی به ملت بدهد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    خواب عزیز مصر در ایران تعبیر شد هفت سال قحطی روحانی آنهم بعد از هفت سال پر باران احمدی نژاد
    • DE ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 1
      تازه 7 سال هم باید آب را بریزند همونجاییکه میسوزه !
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    مشرق خواهشا وضعیت روستای محروم رو بررسی کنین. جو ۶۰۰ تومن بود یکهو مث بنزین شد کیلویی ۵ هزار تومن. روستایی که جو واسه گوسفندا می خرید برای یه ماه شون، باید ۱۰ میلیون حداقل بده تا جوی مورد نیاز تعداد کمی از گوسفندا رو فراهم کنه. سرمای زمستان هم هست و نمیشه گوسفندا رو فرستاد بیابون. اگر هم جو نخریم گوسفندا شیر ندارن که به بره هاشون که به دنیا اومدن شیر بدن. در نتیجه یا باید گوسفندا رو بفروشیم به دلال ها با قیمت کم و یا گوسفندا از گرسنگی با بره هاشون تلف بشن و یا روستایی بدبخت بره زیر قرض و وام تا بتونه تا زمستون ۳۰ میلیون حداقل جور کنه و ۲۰ تا گوسفندش رو نگه داره. حالا شما حساب کن بقیه روستاییهای بدبخت که ۵۰ گوسفند دارن چکار کنن.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    پارسال دولت نرخ تضمینی جو را از کشاورزان ۱۶۰۰ تومان اما کاسب ها تا۱۹۰۰ و ۲۰۰۰ تومن هم از کشاورزا می خریدن اما بعد از چندروزی از فصل برداشت گذشت به یکباره قیمت جو شد ۵۵۰۰ تومن و دامدارها نتونستن خوراک مناسب تهیه کنن
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 0
      این چرخه مشکل داره ! هم صدای کشاورز دراومده که از ما ۵۰۰ خریدن ولی پولمون رو نداده دولت! و دامدار هم بگه چه خبره ۵ هزار تومن! از کجا بیارن؟؟؟ دارن دامدارا رو تحت فشار میذارن که دام هاشون رو بفروشن و اگر دامداری دام اش رو بفروشه دیگه نمی تونه بخره و بیکار میشه و مهاجرت میکنه به حاشیه شهر و بدبخت میشه. درحالیکه قبلا این بروکراسی بازیاااا و دلال بازیااا نبود و هم کشاورز و هم دامدار راحت و راضی بودن.
  • DE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    معنا گزارش شما این است ، که باید منتظر افزایش قیمت دام ( گوشت ) بود ، علی برکت الله .
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    اف بر دولتی که نه تنها توان تولید جو ندارد بلکه توان واردات هم ندارد '

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس