با توجه به ارزش طلا و نوسانات لحظه­ای آن، امروزه استفاده از طلا جواهرات علاوه بر زیبایی و حس خوبی که به خانم­ها می­دهد نوعی سرمایه­گذاری هم محسوب می­شود.

چرا که شیب تند نوسانات روز به روز به ارزش جواهرات و طلا مصرفی هم اضافه می­شود.

زمانی که اقدام به خرید طلا و جواهر می­کنیم، علاوه بر محاسبه دقیق طلای مصرف شده  و نگین و جواهرات مصرفی، درصدی بابت کارمزد و مالیات­ها و مالیات ارزش افزوده به کالا اضافه می­شود که شاید بتوان گفت بالای ۳۰% هم می­شود.

و هنگامی که اقدام به فروش می­نمائیم تمام هزینه­های کارمزد و مالیات­ها کسر می­شود و به نوعی فقط مبلغ طلای مصرفی پرداخت می­شود.

که به نوعی شاید بتوان گفت دچار ضرر می­شویم (در صورت ثابت ماندن قیمت طلا)

فرآیند طراحی و تولید جواهرات:

جواهرات ابتدا طراحی می­شوند و سپس توسط تولیدکنندگان چیره­دست و هنرمند تولید می­شوند و براساس طرح مربوطه ریخته­گری و نگین­ها و سنگ­ها اضافه و در نهایت تبدیل به سرویس جواهر ، نیم ست جواهر، انگشتر جواهر، حلقه ازدواج، حلقه و پشت حلقه می­گردند.

این جواهرات پس از تولید، از جواهر فروش­ها، مغازه­ها، بازاریان فروخته می­شود و جواهر فروشی ها هم بر اساس لوکیشن و پارامترهای مختلف قیمت­های مختلفی بر روی یک جواهر ثابت می گذارند.

درصد سود، درصد پول ساخت، مالیات تکلیفی، مالیات ارزش افزوده و غیره

بگذارید مثالی بزنیم

انگشتر جواهر با ۴ گرم طلا و مزین به برلیان قیمتی حدود ۲۲میلیون تومان دارد-حال این انگشتر در تولیدی جواهرسازها حدود ۱۳میلیون تومان بفروش می­رسد.

حال این اختلاف­ها مخصوصاً در مغازه­ها و جواهرفروشی­ها مثلاً بر اساس منطقه به منطقه هم تفاوت دارد.

مثلاً اگر همین انگشتر جواهر را در منطقه ۱ تهران در یک پاساژ مجلل خریداری کنید تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان هم باید پرداخت کنید و در منطقه اسلامشهر می­توان حدود ۱۸ میلیون تومان هم خرید.

 امّا چرا تولیدی­های جواهری و جواهرسازها قیمت­های کمتری می­دهند؟

جواهر سازها به دلیل اینکه خود تولید کننده و سازنده هستند قیمت به اصطلاح همکار می فروشند.

دلیل دیگر اینکه هزینه­های اجاره، مغازه، مالیات، مالیات ارزش افزوده نمی­دهند و به همین دلیل حداقل تا ۳۰% قیمت­ها کمتر است.

مزایای خرید از تولیدی و جواهرسازها:

۱. سفارش طرح اختصاصی :

مهم­ترین مزایای خرید از جواهرسازها شاید بتوان گفت سفارش طرح اختصاصی دادن باشد چرا که آنان جواهرساز هستند و توانایی طراحی و تولید هر نوع طرح و سبکی را براحتی دارند و خریدار براحتی می­تواند هر آنچه دوست دارد را سفارش دهد.

۲. قیمت پائین و مناسب :

حداقل تا ۳۰% قیمت کمتر از مغازه­ها، جواهرفروش­ها، بازار به دلیل کاهش هزینه های اولیه، مالیات­ها، بی واسطه بودن.

۳. شناسنامه دار بودن جواهرات :

ارزش جواهرات به شناسنامه و طراح آن است و وقتی از دست اول و تولیدکننده خرید انجام می شود مطمئن می­شویم که جواهر را از چه برندی خریداری می­کنیم و شاید کمتر گول صحبت­های فروشندگان را بخوریم.

۴. اطمینان از اصل بودن جواهر :

کمتر کسی است که وقتی طلا و جواهرات می­خرد برای اطمینان آن را به جواهرفروش­های دیگر نشان دهد. و اتفاق افتاده بعد از مدت­ها پس از نیاز به فروش متوجه شده­اند که در سنگ­ها و افزودنی­های دیگر سرشان کلاه رفته­است اما وقتی از تولیدکننده جواهر خرید انجام می­دهید از اصل بودن آن اطمینان پیدا می­کنیم.

۵. خدمات پس از فروش جواهر :

پر واضح است که تولیدی­ها براحتی خدمات پس از فروش اعم از ترمیم و... می­دهند چرا که خود تولید کرده و تمام ابزارهای لازم را دارند و اگر احتمالاً برای جواهر شما مشکلی پیش بیاید براحتی می­توانید از این خدمات استفاده کنید.

۶. برگرداندن جواهر بدون کسر هزینه :

زمانی که شما سرویس جواهر و یا جواهرات دیگر می­خرید بابت سنگ­ها و برلیان و... که روی جواهر است قیمتی بالاتر از وزن طلای خالص پرداخت می­کنید و زمانی که می­خواهید بفروشید اون هزینه را از شما نمی خرند و شما دچار ضرر بالایی می­شوید. اما اگر از تولیدکننده جواهر خرید کنید هنگام فروش هم همان قیمت اولیه از شما می­گیرند چرا که همان سنگ­هاو... را دوباره­ برای محصولات دیگر تولیدی استفاده می­کنند و ضرر هم نمی­کنند اما مغازه­ها و فروشگاه­های جواهرفروش متأسفانه اینکار را نمی­کنند.

تولیدی و جواهر فروشی های اندک شماری در تهران هستند که یکی از آنان تولیدی جواهرات یونیک است

جواهر یونیک سابقه ای ۲۳ ساله در زمینه تولید و ساخت انواع جواهر بصورت عمده و توزیع دارد. این تولیدی دارای مجوزهای رسمی جهت تولید و توزیع جواهرات میباشد.

طی چند سال به دلیل نوسانات بالای اقتصادی و همچنین برای رفاه حال مصرف کننده طراحی و فروش تک را نیز به خدمات خود اضافه نموده است. سفارش طراحی تک برای مصرف کننده حدود ۳۰ درصد صرفه اقتصادی را به همراه دارد، چرا که بدون واسطه و مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف کننده میرسد.

جواهر یونیک علاوه بر خدمات تولیدی، در زمینه طراحی و سفارش طرح های ژورنالی و تک نیز با بروزترین متد های طراحی سه بعدی و هماهنگ با سلیقه مشتری پیش از ساخت نیز فعالیت های پررنگی نیز دارد.

مشتریان خوش سلیقه ای که قصد بر همکاری با این تولیدی را دارند میتوانند از طریق وبسایت جواهرات یونیک بصورت آنلاین سفارشات خود را به ثبت برسانند. همچنین میتوانند از طریق چت آنلاین واتساپ بصورت مستقیم با مدیریت اجرایی این تولیدی ارتباط برقرار کنند. امکان اینکه پیش  از ثبت هر گونه سفارش در سایت از طریق شماره تماس های موجود در وبسایت  با کارشناسان اجرایی این مجموعه تماس برقرار کرده و مشاوره های لازم را در این زمینه دریافت نمایید نیز وجود دارد. این تولیدی در شبکه های اجتماعی نیز مخاطبین و دنبال کننده های زیادی دارد، شما میتوانید از طریق صفحه اینستاگرام این تولیدی نیز با این واحد ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این موارد، میتوانید بصورت حضوری نیز به جواهرسازی یونیک مراجعه کنید.


** این محتوا تبلیغاتی است **

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس