ابراهیمی: «کفاشیان» و «تاج» چه تاجی بر سر فوتبال ما زدند؟

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال، گفت: علی‌ کفاشیان و مهدی تاج چه تاجی بر سر فوتبال ما زدند که هنوز هم حضور دارند؟

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و مشخص شدن اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: ما در فوتبال دچار بحران هستیم و در این زمینه سناریوهای مختلفی وجود دارد و هیچ‌کسی هم نمی‌تواند تشخیص دهد که در فوتبال ما چه خبر است. رییس فدراسیون هیچ‌وقت انتخاب نمی‌شود بلکه همیشه انتصابی بوده است. 

وی ادامه داد: اگر افراد فدراسیون فوتبال اراده کنند تا کاری را صورت دهند، به راحتی می‌توانند آن کار را انجام دهند. علی‌ کفاشیان و مهدی تاج چه تاجی بر سر فوتبال ما زدند که هنوز هم حضور دارند؟ به نظر من این رای‌گیری‌ها بی‌جهت است. این افراد به هیات فوتبال استان‌ها می‌گویند که اگر می‌خواهی سر جایت بمانی باید به آدم ما رای بدهی. 

پیشکسوت فوتبال در خصوص اجازه داشتن افراد فوتبالی جهت شرکت در انتخابات فدراسیون، گفت: یک زمانی «ناصر حجازی» برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد، چون آزاد بود. این کار در فدراسیون هم آزاد است اما ده‌ها نفر مثل علی دایی و علی کریمی برای این کار بیایند، به طور قطع انتخاب نمی‌شوند. فوتبال ما به ناکجا آباد رفته است. 

ابراهیمی عنوان کرد: کانون مربیان فوتبال ۱۸ سال است که تشکیل شده اما کسی به این کانون اهمیت نمی‌دهد. این کانون حدود ۲۵۰۰ عضو دارد که هر کدام تجربه‌های خوبی دارند اما در آخر فقط یک رای برای این کانون وجود دارد.   

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال یادآور شد: ۳۰ سال پیش که در پکن قهرمان آسیا شدیم این موضوع را گفتم که فوتبال ما در آینده به این راه‌ کشیده می‌شود و حالا می‌بینید که همان اتفاقات افتاده است. کنار دستی‌های من می‌گفتند که این حرف‌ها را نزن اما من این روزها را می‌دیدم. 

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی علی کریمی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال

وی افزود: مگر محمد دادکان و امیر عابدینی در فوتبال ما بد کار می‌کردند؟ دادکان شرکت نمی‌کند چرا که افراد فدراسیون ۴۰ رای قطعی دارند. افرادی که در حال حاضر در فدراسیون فوتبال حضور دارند، دوست ندارند فوتبالی‌ها به ریاست فدراسیون برسند. من ۷۹ سال سن دارم و بیشتر عمرم را در این رشته گذاشتم اما حالا چه کردند که من ۱۲ سال است به استادیوم آزادی نرفته‌ام.

مربی اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: اتفاقات فدراسیون در تیمی مثل پرسپولیس هم رخ می‌دهد. مدیر فوتبالی مثل محمد حسن انصاری‌فرد کنار می‌رود و مدیرانی می‌آیند که اصلا فوتبالی نیستند. پرسپولیس در این سال‌ها چند مدیر عوض کرده است؟ 

ابراهیمی در مورد داوری‌های لیگ برتر فوتبال، گفت: شاهد این هستیم که در بیشتر دیدارهای لیگ برتر ناداوری و اعتراض بازیکنان و مربیان صورت می‌گیرد. سطح داوری‌ها پایین است. داورها باید از لیگ‌های دسته پایین به بالا بیایند تا آبدیده شوند اما به چه شکل است که آن‌ها به یکباره به لیگ برتر می‌آید و قضاوت می‌کنند. البته فریدون اصفهانیان آدم خوبی است و من او را می‌شناسم اما نمی‌دانم مشکل کار کجاست.

وی در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: این همه مربی ایرانی با کارنامه خوب وجود دارد اما در آخر فدراسیون یک مربی خارجی که پنج سال است در لیگ برتر نتیجه نگرفته را بر روی نیمکت تیم ملی می‌نشاند. آدم‌های ضعیف انتخاب‌های ضعیفی دارند. این انتخاب‌ها، آدم را دلزده می‌کند. البته خدا کند که این سرمربی موفق شود و ما به او تبریک بگوییم. 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص بدهی‌های فراوان فدراسیون، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط کرونا وجود دارد و درآمدزایی صورت نمی‌گیرد و هیچ بودجه تعیین شده‌ای هم برای آن‌ها وجود ندارد. انتخاب‌های اشتباه فدراسیون در انتخاب مربی و ضعف آن‌ها در برخی مسائل باعث شده تا این بدهی‌ها به وجود بیاید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس