۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات مردم درباره سهام عدالت

سازمان بورس نحوه انتقال سود تغییر ارزش و سود فروش سرمایه گذاری جاری در شرکتهای سرمایه گذاری های استانی سهام عدالت به اندوخته سرمایه ای را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، مدیریت نظارت بر ناشران و مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، نحوه انتقال سود تغییر ارزش و سود فروش سرمایه گذاری جاری در شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به اندوخته سرمایه ای را ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید:

ارزش سهام عدالت ۱۵ دی ماه چقدر شد؟ +جدول

بر این اساس، طبق بند ۵ صورت جلسه ۲۶ آبان هیات مدیره سازمان بورس در خصوص انتقال سود تغییر ارزش و سود فروش سرمایه گذاری جاری در شرکت های سرمایه گذاری استانی و اندوخته سرمایه ای به شرح زیر ابلاغ می شود:

سود حاصل از تغییر ارزش و سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال به حساب اندوخته سرمایه ای منتقل می شود. سود حاصل از فروش سهام و تغییر ارزش آن باید به میزانی به اندوخته سرمایه ای منتقل شود که منجر به زیان انباشته شرکت نشود. (به عبارت دیگر اقل سود انباشته پایان سال و سود حاصل از فروش سهام و تغییر ارزش آن قابل انتقال به اندوخته سرمایه‌ای است.)

بیشتر بخوانید:

زمان پرداخت سود سهام عدالت مشخص نیست

در صورتی که با توجه به شرایط فوق تمام یا بخشی از سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت و تغییر ارزش آن در یک سال و اندوخته سرمایه ای منتقل نشده باشد در صورت تکافوی سود انباشته در سال‌های آتی باید به حساب اندوخته سرمایه ای منتقل شود. از آنجا که اندوخته سرمایه ای تخصیص سود انباشته است لذا افزایش سرمایه از محل آن مشابه افزایش سرمایه از محل سود انباشته است.

افزایش سرمایه از محل اندوخته سرمایه تا سقف مجموعه اندوخته سرمایه و سود (زیان) انباشته پایان دوره شرکت با رعایت ضوابط و مقررات و اخذ مجوز از سازمان بورس و به پیشنهاد هیات مدیره و با تصمیم مجمع فوق العاده امکان پذیر است. اندوخته سرمایه تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیر قابل تقسیم بوده و تنها در شرایط خاص (مورد تایید سازمان باشد) و برای حفظ روند تقسیم سود شرکت با پیشنهاد هیات مدیره و تصویب به مجمع عادی هر سال می توان حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی که در همان سال به حساب اندوخته سرمایه منظور می‌شود بین صاحبان سهام تقسیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بدبخت IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    تورو خدا بانک ملی پول مارو واریز کن لازم داریم بدجور احتیاج داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس