کد خبر 1163312
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
تیم ملی فوتبال ایران در برزخ؛ بازگشتِ خطرِ قطر

بازهم گمانه‌زنی‌هایی درباره برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به وجود آمده که نمی‌تواند خبر خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران باشد.

به گزارش مشرق، در حالی که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کردند دیدارهای باقیمانده انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین با وجود شرایط کرونایی، به میزبانی کشورها برگزار می‌شود اما بار دیگر یک رسانه عربی گمانه‌زنی جدیدی را مطرح کرده است. بخش عربی سایت گل اعلام کرد ممکن است که فیفا و AFC در صورت بهتر نشدن وضعیت کرونایی در قاره کهن، به این جمع‌بندی برسند که دیدارهای باقیمانده مرحله دوم انتخابی را به صورت مجتمع در قطر برگزار کنند. اگر این اتفاق رخ دهد به جای از سرگیری مسابقات در فروردین‌ماه، این بازی‌ها در خردادماه سال ۱۴۰۰ و حدفاصل روزهای ۱۰ تا ۲۵ خردادماه برگزار خواهد شد.

هنوز این گمانه‌زنی رنگ و بوی جدی به خود نگرفته اما با در نظر گرفتن سبقه کنفدراسیون فوتبال آسیا و حساسیت بیش از حد روی میزبانی کشورها و همچنین برگزاری نسبتا خوب لیگ قهرمانان آسیا در قطر ممکن است برای سومین بار شاهد تعویق مسابقات انتخابی باشیم و در نهایت تمام دیدارهای باقیمانده در یک کشور برگزار شود.

اگر این اتفاق رخ دهد بدون تردید فوتبال ایران متضرر خواهد شد. شاگردان «دراگان اسکوچیچ» باید برای صعود به مرحله نهایی انتخابی در هر چهار دیدار خود باید به برتری برسند و تا بدون اما و اگر به دور نهایی راه پیدا کنند.

تیم ملی ابتدا باید به مصاف هنگ‌کنگ و کامبوج برود که به طور طبیعی شکست آنها در هر جایی از این کره خاکی میسر است و امتیاز میزبانی تاثیر چندانی روی نتیجه ندارد. بحث اصلی پیرامون ۲ دیدار پایانی است. جایی که تیم ملی باید به مصاف ۲ رقیب مستقیم خود یعنی بحرین و عراق برود. هر ۲ تیم جزو کشورهای عربی به شمار می‌روند و در هوای گرم خردادماه بازی در یک کشور عربی برایشان بهترین اتفاق ممکن است. ایران در هر ۲  دیدار میزبان است و می‌تواند حتی بدون حضور تماشاگران هم از امتیاز میزبانی بهره‌مند شود اما سلب شدن این امتیاز، شرایط را سخت‌تر خواهد کرد.

باید دید فدراسیون فوتبال در این باره چه اقدامی انجام می‌دهد. با توجه به اینکه واکسیناسیون سراسری کرونا هم در بسیاری از کشورهای جهان از همین حالا شروع شده، به احتمال زیاد و به زودی تیم‌های فوتبالی هم بازیکنان و اعضای خود را واکسینه خواهند کرد و تا فروردین‌ماه مشکلات ویروس کرونا تا حد زیادی مرتفع شده و تیم‌ها می‌توانند از رقبا میزبانی کنند. در همین راستا سئول‌نشینان باید هر چه سریع‌تر رایزنی‌های لازم را پیش از قطعی شدن این گمانه‌زنی انجام دهند.

در حال حاضر و با توجه به تقویم اعلام شده تیم ملی فوتبال ایران باید روز پنجم فروردین‌ماه از هنگ‌کنگ میزبانی کند. پنج روز بعد ملی‌پوشان باید در خانه کامبوج به میدان بروند. در گام بعدی و در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، شاگردان اسکوچیچ از بحرینِ «هلیو سوسا» میزبانی می‌کنند و در نهایت آخرین پیکار ملی‌پوشان مقابل عراق در تاریخ ۲۵ خردادماه و در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد پارسا زرنگاریان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    خوبه بازی مقابل عراق توی آزادی برگزار می شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس