کد خبر 1163294
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
رحمانی فضلی: در تامین واکنس کرونا نگرانی وجود ندارد/ شهید سلیمانی دیپلمات بزرگی بود

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: باید ممنوعیت تردد کامیون و خودروهایی که معاینه فنی را رعایت نمی‌کنند اجرا شود.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور گفت: شرایط اجتماعی ما شرایط خاصی است. شرایط اقتصادی، کرونا و تهدیداتی که مرتب صورت می‌گیرد در مردم استرس و نگرانی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این برنامه‌ریزی برای مقابله با آلودگی هوای تهران واقعا مدبرانه است!

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اکنون با سه موضوع مواجهه هستیم که فقط موضوع هوای پاک نیست، گفت: نخستین مورد آن بحث آلودگی است که مردم کلانشهرها نگران آن هستند چراکه شاخص ها بالاست که باعث نگرانی های بسیاری در بین مردم خواهد شد، دومین موضوع بحث خاموشی‌هاست. اگر در بحث مصرف برق ملاحظه نشود احتمال افزایش خاموشی‌ها وجود دارد و با توضیح دوستان در بودجه سوخت نیروگاهها اشاره داشتند، نشان دهنده نوع مازوت مورد مصرف در بین منابع تحریمی برای ما وجود دارد.

وی در این باره افزود: اگر سوخت مازوت مورد نیاز تامین نشود احتمال خاموشی وجود دارد و خاموشی ناخواسته رخ دهد؛ این خاموشی می تواند حوادث بسیاری ایجاد کند. سومین مورد هم کسری سوختی است که مردم باید از آن استفاده کنند چه در نیروگاه‌ها و چه در منازل.

بیشتر بخوانید:

تعلل دولت برای تعطیلی تهران چه دلیلی دارد؟

وزیر کشور اظهار کرد: سقف تولید گاز و گازوئیل ما کاملا مشخص است و با افزایش مصرف ما با این کاهش مواجه هستیم. هدف این جلسه نیز پیداکردن راهکارهای حل این سه مسئله است. همه دوستان به اعداد و ارقام و آمارها اشاره کردند، همه ما باید تلاش کنیم که مصرف را در کوتاه مدت کاهش دهیم.

وی ادامه داد: اکنون مصرف خانگی رقم بزرگی را به خود اختصاص داده و لازم است تا مصرف خانگی مدیریت و کنترل شود. البته منظور از کاهش مصرف این نیست که به مردم سخت بگذرد بلکه موضوع مورد نظر ما مدیریت مصرف سوخت است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: استانداران بر اساس قانون پاک، مصرف سوخت در استان‌های خود را از جمله در بخش خانگی و صنعتی، مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا، بیماری کرونا و موضوع مصرف سوخت مردم هم موجبات نگرانی شده است، بیان داشت: موضوع خاموشی برق در چندین استان به صورت موردی اتفاق افتاده است، که اگر ملاحظه نشود احتمال خاموشی برق زیاد است. 

رحمانی فضلی با اشاره به آلودگی هوا تصریح کرد: باید ممنوعیت تردد کامیون و خودروهایی که معاینه فنی را رعایت نمی‌کنند اجرا شود. در شرایط خاصی قرار داریم و باید بین اینکه، فعالیت نیروگاه مختل و دچار خاموشی شویم و اینکه شاخص‌های محیط زیست در حد استاندارد رعایت شود، این موضوع را مدیریت کنیم. استانداران باید روش‌های مختلف صرفه جویی را به صورت شیوه نامه‌های مدون، اجرا و نظارت کنند تا بتوانیم با کمترین هزینه، از زمستان عبور کنیم.

وزیر کشور درباره درخواست استاندرای تهران برای تعطیلی پایتخت گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده کارگروهی است که قانون هوای  پاک مشخص می‌کند و آنها متناسب با شاخص‌ها باید این کار را انجام دهند. تهران تقریباً تعطیل است. مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل هستند و ادارات با یک سوم نیروها فعال هستند ضمن اینکه معلوم نیست ما تا چه تاریخی ثبات و پایداری هوا خواهیم داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    تعطیلی مسئولین رو پای مردم نزارید.پس توی این مدت که تا هوا آلوده مبشد زوج و فرد از درب منزل میکذدید الکی بود
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      آفرین! این همه سال گفتند علت آلودگی هوا مردم و خودروها هستند و طرحهای الکی اجرا کردند و کلی جریمه گرفتند، حالا کرونا ثابت کرد مردم خیلی هم مقصر نبودند. اینها چطوری میخوان جوابگوی حقوقی که از مردم ضایع شد باشند؟
  • ..... IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    کرونا رو هم اینقدر تعلل کردن و جدی نگرفتن که این شد.اگه پارسال که کرونا وارد کشور شد سفت و سخت قرنطینه میکردن و محدودیت سفت و سخت میزاشتن الان وضعمون این نبود .ولی نشستن و قهقه و از شنبه همچی آرومه و من چقدر خوشحالم و بیماری خاصی نیست و ......این شد عاقبتمون
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    ""ادارات با یک سوم نیروها فعال هستند"" ظاهرا ایشون وزیر کشوری در کره مریخ هستن! اگه تهران تعطیله این حجم ترافیک اول صبح علتش چیه جناب وزیر؟؟؟
  • ک IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    ادارات خصوصی مخصوصا وابسته به بانک ها باز هستند ازساعت 8 صبح تا5 بعداز ظهر باتمام پرسنل مشغول به کارند ومادران شاغل کودکانشان راباید ازخانه بیرون بیاورند به بقیه بسپارند ومشغول به کارشوند تهران تعطیل نیست به ترافیک صبح موقع حضور به سرکار دقت کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس